reklama

Konica Minolta v ČR dosáhla rekordního zisku i obratu

Konica Minolta v České republice vykázala za rok 2015 rekordní zisk po zdanění ve výši 100 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 19 procent. Stejně tak obrat 1,7 miliardy korun je dosud nejvyšší v historii společnosti, meziročně vzrostl o 3,5 procenta.

„Rok 2015 pro nás dopadl mimořádně úspěšně. Podařilo se splnit plány a dále zlepšit pozici na trhu. Zároveň jsme uskutečnili významné kroky k rozšíření našeho portfolia o nové služby,“ uvedl Tomáš Bednář, dosavadní generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Hlavními událostmi loňského roku se pro nás stala akvizice společnosti Webcom a zahájení vývoje inovativních produktů pro zákazníky z celého světa v novém odborném centru v Brně. V rámci obchodu jsme dosáhli výborných výsledků v oblasti tiskových systémů, produkčních tiskáren a návazných služeb.“

Do celkových výsledků se promítla realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Kofola Holding, skupina Vítkovice, Ochranný svaz autorský, Allianz nebo ministerstvo vnitra. „Pro dosažení dalšího růstu i v budoucnosti by nám mělo pomoci výraznější směrování do segmentu IT služeb, strategie Paper less office, realizace unikátních projektů v oblasti průmyslového tisku nebo zavedení inovačních řešení na tuzemském trhu, jako je třeba rozšířená realita. Náš dlouhodobý cíl spočívá v posílení pozice společnosti jako poskytovatele komplexních IT služeb,“ shrnul Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Výrazný nárůst registrovala Konica Minolta v oblasti softwarových aplikací. Samostatné divizi ECM (Enterpise content management), která vytváří produkty spojené se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů, vzrostly tržby o 52 procent. „Z našeho pohledu má největší dopad na růst této oblasti segment menších a středních firem, které ve velkém začínají řešit problematiku automatizace a elektronického zpracování dokumentů. Velcí hráči dnes hodně investují do systému na řízení procesů,“ vysvětlil Pavel Čurda, který střídá Tomáše Bednáře na pozici generálního ředitele Konica Minolta Business Solutions Czech, a doplnil: „V následujícím roce očekáváme obecně ze strany klientů především zájem o cloudová a hybridní řešení.“

Právě na jejich rozvoj v rámci celé střední a východní Evropy by se měla zaměřit nově vytvořená divize IT Služby. Konica Minolta chce svým klientům nabídnout dostatek kapacit i pro velké projekty, stejně jako kvalitní podporu ve všech zemích v rodném jazyce. Dále napříč celou divizí IT Služby výrazně posiluje svoje implementační a konzultační týmy. Připravuje také další rozšíření portfolia svých služeb a řešení, například o integrační služby.

Témata článku: Konica Minolta, Minolta, Allianz

reklama