reklama

Konica Minolta dosáhla historicky nejvyšších tržeb

Konice Minoltě se vyplácí sázka na sofistikovaná tisková a dokumentová řešení. Navzdory recesi v loňském roce zvýšila tržby o 12 procent na 1,663 miliardy korun. Zisk po zdanění vzrostl o téměř osm procent na 85 miliónů korun, a to přesto, že se vloni Konica Minolta rozhodla v České republice ukončit prodej osobních laserových tiskáren. Nyní se výhradně soustředí na zákazníky z oblasti komerčních firem a veřejné správy.

„Na trhu roste poptávka po komplexních řešeních, která přinášejí úspory. Z pohledu dosažených výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Česká spořitelna, ČSA nebo GE Money Bank,“ řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech. „Postupné opuštění segmentu domácností se na našem hospodaření negativně neodrazilo. Výnosy z prodeje malých tiskáren byly minimální a nekompenzoval je ani následný prodej spotřebního materiálu a dalších služeb,“doplnil T. Bednář.

V roce 2012 změnila Konica Minolta systém obsluhy zákazníků. Jako správné rozhodnutí se ukázalo rozdělení České republiky do tří oblastí přímého prodeje. Cílem bylo rozšíření nabídky v regionech a zvýšení rychlosti a kvality poskytovaných služeb. „Výsledkem je strmý meziroční nárůst tržeb přímého prodeje o 40 procent na celkových 638 miliónů korun,“ uvedl Jiří Skopový, dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Konica Minolta Business Solutions Czech. Ten se přesouvá do Singapuru, kde jako nový člen nejužšího vedení pro oblast ASEAN bude zodpovídat za strategický rozvoj aktivit Konica Minolta v jihovýchodní Asii.

Pozici vedoucí společnosti trhu plánuje Konica Minolta udržet také díky novým investicím. V současnosti aktivně hledá v České republice firmy, které by vhodně doplnily dnes realizované aktivity v oblasti managed IT služeb a optimalizace podnikových procesů. Také v rámci Evropské unie plánuje Konica Minolta v příštích letech pokračovat ve strategii orientované na nové akvizice. Důkazem toho je nedávné převzetí společností Charterhouse, Serians nebo Raber+Märcker.

Multifunkční zařízení:

V prodeji barevných laserových multifunkčních zařízení formátu A3 činil kusový tržní podíl Konica Minolta na českém trhu 43,6 %, což je první místo na trhu. V prodeji černobílých laserových multifunkčních zařízení formátu A3 byl kusový tržní podíl 35,4 %, což je také první místo.

Produkční stroje:

V žebříčku dodavatelů produkčních digitálních tiskových zařízení se již pátým rokem umisťuje Konica Minolta na první pozici v objemu prodaných černobílých (výkon nad 90 stran A4/min.) i barevných (výkon nad 50 stránek A4/min.) archových produkčních tiskových strojů. Tržní podíly na území České republiky jsou v případě barevných produkčních strojů 76,9 % a v segmentu černobílých produkčních strojů pak 48,9 %.

 

Témata článku: Konica Minolta, Minolta, A3, ČSA

reklama