reklama

Kofola inovuje IT infrastrukturu. Sází na řešení od Google

Velká část zaměstnanců tráví pracovní dobu především na cestách a přitom používají tradiční řešení komunikace a sdílení informací? Neudržitelné, myslí si v Kofole. Přední výrobce nealkoholických nápojů se rozhodl pro přechod ze stávající IT infrastruktury na cloudové řešení od společnosti Google. Slibuje si od toho především lepší podmínky pro efektivní komunikaci v rámci firemní kultury založené na permanentní mobilitě a flexibilitě zaměstnanců i snadnější začlenění akvírovaných firem a spolupracujících osob do svých struktur.

Implementace se uskuteční na třech trzích ze čtyř, kde společnost působí, tedy v České republice, na Slovensku a v Polsku. V těchto zemích společnost kromě 7 výrobních závodů provozuje rovněž desítky administrativních jednotek a dalších pracovišť. Přechod na novou technologii se týká celkem 700 uživatelů. V rámci regionu střední a východní Evropy tak celý projekt patří mezi dosud největší podniková nasazení Google Apps v segmentu výrobních firem.

Decentralizovaná administrativní struktura se v našem podnikání vyplácí a její udržení vnímáme i jako odpovědnost vůči zaměstnancům, kteří pro nás v jednotlivých regionech pracují. Jde nám hlavně o lidi a to, kde sedí, je až druhotné. Nese to s sebou ale poměrně náročné požadavky na mobilitu pracovníků i efektivitu komunikace,” říká Jannis Samaras, šéf společnosti Kofola.

Za nasazením Google Apps tak v případě Kofoly stál především záměr optimalizovat vnitřní komunikační procesy. Slibuje si od toho zejména zvýšení pracovního komfortu často cestujících zaměstnanců.

“V marketingovém týmu československé Kofoly pracuje 29 lidí, kteří využívají 6 lokací na území ČR a SR. Měsíčně v rámci svých pracovních aktivit najezdím několik tisíc kilometrů. V takových podmínkách je velmi náročné celý tým koordinovat a cloudové řešení se v tomto ohledu ukazuje jako ideální. Může nám totiž pomoci významně uspořit čas strávený na cestách například díky osobním setkáním na Google Hangout či jednodušší komunikaci a snadno dostupné sdílení informací. Inovativní řešení Google tak perfektně odpovídá potřebám Kofoly, jedné z nejprogresivnějších firem ve svém oboru v rámci středoevropského regionu,” doplňuje Jiří Vlasák, marketingový ředitel Kofola ČeskoSlovensko.

Samotnou implementaci má na starosti největší dodavatel řešení Google Apps v České republice společnost Netmail. V rámci projektu nasazuje nové mailové řešení, chatovací systém a nástroje pro videokonference a sdílení dat. Aktuálně pod jeho vedením přechází na nový systém zhruba 60 firemních early adopters, kteří se budou podílet na šíření změny.Všech 700 uživatelů pak nových služeb začne využívat do poloviny května.

Tento přístup je v oblasti systémové migrace unikátní. Tím, že již v poměrně rané fázi projektu některým uživatelům systém zpřístupníme, odchytíme prvotní nedostatky, které lze v takovém rozsahu jednoduše řešit. Ještě důležitější přínos spočívá v tom, že early adopters si při osvojování nové služby naleznou vlastní účinný způsob edukace, který pak mohou aplikovat na své kolegy. Pro ně má pak změna mnohem hladší průběh,“ říká Michal Procházka, marketingový manažer firmy Netmail.

Témata článku: Google Apps, Hangout

reklama