reklama

Kapsch bude realizovat systém elektronického výběru mýta v České republice

Ministerstvo dopravy ČR vybralo ve výběrovém řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění pro nákladní dopravu na vybraných komunikacích v ČR nabídku společnosti Kapsch. Firma obdržela 21. listopadu 2005 od ministerstva dopravy písemné oznámení o přidělení zakázky. Kapsch, jeden z vedoucích světových dodavatelů elektronických systému výběru mýta, se už před desetiletími úspěšně prosadil v mezinárodním prostředí velkých nadnárodních společností.

Specializací na systémy a komponenty pro oblast dopravní telematiky a železniční komunikace je Kapsch s více než 100 instalovanými systémy ve 30 zemích světa úspěšným a významným dodavatelem v těchto oblastech. „Naším přesvědčením a cílem je dodat zákazníkovi – provozovateli silnic – řešení přesně navržené podle jeho požadavků, které vysoce garantuje příjmy z mýtného a optimální poměr nákladů a zisků,“ vysvětluje Erwin Toplak z představenstva Kapsch TrafficCom AG.

„Příkladem je realizace systému elektronického mýtného pro nákladní dopravu s tonáži nad 3,5 tuny  v Rakousku. Celosvětově to je největší celoplošný plně automatický mýtný systém, který jsme realizovali,“ doplňuje Erwin Toplak.

Většinu prací na realizaci projektu projektu mýtného systému bude Kapsch v ČR uskutečňovat s tuzemskými firmami
Při realizaci projektu elektronického mýta bude Kapsch v konsorciu spoléhat na své početné tuzemské partnery, jejich zkušenosti a znalosti místního prostředí. Se subdodavateli – jako jsou například společnosti Stavby silnic a železnic, a.s., ČSOB nebo CROSS Zlín, s.r.o., – už existují předběžné dohody, v současnosti probíhají jednání o smlouvách. Kapsch hodlá realizovat více než 60 procent z hodnoty projektu s tuzemskými subjekty – např. v oblasti výstavby infrastruktury zabezpečí všechny činnosti výlučně místní firmy.

Kapsch jako provozovatel služeb systému elektronického výběru mýta v ČR
Kapsch se v České republice ujme také role provozovatele služeb systémů mýtného. Společnost totiž už delší dobu technicky provozuje systémy mýtného v řadě zemí. V současnosti má Kapsch v provozu více než 7 milionů palubních jednotek OBU („On Board Units“) a to u nejrůznějších provozovatelů v přibližně 25 zemích světa. V případě většiny těchto instalací je Kapsch zodpovědný i za bezproblémový provoz a tím i zabezpečení finančních prostředků potřebných pro údržbu infrastruktury instalované u silnic. Společnost Kapsch je – například i v Rakousku – zodpovědná za zřízení, zabezpečení a zpracování takzvaných mýtných transakcí, které jsou plně automaticky prováděny na základě bezproblémové komunikace palubní jednotky a infrastruktury umístěné u silnic. Jen v samotném Rakousku eviduje celoplošný systém elektronického mýtného více než 2 milióny mýtných transakcí za jediný pracovní den, což představuje pro rakouskou národní dálniční společnost ASFINAG stabilní  zdroj vysokých finančních příjmů.

Kapsch svoje dlouholeté know-how v této oblasti ještě více rozšířil založením společného podniku s dvěma největšími evropskými provozovateli silnic – francouzským APRR a portugalským Brisa. Společně s APRR a Brisa, které disponují rozsáhlým komerčním know-how i rozsáhlými referencemi,  je Kapsch optimálně připraven na úlohu komerčního provozovatele služeb  systému elektronického výběru mýta v České republice.

Řešení dopravní telematiky od Kapsch pro inteligentní cesty zítřka
V oblasti telematických služeb se Kapsch nesoustřeďuje pouze na nejmodernější systémy mýtného. S růstem silniční přepravy jsou stále důležitější nové aplikace dopravní telematiky, které umožní bezpečnou a efektivní silniční dopravu. Například už dnes mají stále větší význam moderní systémy pro monitorování přepravy zboží, systémy řízení dopravy nebo zabezpečovací systémy (výstraha upozorňující řidiče při  jízdě v protisměru, kontrola úseků silnic, hlášení o dopravních kongescích, kalamitách, dopravních nehodách atd.).
Kapsch se již léta zabývá telematickými systémy a poskytuje širokou nabídku řešení dopravní telematiky s těžištěm v „řízení dopravních toků“ a „bezpečnosti provozu“. Společnost již do provozu uvedla i moderní systémy městského mýtného (Kapsch and the City. V této souvislosti vyvinul Kapsch nejmenší palubní jednotku na světě, kterou nedávno prezentoval veřejnosti.

Kapsch má dlouhé a úspěšné ekonomické vztahy s ČR
S Českou republikou spojují společnost Kapsch už mnoho let úzké hospodářské vztahy. Už před pádem železné opony byl Kapsch v ČR obchodně aktivní a podporoval českou komunikační infrastrukturu. V roce 1992 byla založena dceřiná společnost KAPSCH TELECOM spol. s r.o. se sídlem v Praze a už začátkem 90-tých let implementoval Kapsch zákazníkům, velkým českým podnikům, na míru šitá komunikační řešení, především telefonní ústředny a call centra. Rychlý růst trhu v této oblasti podnítil společnost Kapsch, aby v roce 1998 otevřela pobočku v Brně. Nejnovější aktuální projekt v České republice – Kapsch modernizuje komunikační systém GSM-R, který si vybraly České dráhy pro mezinárodní železniční koridor. Tyto dlouholeté a oboustranně úspěšné obchodní vztahy teď pokračují realizací výkonového zpoplatnění nákladní dopravy na vybraných komunikacích v České republice.


O společnosti

Kapsch je předním poskytovatelem dopravních telematických systémů a součástí. S více než 100 instalacemi ve 30 zemích světa patří k vedoucí špičce dodavatelů elektronických mýtných systémů. Díky vyspělým systémům pro vybírání mýtného se Kapsch stal v průběhu uplynulých 10 let globálním nejvýznamnějším hráčem na tomto trhu budoucnosti. Dceřiná společnost KAPSCH TELECOM spol. s r.o. působí na českém trhu od roku 1991 a to jak v oblasti privátních hlasových a datových sítí a integrovaných řešení hlas/data, tak i při realizaci projektů národních a mezinárodních telekomunikačních operátorů.

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • fisco, fisco 7. 12. 2005 13:44:35
    Nejak jsem se dostal na tento clanek a to jsem kliknul na uplne jiny....
reklama
reklama