reklama

Investice do internetové reklamy před létem

V červnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 352,4 milionu korun. Meziměsíčně investice poklesly o 6,8 %. Největším zadavatelem v měsíci červnu byla Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v červnu 2011 do online reklamy investovalo celkem 352,4 milionu korun. Meziměsíčně nastal pokles o 6,8 %. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 %. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 %.

Na vrcholu se už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do online reklamy v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 305 mil. Kč. Výrazného navýšení zadavatelských investic se dočkala jen skupina CET 21.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Display

reklama