reklama

Internetové obchody pokles zákazníků nepociťují, budou naopak stale posilovat

Z rozsáhlého zákaznického šetření „Shopping Center & Hypermarket 2010“ společnosti Incoma GfK vyplynulo, že stagnující ekonomika přiškrtila nákupy zákazníků nákupních center. Významný hráč ze segmentu internetových obchodů MALL.cz konstatuje, že nákupy na internetu neklesají, ale stále rostou a predikuje jejich další růst. Jen ve vánočním období roku 2009 MALL.cz zaznamenal oproti loňsku dvojnásobné tržby. A v nadcházejícím fiskálním roce 2010/11 očekává další, 30% růst tržeb.

Ze zmíněné studie GfK vyplývá, že 32 procent respondentů určitým způsobem snížilo své výdaje v nákupních centrech a dalších 29 procent jinou formou upravilo strukturu svých nákupů. Nákupním centrům loni podle ředitele developerské společnosti Unibail-Rodamco Martina Macháče klesla návštěvnost meziročně o 5 až 10 procent a obrat o 10 až 30 procent.

Ve chvíli, kdy je enormní tlak na cenu a internetové nákupní galerie k nižší ceně nabídnou kvalitní kompletní servis, získávají tak pomyslné rozhodující body a nové spokojené zákazníky. MALL.cz dokázal i v předvánočním náporu, kdy se většina zájmu koncentrovala do čtrnácti předvánočních dnů, uspokojit své zákazníky.

„Přežijí jen silní hráči se širokou nabídkou sortimentu, profesionálním zázemím, dostatečnými zásobami ve vlastních skladech a spolehlivým servisem,“ říká Marek Liška, generální ředitel MALL.cz. „Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami.“

Právě široký sortiment MALL.cz je pro tohoto internetového obchodníka významnou konkurenční výhodou. V jednom nákupním košíku lze rychle a pohodlně nakoupit bílé zboží, elektroniku, PC, mobily, ale také vybavení pro dům a zahradu, sportovní vybavení a oblečení, chovatelské potřeby či hračky. Navíc u všech nabízených produktů je vždy známa doba doručení, většina z nich je k dispozici na vlastním skladě MALL.cz.

„MALL.cz chce určitě svůj sortiment dále rozšiřovat. V kamenných nákupních centrech prodejny pocítily prodejny pokles poptávky. My přesto hodláme náš záběr o další rychloobrátkové segment rozšiřovat,“ dodává Marek Liška.

Témata článku: Shopping

reklama