reklama

IBM představuje výkonný analytický nástroj pro každého

IBM představila přelomovou službu Watson Analytics, která firmám umožní okamžitý přístup k výkonným analytickým nástrojům pro predikci trhu a vizuální analýzu. Podle odborníků používá analytické nástroje pro klíčová rozhodnutí zatím jen velmi malé procento firem[1]. Watson Analytics nyní umožní snadno provádět pokročilou analýzu a predikci prakticky každému. Společně s Watson Analytics bude uvedena také bezplatná cloudová služba pro počítače a mobilní telefony.

Watson Analytics nabízí celou řadu analytických funkcí pro třídění a skladování dat. Ty umožňují uživatelům získávat a připravovat data a jdou přitom mnohem dál než obyčejné tabulkové kalkulátory. Umožňují totiž vizualizaci dat a jejich interaktivní analýzu. IBM Watson Analytics používá k interakci s výkonnými analytickými nástroji přirozený jazyk, což firmám umožňuje snadněji hledat odpovědi na zásadní otázky jako:

  • Co jsou hlavní hybatelé mých tržeb?
  • Jaké benefity nejlépe motivují zaměstnance ve firmě?
  • Které kontrakty se s největší pravděpodobností podaří uzavřít?

Na rozdíl od analytických nástrojů zaměřených na vizualizaci, které jsou určeny hlavně vědcům a datovým odborníkům, IBM Watson Analytics provádí kroky, jako jsou příprava dat, prediktivní analýza a vizuální storytelling, automaticky. To z něj dělá ideální pomůcku pro profesionály napříč firemními disciplínami – od marketingu, přes obchodní oddělení až po lidské zdroje.

 

Tři klíčové inovace, které významně snižují uživatelské nároky na používání pokročilých analytických nástrojů:

  • Jednotná zkušenost – Na rozdíl od dosavadních oddělených analytických nástrojů určených pro různé typy analýz nabízí Watson Analytics jednotnou zkušenost, která v sobě spojuje řadu samoobslužných datových a analytických funkcí v cloudu. Uživatelé identifikují svůj problém a Watson Analytics jim pak umožní získat data, čistit a tříbit je, získávat náhledy, předpovídat různé scénáře, vizualizovat výsledky, vytvářet zprávy nebo informační panely (dashboards) a spolupracovat.
  • Řízená prediktivní analýza - Watson Analytics obsahuje využití prediktivní analýzy pro odhalení klíčových informací a odkrytí překvapivých vzorců a vztahů. Tento proces s sebou přináší nové otázky a nabízí cenný náhled na to, které části firemního byznysu jsou ty nejdůležitější.
  • Dialog v přirozeném jazyce - Watson Analytics mluví jazykem byznysu a lidí, kteří se v něm pohybují. Umožňuje nám najít to, co potřebujeme, a to jednoduše tak, že do příkazového řádku napíšeme, co bychom chtěli najít. Watson Analytics přináší výsledky, které vysvětlí, proč k čemu došlo a co se stane dál, to vše ve srozumitelné obchodní řeči.

Většina analytických nástrojů na trhu předpokládá, že uživatelé už mají data připravená k analýze, že mají jasnou představu o druhu analýzy, kterou potřebují, a potřebné schopnosti a čas sestavit model pro analyzování. Většina firem ale žádnou z těchto věcí nemá. Hledání a ověřování dat může zabrat až polovinu času celého procesu analýzy.[2] Watson Analytics tyto kroky automatizuje a také používá nástroje zpracování lidské řeči, takže uživatelé mohou klást správné dotazy a získat na ně odpovědi v termínech svého oboru a přitom interaktivně zjemňovat hledání či vyhledávat nové vzorce dat a dále s nimi pracovat.

Watson Analytics nabízí sjednocené analytické nástroje a datovou zkušenost v cloudu. Stejně jako další cloudová řešení IBM bude také fungovat prostřednictvím služby SoftLayer a bude dostupný přes IBM Cloud Marketplace. IBM také plánuje umožnit přístup ke službám Watson Analytics přes IBM Bluemix, aby s ním mohli pracovat také nezávislí softwaroví prodejci a developeři.

Některé funkce Watson Analytics bude možné si vyzkoušet v rámci 30denního beta testu. V nabídce bude také řada bezplatných a prémiových balíčků. Pro více informací navštivte www.watsonanalytics.com.

 

[1] Zdroj: Průzkum obchodní analýzy provedený společnostmi IDC a Computerworld z června 2013

[2] Výzkum Unisphere, „Přístup vedoucích k Big Data se mění z počátečního opojení na důvěru“, 2014.

Témata článku: IBM, Analytics

reklama