reklama

I malé firmy objevily výhody inzerce práce na internetu

Z výsledků průzkumu, který realizovala společnost LMC, provozovatel pracovních portálů Jobs.cz a Prace.cz, ve spolupráci s agenturou Data Collect, je znatelné navýšení inzertní aktivity menších firem do 100 zaměstnanců na internetu. Menší společnosti využívají online zdroje hledání vhodných kandidátů vedle tradičních forem, jako jsou doporučení známého nebo pomoc úřadu práce.

Ze šetření, které bylo uskutečněno v květnu letošního roku na vzorku 235 firem do sta zaměstnanců, vyplynulo, že i malé firmy používají internet jako nástroj na vyhledávání nových pracovníků, zejména pak firemní stránky a pracovní portály. Nejznámějšími pracovními portály jsou Jobs.cz a Prace.cz. Na třetím místě byly uváděny webové stránky úřadu práce.

„Zatímco pracovní portál Jobs.cz je vhodný zejména pro hledání VŠ vzdělaných odborníků a specialistů, na Prace.cz si chodí hledat práci lidé všech profesí ze všech regionů České republiky,“ uvedlaJitka Pouzarová, Communication & Marketing Manager společnosti LMC.

Internetové zdroje jsou v současnosti v preferencích menších firem při hledání zaměstnanců na celkovém třetím místě, ihned za vedoucím doporučením známých a hledáním prostřednictvím úřadů práce.„Průzkum mezi firmami do sta zaměstnanců nám potvrdil, že i menší hráči na trhu se vedle tradičních zdrojů hledání vhodných uchazečů začínají přiklánět k využití internetových zdrojů. Ať už jde o inzerci na svých vlastních firemních webech nebo prostřednictvím specializovaných pracovních portálů,“ řekla Barbora Farkašová, Trade Marketing Manager LMC.

Důkazem toho, že si i malé firmy do sta zaměstnanců uvědomují, že jsou kariérní stránky jejich vizitkou směrem k uchazečům, je zvýšený počet zpracovaných zakázek právě pro tento segment zákazníků. „V prvním pololetí letošního roku jsmepro firmy do sta zaměstnanců zpracovali o 65 % více kariérních webů než ve stejném období loňského roku,“ vysvětluje Jitka Pouzarová ze společnosti LMC.

Pokud firmy přistupují k rozhodnutí inzerovat na internetu, rozhodují se zejména dle kritérií známosti portálu, dobré předchozí zkušenosti s ním a především jim portál musí přinášet dostatek kvalitních uchazečů. Z klientů, kteří se pro online recruitment rozhodli, je s danými zdroji plně spokojeno 70% respondentů.

V současnosti není náborová potřeba malých firem příliš vysoká, inzerují průměrně jednou až třikrát ročně, přičemž tato potřeba s velikostí firmy výrazně roste. Firmy obvykle hledají jednoho až dva kandidáty v průběhu jednoho roku.

Témata článku: Sta, Marketing, Recruitment

reklama