HP nabízí možnost vytěžit maximum z „velkých dat“

  HP nabízí možnost vytěžit maximum z „velkých dat“

Společnost HP představila zásadní inovace v rámci svého portfolia Information Optimization Solutions, které byly vyvinuty se záměrem pomoci organizacím vytěžit skutečné maximum z jejich dat. A to bez technologických omezení plynoucích z nárůstu objemu informací uložených formou provozních, aplikačních a výpočetních dat.

Extrémní objem, různorodost a rychlost nárůstu informací se staly velkou zátěží pro organizace všech velikostí a typů. Podle průzkumu, provedeného na zakázku HP, jsou pouze 2 % vedoucích technických a ekonomických pracovníků přesvědčena o tom, že mají k dispozici korektní informace, nezbytné pro dosažení celopodnikových cílů, ve správný čas.(1)

Tradiční přístup ke správě informací, který se spoléhá na zastaralou informační architekturu, infrastrukturu a analýzu, selhává při hledání konceptů a hodnot v různých informacích. Stejně tak nedokáže poskytnout ani cenově efektivní škálovatelnost a zpracování obrovského množství informací zahrnutých v nestrukturovaných i strukturovaných datech v reálném čase.

Tyto nedostatky se stávají ještě markantnějšími v současné době, kdy je potřeba zpracovávat informace od zákazníků nejen z webu, telefonátů a e-mailů, ale rovněž např. ze sociálních sítí, jako je Twitter, Facebook či YouTube, které leží zcela mimo pomyslné mantinely firemního prostředí. Roste rovněž poptávka po možnosti sbírání a vyhodnocování informací z tradičních „kamenných“ prodejen.

HP vyvinulo a implementovalo do svých stávajících řešení řadu inovací, díky nimž nyní vytvořilo unikátní a nejrozsáhlejší portfolio řešení pro optimalizaci informací. Jedinečné intelektuální vlastnictví a technologie HP dokážou komplexně vyřešit problémy zákazníků týkající se zpracovávání velkých objemů dat. Pouze HP v současnosti nabízí organizacím možnost spravovat, porozumět a využít skutečně 100 % informací – zejména díky novým řešením HP konvergované infrastruktury, technologiím od převzatých společností Autonomya Vertica, a službám HP pro správu dat.

„Velké množství dat představuje velké příležitosti, ale i možné problémy pro organizace,“ řekl Bill Veghte, provozní ředitel HP. „Výkonná řešení HP Information Optimization nabízejí technologie a expertízu potřebnou pro úspěch organizací na současném trhu díky možnosti zpracování kterýchkoli datových typů, zdrojů a prostředí. V cloudovém i hybridním prostředí dokážou řešení HP zajistit organizacím s velkými objemy dat nové příležitosti a konkurenční výhodu.“

Nové možnosti správy objemných dat

Řada organizací, které se potýkají s dramatickým nárůstem informací, zkouší využívat opensource technologii Apache™ Hadoop™ a řešit tak potřeby pro ukládání a správu petabajtů informací.

Nově představené řešení HP AppSystem for Apache Hadoop představuje unikátní systém pro podnikovou sféru, který dokáže zjednodušit a urychlit nasazení nových technologií pro zpracování informací při současné analýze a optimalizaci výkonu v extrémních zátěžích platformy Hadoop. Jedná se o kombinaci nástrojů konvergované infrastruktury HP, běžné správy a pokročilé integrace prostřednictvím řešení Vertica 6, která ve výsledku přináší organizacím možnost zpracovávat velké objemy dat a analyzovat je v reálném čase.

Díky následujícím novým službám si mohou zákazníci zvolit nejvhodnější řešení pro optimalizaci zpracování svých dat:

·HP Big Data Strategy Workshop nabízí zákazníkům snížení rizik a urychlení strategického rozhodování díky zprostředkování podrobného přehledu dílčích problémů a výzev souvisejících se zpracováním objemných dat a doporučení dostupných řešení. Zákazníci se naučí skloubit firemní IT prostředí a obchodní cíle typické pro podnikovou sféru, aby dokázali najít klíčové faktory úspěchu i metody, jak vylepšit svou IT infrastrukturu pro dokonalé zpracování velkých dat.

·HP Roadmap Service for Apache Hadoop umožňuje organizacím zhodnotit a naplánovat nasazení platformy Hadoop. Mohou využít obrovského množství praktických postupů, zkušeností a organizačních rozhodnutí, jejichž výsledkem je strategický plán, který maximálně usnadní nasazení platformy Hadoop.

·Služby HP Always On Support Services jsou dostupné pro nové řešení HP AppSystem for Apache Hadoop a referenční architektury využívající komponenty HP.

Zpracování skutečně všech informací, kdekoli a jakýmkoli způsobem

Prostřednictvím nově uvedeného řešení HP Vertica 6, nejnovější verze HP Vertica Analytics Platform, mají nyní organizace možnost připojit se k různým typům informacím, analyzovat je a spravovat odkudkoli a prostřednictvím jakéhokoli rozhraní. Unikátní architektura Vertica FlexStore nabízí vysoce flexibilní prostředí pro analýzu objemných dat (včetně integrace s technologiemi Autonomy a Hadoop), resp. jakéhokoli jiného strukturovaného, nestrukturovaného či částečně strukturovaného zdroje dat.

Společně s uvedením řešení Vertica 6 rozšířila Vertica také své prostředí pro distribuované výpočty, aby zajistila možnost paralelního zpracování pokročilého analytického jazyka R. Díky rozšířené podpoře pro cloudové a software-as-a-service (SaaS, software jako služba) implementace, stejně jako větší přizpůsobivosti prostředím s různorodými zátěžemi, je Vertica 6 nejrobustnější a nejobsáhlejší současnou platformou pro analýzu objemných dat.

HP si stanovilo strategii nabídnout zpracování 100 % dat každé organizace. Oznámila proto další nové možnosti pro zahrnutí rozhraní Autonomy Intelligent Data Operating Layer (IDOL) 10 enginedo každého uzlu Hadoop; uživatelé tak mohou využívat více než 500 HP IDOL funkcí, včetně automatické kategorizace, tvorby clusterů, dedukcí a hyperlinků. Kombinace Autonomy IDOL a Vertica 6 s HP AppSystem for Apache Hadoop zákazníkům poskytuje bezkonkurenční platformu pro zpracování a pochopení vysoce různorodých dat velkého objemu.

Přesněji zacílený digitální marketing

Pro další rozšíření své špičkové platformy digitálního marketingu HP rovněž oznámilo uvedení nového řešení Autonomy, dostupného pod označením Optimost Clickstream Analytics. Profesionálům z oblasti marketingu poskytuje komplexní přehled o aktivitách návštěvníků a zákazníků na webu a v sociálních sítích i v průběhu on-line nákupních transakcí.

Autonomy Optimost Clickstream Analytics spojuje řešení Vertica Analytics Platform a Autonomy IDOL, a poskytuje tak marketérům přístup k různorodým datům, díky nimž mohou zpracovávat, kombinovat i analyzovat informace jakoukoli dostupnou metodou.

Doplňující informace o novinkách společnosti HP v rámci konference HP Discover a jejích hlavních událostech jsou dostupné na webových stránkách www.hp.com/go/hpdiscover2012.

Témata článku: Idol, Apache, Analytics, Discovery

Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky