HP a Microsoft rozšiřují svou alianci v oblasti jednotné komunikace a spolupráce

28. května 2009
Vysokorychlostní internet podle OECD

Společnosti HP a Microsoft představily na veletrhuInterop Las Vegas 2009 čtyřletou globální strategickou iniciativu zaměřenou na vývoj uceleného řešení jednotné komunikace a spolupráce.

V rámci Frontline Partnership plánují obě společnosti investovat až 180 milionů dolarů do vývoje produktů, profesionálních služeb i do společných akcí na podporu prodeje a marketingu. Výsledné řešení má pomoci firmám snížit náklady a zvýšit produktivitu.

Řešení, které bude zahrnovat software, hardware, síťová zařízení a služby, má umožnit zákazníkům dosahovat lepších podnikatelských výsledků s nižšími náklady na cestování, telekomunikace a provoz IT oddělení. Úspor bude dosaženo optimalizací komunikace zprávami, videem a hlasem prostřednictvím dokonale propojených aplikací a zařízení. HP a Microsoft dále plánují zajistit flexibilitu a kontrolu, kterou zákazníci potřebují k efektivnímu řízení jejich komunikačních infrastruktur.

Poptávka po technologiích jednotné komunikace a spolupráce rychle roste.Podle nezávislé zprávy agentury Forrester Research aktuálně 84 % podniků v Severní Americe a Evropě testuje, pilotně provozuje nebo implementuje řešení jednotné komunikace a spolupráce. Očekává se, že do roku 2015 tento trh poroste 35,9% tempem. (1)

„Řešení jednotné komunikace a spolupráce od HP a Microsoftu pomůže zákazníkům snížit náklady a rychle zvýšit produktivitu zaměstnanců,“ Ann Livermore, výkonná viceprezidentka Technology Solutions Group společnosti HP. „Zákazníkům nabízíme řešení, která jsou funkčně bohatá, intuitivní a přístupná odkudkoli, prakticky z jakéhokoli zařízení.“

HP a Microsoft sdílejí stejnou vizi pro řešení podnikové produktivity postavená na otevřených softwarových platformách, jež fungují s aplikacemi a systémy, které jsou lidé zvyklí používat.

„Společně nabízíme široké spektrum technologií, z nichž lze sestavit řešení skutečně jednotné komunikace a spolupráce, které pomůže zákazníkům zvýšit pracovní produktivitu,“ řekl Stephen Elop, prezident Microsoft Business Division, Microsoft. „To znamená, že jedním kliknutím lze zahájit komunikaci, jedním kliknutím sestavit konferenci a jedním kliknutím začít spolupracovat.“

„Přístup Microsoftu k řešením jednotné komunikace a spolupráce v kombinaci s globální technologií a službami HP nám pomůže rozvíjet inovace a rozšiřovat náš byznys,“ řekla Tina Atkinson, manažerka programu New Ways of Working v Cathay Pacific Airways. „Cathay Pacific Airways v důkladném tendru vybraly HP a Microsoft, protože jejich řešení nejlépe splnilo naše požadavky na flexibilní a komplexní pojetí jednotné komunikace i spolupráce přizpůsobené našim potřebám.“

Vývoj a integrace produktů

  • Obě společnosti vytvoří společné týmy, které budou spolupracovat na vývoji produktů Microsoft Office SharePoint Server, Microsoft Exchange Server a Microsoft Office Communications Server, síťových produktů HP ProCurve a souvisejících služeb. 
  • HP získá kvalifikaci Microsoft Unified Communications pro HP dx9000 TouchSmart Business PC a vybrané inteligentní telefony.
  • HP získá kvalifikaci Microsoft Unified Communications i pro své nové stolní IP telefony.
  • Software HP Business Technology Optimization (BTO) bude poskytovat přidanou podporu pro Microsoft Office Communications Server včetně možnosti v reálném čase sledovat ukazatele kvality služby hlasu a videa v IT infrastruktuře.
  • Obě společnosti zajistí interoperabilitu koncových bodů s řešeními HP Halo Telepresence a konferencemi na serveru Microsoft Office Communications Server. Vzdálení uživatelé jakéhokoli počítače připojeného k serveru Microsoft Office Communication Server se tak budou moci připojovat k telekonferencím.

Profesionální služby

  • HP a Microsoft budou nabízet celou řadu služeb zaměřených na podnikovou produktivitu, od vyhodnocení, plánování a návrhu architektury až po implementaci, monitorování, správu a podporu softwaru, hardwaru, služeb, serverů, datových úložišť a infrastrukturních komponent ze společného portfolia.
  • HP vyčlení na podporu společných řešení tým servisních profesionálů, kteří pomohou zákazníkům dosahovat lepší dostupnosti a rychlejší odezvy sítí.
  • HP a Microsoft se také zaměří na poskytovatele komunikačních služeb a budou jim nabízet ty samé technologie a služby pro provoz hostovaných služeb jednotné komunikace a spolupráce pro malé a střední firmy.
  • HP a Microsoft budou rovněž poskytovat služby zákazníkům, kteří chtějí tuto technologii provozovat vlastními prostředky, plánují ji celou outsourcovat, nebo zvolí kombinaci obou přístupů.
  • HP a Microsoft budou spolupracovat na řešení potřeb zákazníků v oblasti spolupráce v reálném čase pomocí služeb HP Halo Managed Services a produktů HP ProCurve.

Marketing a prodej

  • HP a Microsoft svěří svá společná řešení zvláštním pracovníkům prodeje a vyškolí několik tisíc technických odborníků.
  • Svá ucelená řešení i produkty pro komunikaci a spolupráci budou obě společnosti prezentovat v Microsoft Technology Centrech a HP Customer Briefing Centrech po celém světě.
  • HP navíc pomůže organizacím urychlit zavádění ucelených řešení pomocí flexibilních programů financování a protihodnoty od HP Financial Services.

Témata článku: Airways, Halo, Pacific, Atkinson, Frontline, Working