Hlasování na YouTube Space Lab bylo zahájeno

Zasílání videí v rámci unikátního projektu Space Lab, kde měli studenti z celého světa možnost navrhnout experiment, který by bylo možné uskutečnit ve vesmíru, bylo ukončeno. Nyní mají návštěvníci možnost pomoci odborné porotě vybrat ze 60 videí ten nejzajímavější projekt a dát mu svůj hlas. Hlasovat je možné na adrese www.youtube.com/spacelab do úterý 24. ledna 2012.

Projekt Space Lab vznikl ve spolupráci video portálu YouTube, společností Lenovo, Space Adventures a kosmických agentur, včetně Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), Evropské kosmické agentury (ESA) a Japonské výzkumné agentury pro letectví a vesmír (JAXA).

Studenti rozdělení do dvou věkových kategorií, 14 - 16 let a 17 - 18 let, a to buď samostatně, nebo ve skupinách až tří studentů, měli možnost nahrát na YouTube.com/SpaceLab video popisující navrhovaný experiment. Šestice regionálních finalistů se následně sejde v březnu 2012 ve Washingtonu, aby na vlastní kůži zažila let při nulové gravitaci (ZERO-G) a získala další ceny. Z této šestice studentů budou vyhlášeni dva celkoví vítězové, z každé věkové skupiny jeden, a jejich experimenty budou později realizovány 250 mil nad zemí a živě vysílány na YouTube. Kromě toho si budou celkoví vítězové moci vybrat jedinečný vesmírný zážitek: buďto výlet na ostrov Tanegašima v Japonsku a sledování experimentálního startu rakety směřující k ISS, nebo poté, co dosáhnou věku 18 let, jedinečný astronautický tréninkový zážitek ve Hvězdném městečku v Rusku, školicím středisku pro ruské kosmonauty. Každý z vítězů získá také UltrabookTM Lenovo IdeaPad U300s. Tento unikátní stroj je určený pro spotřebitele, kteří ocení styl i rychlou odezvu.

Témata článku: Space, Washington, Zero

Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5