reklama

Google ohlásil investice do čisté energie a zelené technologie


Praha, 21. června 2007.Společnost Google vytyčila svou strategii pro dosažení budoucnosti s čistší energií. Díky tomuto plánu se společnost stane do roku 2008 neutrální z hlediska emisí uhlíku a bude podporovat ekologické inovace, z nichž budou nakonec profitovat všichni. 

Klíčové komponenty této strategie jsou následující: 

  • Maximalizace efektivity datových center Google, která tvoří nejvýznamnější položku ve firemní spotřebě energie. Naše datová centra budou spotřebovávat polovinu energie oproti jiným datovým centrům. Tím klesne o 50 procent objem elektřiny spotřebovávaný společností Google.
  • Stále vyšší využití obnovitelných zdrojů energie.  Společnost dokončila první fázi budování 1,6megawattového solárního panelu v centrále v kalifornském Mountain View.  Google se zavázal vytvářet do roku 2012 50 MW energie z obnovitelných zdrojů – to je stejný objem elektřiny, jaký spotřebuje 50 000 domácností.  Společnost bude rovněž aplikovat stínové ceny za uhlíkové plyny při nákupu energie pro svá datová centra, aby podpořila využití čistých zdrojů energie.
  • Offsetty emisí nelze eliminovat přímo. Google si uvědomuje, že offsety jsou nedokonalým řešením, nicméně pomáhají financovat ekologická zlepšení a pokroky, k nimž by jinak vůbec nedošlo. Kromě toho by Google raději investoval do projektů, které sníží emise oxidu uhličitého už teď, než aby čekal na to, až bude moci v budoucnosti zcela eliminovat své vlastní emise.
  • Google se snaží využít svých aktiv takovým způsobem, aby působil i mimo oblast svého podnikání.

Proto:

  • Investuje do inovací, jako je například vývoj hybridních aut, a to se záměrem dosáhnout dřívějšího uvedení čistších technologií na trh;
  • se Google podílel na založení iniciativy Climate Savers Computing, která si klade za cíl zvýšení efektivity počítačů a snížení emisí oxidu uhličitého o 54 milionů tun ročně do roku 2010;
  • chce uživatelům umožnit informovat a angažovat svět v otázkách týkajících se klimatických změn prostřednictvím produktů, jako jsou Google Earth a Google Transit;
  • podporovat změny veřejné politiky včetně nastavení standardů energetické efektivnosti a portfolia obnovitelných zdrojů, cenových signálů pro emise skleníkových plynů a vyšších veřejných výdajů na energetickou efektivitu a výzkum a vývoj v oblasti obnovitelných zdrojů.

Eric Schmidt, předseda správní rady a generální ředitel společnosti Google: „Inovace je samotnou podstatou  aktivit společnosti Google. Investicemi do nových technologií a úzkou spoluprací s ostatními dokážeme významně přispět k ochraně životního prostředí. Ale to je jen začátek. Aktivně hledáme další příležitosti, jak se zapojit do boje proti klimatickým změnám.”

Urs Hoelzle, viceprezident pro firemní operace Google Fellow:„Internet jako takový je relativně čistá technologie: poslání emailu nebo stažení alba má na životní prostředí menší dopad než odeslání pošty či zakoupení CD. A snahou o zvýšení vlastní energetické efektivity, vytvořením dalších 50 MW energie z obnovitelných zdrojů a investicemi do nové zelené technologie usilujeme o vytvoření budoucnosti s čistší energií.“

Dr. Steve Howard, generální ředitel Climate Group, prohlásil: „Děsivé hrozby, které představuje globální oteplování, vyžadují rozhodné, nápadité a dalekosáhlé kroky ve všech sektorech ekonomiky. Závazek Googlu investovat do inovací v ekologii – v kombinaci s globálním dosahem této společnosti – výrazně podpoří a urychlí mezinárodní boj proti změně klimatu.”

Carter Roberts, prezident World Wildlife Fund ve Spojených státech, prohlásil: „Asi ani nepřekvapí, že Google nabídl inovaci v oblasti, která se týká prakticky každého člověka, místa i zvířete na této planetě. V posledním čtvrtletí společnost instalovala největší solární panel ze všech amerických firem, zavázala se k nákupu 50 MW energie z obnovitelných zdrojů a úzce spolupracuje s WWF, Intelem a dalšími předními společnostmi na spuštění iniciativy Climate Savers Computing, jež si klade za cíl snížit emise oxidu uhličitého v oblasti počítačového průmyslu."

Témata článku: Google, Internet, Transit, Howard

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama