reklama

Google: Ochrana soukromí českých uživatelů je naší prioritou

Čeští uživatelé jsou novým technologiím otevření, přijímají je rádi a rychleji než jiné národy. Zároveň je ale pro Google důležité, aby měli u každé nové služby k dispozici nástroje, pomocí kterých mají ochranu svých osobních dat a soukromí pod kontrolou. Klíčové jsou pro nás i místní úřady na ochranu osobních dat, které proaktivně oslovujeme a informujeme předem.

Google bere ochranu soukromí velmi vážně a i proto jsme s Úřadem na ochranu osobních údajů v Čechách byli v kontaktu a úzce spolupracovali ještě před začátkem jízdy Street View aut. Zároveň jsme úřadu poskytli informace, o které nás žádali, abychom českým uživatelům mohli přinést službu, o níž měli již dlouhodobě zájem,“ říká Janka Zichová, PR manažerka českého Googlu a dodává: „Samozřejmě, v případě potřeby jsme otevřeni dalšímu setkání a doložení informací o službě Street View, stejně tak i o naší technologii pro rozmazávání obličejů a poznávacích značek, kterou neustále vylepšujeme.“

Google udělal v rámci služby Street View, kterou uvedl v říjnu letošního roku, hned několik opatření pro ochranu soukromí českých uživatelů:

  1. Panoramatické fotografie se jako vždy sbíraly pouze na veřejných prostranstvích, tj. tam, kde je může pořídit kdokoliv. Fotografií těchto míst, pořízené v různých formátech, už existují spousty.
     
  2. Před publikováním snímků se tyto materiály zpracovaly speciální technologií, která identifikuje obličeje a SPZ aut a následně je rozmaže, aby osobu nebo auto nebylo možné rozpoznat.
     
  3. Po uvedení funkce Street View má každý možnost snadno a rychle snímek dodatečně rozmazat nebo dokonce zcela odstranit (celý dům, osobu, dítě atd.).

Česká republika byla osmou zemí v Evropě a třináctou zemí na celém světě, kde se služba Street View, vzhledem k zájmu místních uživatelů, uvedla. „Nadále se přesvědčujeme o tom, že Češi se nových technologií nebojí, jsou jimi nadšeni a dokáží s nimi velmi efektivně pracovat. Potvrzují to i fakta: 30%ní nárůst počtu uživatelů na Mapách Google po spuštění této nové služby a jenom několik žádostí o stažení snímků,“ říká Jaroslav Bengl, produktový manažer z Google Zurich.

Nástroje pro ochranu soukromí oceňuje Pavel Vichtera, koordinátor programu Saferinternet (www.saferinternet.cz), který přispívá k samoregulaci a kultivaci internetového prostředív České republice: Za vzorný lze označit způsob jakým Google službu zavádí a ošetřuje případné nežádoucí efekty, které mohou při využívání služby vzniknout. Zejména vítáme způsob ochrany soukromí pomoci rozostření obličejů, stejně jako možnost vymazání celé postavy. Rodičům tak služba nabízí nástroj, pomocí kterého mohou fotku svého dítěte i zcela odstranit.

Již zahájení jízdy Street View aut Google, původně plánované pouze pro Prahu, zaznamenalo velký zájem českých uživatelů o nasnímání dalších měst. Google proto Čechům nabídl možnost nasnímání dalších několika historických míst nebo přírodních krás, která byla navržena a vybrána přímo uživateli v rámci projektu České Street View tipy. Do hlasování se zapojilo více než 9000 Čechů, kteří vybírali z více než jeden a půl tisíce různých tipů. Do finále se tak dostaly i historické poklady Olomouce a Českého Krumlova, které je již teď možné na Mapách Google virtuálně prohlížet odkudkoliv z celého světa.

Kromě uživatelů je to i spousta organizací, institucí a společností, které vidí ve službě Street View velký přínos a podporuje ji. Jiří Koliba, náměstek pro legislativu a cestovní ruch
z Ministerstva pro místní rozvoj ČR
:„Produkt Street View se mi moc líbí a vítám jej jako prostředek, který může pomoci jak k lepší orientaci zahraničních návštěvníků přijíždějících do České republiky, tak i k lepší informovanosti domácích turistů. V dnešním světě moderních informačních technologií to je produkt s výbornou dostupností pro široké použití.“

Přidává se k němu iPavel Kosař, ředitelagentury CzechTourism, která byla partnerem projektu České Street View tipy: „Spuštění Street View Prahy je pozitivní zprávou, jelikož diky této technologii si turisté budou moci snadno prohlédnout některé z českých památek přímo na internetu. Mají tak skvělou příležitost získat inspiraci do budoucna nebo konkrétnípředstavu o místě, které chtějí navštívit.

 

Témata článku: Street, Zurich

reklama