reklama

Flash paměťové karty a USB flash disky jsou obchodním tahákem roku 2007

Praha, 2. května 2007 – Verbatim, evropský lídr v oblasti optických disků, úspěšně posílil za poslední rok svou vedoucí pozici na trhu CD-R a DVD-R nosičů. Podle analýzy vypracované konzultační společností Santa Clara Consulting Group jedno ze tří prázdných DVD prodaných v Evropě v roce 2006 pocházelo od Verbatimu.

V případě CD-R to bylo jedno ze čtyř. „Výsledky ukazují, že Verbatim se svými vysokými požadavky na kvalitu sleduje správnou strategii“, říká Torsten Leye, marketingový manažer divize optických produktů společnosti Verbatim EUMEA. V roce 2007 se Verbatim bude soustředit na růst také v oblasti neoptických produktů, především s důrazem na trh s technologiemi založenými na flash pamětích.

Trhu dnes jednoznačně vládne trend vývoje technologií umožňujících zvětšování možností a kapacity ukládání dat, speciálně v oblasti určené pro drobné spotřebitele. Televize s vysokým rozlišením a digitální video jsou jedním z klíčových motorů růstu tohoto segmentu. Verbatim, jako jeden z technologických lídrů, pociťuje ve všech oblastech své specializace tento trend poptávky po větších možnostech a kapacitě pro ukládání dat. Od července 2006 Verbatim také nabízí disky pro Blu-ray formát, které nabízí maximální kapacitu pro uložení dat 30 nebo 50 GB (dvouvrstvé) a od počátku letošního roku HD DVD s 15 GB kapacitou pro uložení dat. Celkově však, podle odhadů společnosti Verbatim, bylo prodáno v Evropě pouze přibližně 150 000 kusů těchto disků. V současnosti pracuje filmový a herní průmysl intenzívně na tom, aby se Blu-ray a HD DVD masově rozšířily. Což samozřejmě bude znamenat, že v určitém časovém horizontu nahradí dneska masově rozšířené DVD. „Očekáváme, že díky tomuto tlaku na trh výrazně vzroste od roku 2008 poptávka po Blu-ray a HD DVD formátech“, říká Leye.

V porovnání s  DVD-R prodej klasického CD-R formátu kontinuálně klesá.  V roce 2006 bylo v Evropě prodáno 2,19 miliard CD-R disků, což znamená o 72 miliónů méně než předcházející rok. Nicméně Verbatim stále zvyšuje podíl na trhu, loni to bylo o 2,3% na 28,7%.
Pohled na prodeje DVD nosičů je ještě více působivý. V roce 2006 bylo v Evropě prodáno přes 1,5 miliard DVD-R disků, což znamená nárůst o 400 miliónů kusů oproti předcházejícímu roku. Podíl společnosti Verbatim na trhu v loňském roce vzrostl z 26% na přibližně 35%. „To znamená, že jeden ze tří prázdných DVD-R disků prodaných v Evropě nese značku Verbatim“, říká Leye. „A věříme, že DVD formát, jako optické úložiště dat,  má stále báječný potenciál růstu pro nejbližší roky.“

Mezi profesionály, ale také stále častěji i mezi nadšenci, je stale oblíbenější  používání flashových paměťových karet pro digitální fotoaparáty, mobily, mp3 přehrávače a pro herní trh. Kompaktní flashové karty jsou již dostupné až do kapacity 16 GB. Nejběžnější formáty jsou SD a Mini SD, ale výrazný růst je také zaznamenám u miniaturních formátů, jako jsou Micro SD pro použití v mobilních telefonech. Taktéž poptávka po USB flash discích,  určených pro ukládání a přenášení dat, obrázků a hudebních souborů, zažívá boom. V roce 2005 byly nejvíce rozšířené s kapacitou pro uložení  256 a 512 MB dat, ale postupně ke konci roku 2006 se nejvíce prodávanými staly USB flash disky,  které měly kapacitu 1 GB. Paměti velikosti mezi 2 a 4 GB už nejsou výjimečné. V roce 2006 stoupl v Evropě prodej USB flash disků i díky klesajícím cenám o 5 milionů na celkových 29,1 milionů kusů. Navzdory rozdrobenému trhu a extremně silné konkurenci dokázal Verbatim i v tomto sektoru zvýšit podíl na trhu.

Témata článku: Video, USB, Verbatim, USB Flash, CD-R, Micro SD

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama