Evropané nejčastěji tisknou na značkové papíry Xerox

Praha, 27. února 2007 – Xerox s výrazným náskokem zvítězil v hodnocení dodavatelů kancelářského papíru v zemích Evropské unie „Brand Equity Tracking Survey - Office Paper 2006“, které provádí švédská nezávislá společnost Opticom International Research. Xerox za sebou nechal jak diskontní dodavatele, tak výrobce značkových kancelářských papírů včetně společností HP a Canon nebo Océ čtyřikrát v posledních čtyřech letech.

Opticom International Research při hodnocení vnímání jednotlivých značek oslovil více než 4000 respondentů ze sedmi evropských zemí. Na základě telefonických rozhovorů hodnotila zpráva povědomí o značce, výkon značky, nákupní chování, loajalitu ke značce a hodnotu značky. Z dílčích výsledků sestavil Opticom žebříček vnímání značky, v němž Xerox jako jediný přesáhl hranici 600 bodů. Xerox navíc zůstal i v roce 2006 nejčastěji nakupovanou značkou papíru a své postavení meziročně posílil o jedno procento na 11 procent.

„Výsledky studie Opticomu každý rok potvrzují, že si naši zákazníci uvědomují, jak se vlastnosti papíru podílejí na kvalitě tiskových výstupů“ uvedl Michal Nevrkl, ředitel divize spotřebního materiálu společnosti Xerox Czech Republic. „Těší nás také, že se dobré vnímání značky přímo projevuje v rozhodování o nákupu, kde je hlavním vodítkem poměr ceny a kvality.”

Zpráva „Brand Equity Tracking Survey - Office Paper“ pomáhá dodavatelům kancelářského papíru lépe naplňovat požadavky zákazníků. Z nich vyplývá, že poměr kvality a ceny je nejdůležitějším nákupním parametrem ve všech zemích, v nichž probíhalo dotazování. Další významnou roli hrají dosavadní zkušenosti s konkrétní značkou. Ke změně značky používaného papíru mohou přispět speciální podmínky od dodavatele popřípadě jeho doporučení.

Značně se přitom liší způsob, jak různě velké společnosti o nákupu papíru rozhodují. Nejčastější jsou obecně nákupy prostřednictvím katalogů, které v průměru využívá 43 % všech účastníků studie. U větších firem hraje také výraznou roli osobní kontakt obchodních zástupců jednotlivých dodavatelů. Prostřednictvím výběrového řízení hledá dodavatele kancelářského papíru pouze 15 % firem s více než 500 zaměstnanci.

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek