reklama

ETARGET zveřejnil hospodářské výsledky za prvním pololetí

24. července 2006
Spekulace potvrzeny: AMD se spojí s ATI!
Oblíbenost internetové reklamy stále stoupá, svědčí o tom hospodářské výsledky za první pololetí, které zveřejnila společnost ETARGET. Ty výrazně předčily celorepublikový průměr.

Praha, 20. července 2006 – Oblíbenost cílené internetové reklamy stoupá stále rychlejším tempem. Zatímco dle průzkumu agentury SVIT ve spolupráci s ABC ČR činil tento nárůst v roce 2005 velmi dobrých 32,8 %, v roce letošním se podle dosavadních výsledků odhaduje až 38 % při tržbách cca 1,39 miliardy Kč. O to zajímavější je však sledovat vývoj tohoto ukazatele u jednotlivých provozovatelů internetové reklamy. Na konkrétním příkladu společnosti ETARGET, největšího dodavatele cílených kontextových odkazů na českém, slovenském a maďarském trhu, je zřetelné, kterým směrem se tato specifická forma marketingu ubírá.

 

Přestože internetová reklama na českém trhu vzrostla za první pololetí letošního roku o bezmála čtyřicet procent, nemusí tato hodnota zdaleka nic vypovídat o vzrůstu jednotlivých forem internetové reklamy. Statistiky také ukazují, že stále více zákazníků projevuje zájem o cílené kontextové odkazy. Nejenže se inteligentně zobrazují tam, kde je pravděpodobnost kliknutí návštěvníkem nejvyšší, ale mohou si ji dovolit i subjekty, pro něž by bannery či jiné formy statické obrázkové reklamy představovaly nadměrnou finanční zátěž.

 

Nebýt společnosti ETARGET, zdaleka by česká internetová reklama jako celek nedosahovala tak příznivých výsledků, jakých dosahuje. Byl to právě ETARGET, kdo v únoru letošního roku přišel s atraktivní cenovou nabídkou pro inzerenty, kterým za zrealizované kliknutí na svůj kontextový odkaz nyní stačí zaplatit pouhou jednu korunu. Ovšem nejen tato nabídka přispěla k tomu, že společnost dosáhla za první pololetí letošního roku  jeden a půl násobku průměrného ročního vzrůstu internetové reklamy v České republice.

 

Z hospodářských výsledků firmy ETARGET vyplývá, že meziroční nárůst tržeb (dle předběžných výpočtů) činí 59 %, a to i přes zmíněné snížení cen za služby. Tento růst byl zaznamenám v souvislosti se zvýšeným zájmem uživatelů o poskytované služby. Množství zobrazených odkazů v regionech ČR, SR a Maďarsko přesáhl v měřeném období (leden až červen 2006) celkem 3,4 miliardy. Započítány jsou  pouze odkazy, jejichž dodavatelem byl ETARGET.

 

Růst zájmu o reklamu lze mimo jiné přičítat také zvláštním faktorům, majících na její zadavatele výrazný vliv. Mezi takové se letos řadily kupříkladu zimní olympijské hry na počátku roku. Vysoký nárůst reklamy byl způsoben taktéž změnou značky mobilního operátora Oskar na Vodafone a  s tím souvisejícího zostření konkurenčního boje mobilních operátorů a stejně tak vyostřenou nabídkou připojení ADSL. O pozitivním vlivu nelze jistě pochybovat ani ve spojitosti s mistrovstvím světa v kopané. Dlouhodobým faktorem, ovlivňujícím růst internetové reklamy je pak pochopitelně rostoucí počet uživatelů internetu.

 

Dosavadní letošní růst internetové reklamy a zejména pak poptávky po službách „pay per click – PPC“ společnosti ETARGET potvrzuje, že kontextové odkazy jsou nejdynamičtěji se rozvíjející formou reklamy na internetu.

Témata článku: Oskar

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama