Ericsson odkoupí od Microsoftu firmu Mediaroom

Ericsson (burza NASDAQ: ERIC) se dohodl s Microsoftem (NASDAQ: MSFT) na odkoupení jeho firmy Mediaroom zajišťující televizní vysílání. Ericsson se tak stane vůdčím poskytovatelem internetové televize a řešení pro více obrazovek, s podílem na trhu překračujícím 25 %. Uzavření obchodu se očekává v průběhu druhé poloviny roku 2013. Firma Mediaroom se nachází v Mountain View v Kalifornii a zaměstnává více než 400 pracovníků v různých částech světa.

Podle prognóz v roce 2013 dosáhne globální trh s internetovou televizí 76 milionů uživatelů, s tržbami 32 miliard dolarů, do roku 2015 počet uživatelů vzroste na 105 milionů, s tržbami 45 miliard dolarů.

Celková nabídka multimediálních řešení Ericssonu kombinujících televizní vysílání s video obsahem, která se více zaměří na potřeby spotřebitelů, se stane základem poskytování služeb koncovým uživatelům. Význam distribuce videa zákazníkům a jejich spotřebitelům neustále poroste, ruku v ruce se zaváděním stále většího počtu sítí LTE využívaných uživateli chytrých telefonů.

Služba Microsoft Mediaroom je televizní technologií, kterou využívá řada předních mezinárodních provozovatelů televize, např. firmy AT&T U-verse®, Entertain of Deutsche Telekom, Telefonica, TELUS Optik TV(TM) a Swisscom. Televizní služby využívající technologii Mediaroom jsou nabízeny ve více než 22 milionech set-top-boxech v Severní a Jižní Americe, regionu EMEA a asijsko-pacifickém regionu.

Ericsson již dnes pozoruje, že neustále se měnící chování televizních diváků se vyvíjí rychleji než dříve. Rychlost inovací a inteligentní řešení umožnily nabídnout spotřebitelům televizní obsah dostupný kdekoliv. Jelikož se sbližování různých platforem stává skutečností, zmíněný vývoj bude i nadále hybnou silou telekomunikačního odvětví. Tento vývoj vyžaduje, aby vlastníci multimediálního obsahu, provozovatelé vysílání, poskytovatelé televizních služeb a mobilní operátoři přehodnotili své nabídky.

Rozhodnutí o akvizici vychází z vůdčí pozice Ericssonu v multimediálním odvětví, podpořené třemi cenami Emmy za poskytování jedinečných televizních zážitků zákazníkům.

Témata článku: Ericsson, Verse, Telefonica