e-Government – cesta budoucnosti

Praha, 25. dubna 2006 – V pořadí již čtvrtá konference na téma vývoje e-Governmentu ve východní a střední Evropě se konala ve dnech 19. – 22. dubna v Praze. Letošní setkání odborníků na využití internetových a dalších aplikací při práci veřejné správy se kromě výměny dosavadních zkušeností bylo věnováno i nejnovějším vývojovým trendům. Mezi účastníky diskuse u kulatého stolu byl i František Schneider, generální ředitel společnosti Dell v České republice.

Poskytování elektronických služeb nejširší veřejnosti a zajištění větší otevřenosti veřejné správy ve vztahu k uživatelům je stále častějším požadavkem veřejnosti po celém světě. Efektivní modely komunikace státních institucí s obyvateli, obchodními a dalšími partnery byly hlavním tématem konference 4th Eastern Europe e-Gov Days.

 

V ČR si informace o státní správě vyhledává na internetu 5% jeho uživatelů. Od tohoto údaje se odvíjí i nízká znalost možností, které e-Gov poskytuje. „Naproti tomu ve Spojených státech amerických si obyvatelé tyto výhody velmi jasně uvědomují a po státu je vyžadují. Například 55% z nich chce mít možnost platit daně po internetu, cca 70% z nich by tak rádo volilo či platilo pokuty za špatné parkování nebo rychlou jízdu a 90% obyvatele by chtělo on-line přezkoušení na obnovení řidičského průkazu. Američané si totiž uvědomují, kolik času mohou tímto způsobem ušetřit. Před veřejnými institucemi stojí tedy nejen úkol připravit systém e-Governmentu, ale také jej naučit obyvatele země využívat,“ porovnává situaci František Schneider. 

 

Kvalitní systém e-Government zjednoduší a vylepší přístup občanů, obchodních partnerů a zaměstnanců ke službám veřejné správy. „Naše společnost má s budováním informačních systémů pro státní správu dlouholeté zkušenosti. Je to jeden z klíčových oborů našeho podnikání. A to nejen v České republice, ale po celém světě. Je proto logické, že se této konference účastníme a to i z pozice jejího partnera,“ vysvětluje František Schneider. 

Principy uplatňované při vytváření systému komunikace v rámci e-Gov společnost Dell již řadu let využívá. „Klíčem je bezpečná a efektivní výměna dat mezi stání správou a třemi dalšími skupinami: Obyvateli (veřejnost), obchodními partnery a zaměstnanci. Prakticky to kopíruje model řízení, který v Dellu používáme. Obyvatelé jsou pro nás zákazníci, se kterými interaktivě komunikujeme po internetu na firemních stránkách (www.dell.cz), s obchodními partnery jsme ve spojení také přímo v rámci naší www sítě a vlastní přístupové prostředí má pochopitelně i každý náš  zaměstnanec. Vzhledem k velikosti a globálnosti společnosti Dell tento systém snese srovnání s jakýmkoli podobným ve veřejné správě. Máme proto poměrně rozsáhlé zkušenosti, které již také ve státních institucích uplatňujeme,“ vysvětluje František Schneider.

„Zajímavé jsou také preference jednotlivých skupin: Obchodní partneři oceňují možnost elektronické e-fakturace, e-aukce při nákupu nebo možnost získat obchodní podmínky v elektronické podobě. Zaměstnanci si zase oblíbili možnost on-line certifikace (vzdělávání),“ dodává.

Témata článku: Schneider

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek