reklama

Doménám i webhostingu se daří i v době recese

Jak dokládají hospodářské výsledky společnosti ACTIVE 24 za první pololetí roku 2009, internetové prezentace firem se stávají stále důležitější součástí komunikace a investice do internetu rostou i v době, kdy je všeobecný tlak na efektivitu a snižování nákladů. Právě internet totiž nabízí nejefektivnější a nejlépe měřitelný způsob komunikace. A potenciál pro další růst je stále velký.

Čísla za první polovinu roku potvrdila významný nárůst webhostingu a doménového byznysu. Krize se zde projevila naopak pozitivně: v porovnání se stejným obdobím loňského roku došlo u společnosti ACTIVE 24 v prvním pololetí roku 2009 k navýšení obratu o 7,2% a čistý zisk vzrostl o 100,1%. Prodeje hostingu vzrostly o 4% a opravdu velký nárůst nastal u prodeje generických domén, tedy domén s koncovkami .eu, .com, .net, .org a dalších, a to o 45%.

Ukazuje se, že právě krize nutí firmy využívat internet na maximum; díky tomu, že dnes lze udělat profesionální web levně a rychle, startují stále nové internetové projekty. Firmy stále více využívají možnosti vytvořit si své internetové prezentace samy, také začaly více využívat marketingové nástroje jako např. PPC kampaně, kdy se platí pouze za klik a tedy přímou návštěvu webu. Právě tyto internetové propagační nástroje vyžadují minimální obsluhu a investice a přitom jsou jasně a přesně měřitelné, dají se cílit na různé sociální skupiny, stránky se dají optimalizovat pro vyhledávače (SEO) apod.

Stále více firem také pochopilo, jak velký nevyužitý potenciál nabízejí tzv. sociální sítě (Twitter, Facebook), které jsou stále populárnější a umožňují zasáhnout i takové cílové skupiny, na něž klasický marketing nedosáhne. Pomocí webu firmy také začínají efektivně komunikovat i se stávajícími zákazníky a využívají zpětnou vazbu. Internetová propagace a reklama jsou totiž velmi flexibilní – jakoukoli změnu je možno provést okamžitě, s minimálními náklady a s bezprostřední zpětnou reakcí - což například tištěné produkty neumožňují.

„Je také vidět, že zákazníci začínají využívat možnost expandovat do zahraničí pomocí internetu.Abychom jim cestu usnadnili, udělali jsme sérii slevových akčních nabídek například na domény .EU a .COM.“ říká František Grunt, marketingový manažer ACTIVE 24.

I přes fakt, že segment domén a webhostingu stále roste, je zejména mezi českými živnostníky a drobnými podnikateli stále veliký nevyužitý potenciál. Výsledky kampaně Svět se přesunul na internet, přesuňte se také, ukázaly velký rozdíl mezi většími a středními firmami a živnostníky. Zatímco firmy využívají internetovou prezentaci jako nedílnou součást svých komunikačních a obchodních aktivit, živnostníci ještě výhody vlastní webové prezentace neobjevili, přitom právě jim by mohla internetová prezentace a reklama přinést zjednodušení kontaktu se zákazníky a velice efektivní formu propagace.

Témata článku: Grunt

reklama