reklama

Dobrá doména se stala on-line kampaní roku

On-line kampaň Dobrá doména, kterou v loňském roce spustilo sdružení CZ.NIC, získala na letošním udílení prestižních reklamních cen stříbrného Louskáčka (zlatý Louskáček nebyl v této kategorii udělen). Reklamní kampaň, jejímž tvůrcem byla agentura Scholz & Friends Praha, doplňuje aktivity sdružení spojené s osvětou v oblasti internetových domén a internetu samotného. S Alešem Mokrým, vedoucím technické podpory a současně ústřední postavou kampaně, se mohla veřejnost setkat poprvé 9. března 2009. Kromě internetové microsite www.dobradomena.cz byla do komunikačního mixu zahrnuta také bannerová kampaň, venkovní reklama, inzerce v tisku a komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Projekt Dobrá doména v těchto dnech pokračuje, a to ve spolupráci se Svazem knihovníků a informačních pracovníků v souvislosti s projektem Březen měsíc čtenářů. Ten odstartoval po celé České republice na začátku tohoto týdne.

“Cílem kampaně Dobrá doména je zvýšit povědomí o doménách a skrze něj podporovat obecnou počítačovou gramotnost. Konkrétně to pak znamená stručně, přehledně a v neposlední řadě také zábavnou formou vysvětlovat běžnému uživateli internetu, jaké jsou výhody vlastní domény, proč by si ji měl registrovat a co z vlastnictví domény plyne,” říká Pavel Tůma, ředitel marketingu a komunikace sdružení CZ.NIC. “Společně s tím chceme také vysvětlovat, jakým způsobem se samotná registrace provádí a to, že registrací celý proces nekončí, že je potřeba se o doménu také starat.”

Do projektu Dobrá doména se v loňském roce zapojili také někteří registrátoři domény .CZ, kteří zájemcům nabídli konkrétní návody, jak si krok po kroku zaregistrovat doménu právě u nich. Seznam těchto registrátorů najdete na adrese www.nic.cz.

Součástí osvěty, kterou má sdružení CZ.NIC ve svém programu, není jen kampaň Dobrá doména. Zaměstnanci sdružení přednáší o doménách a internetu na středních či vysokých školách, poskytují možnost odborného vzdělávání ve specializovaných technických kurzech Akademie CZ.NIC, představují veřejnosti internetové technologie na vlastních konferencích (Internet a technologie 08, Internet a technologie 09) apod. Vedle těchto aktivit vydává sdružení ve své Edici CZ.NIC knihy, které jsou volně dostupné pod patřičnou licencí, nebo pořádá soutěže pro mladé a nadějné programátory (VIP – Vyvíjej, Inovuj, Programuj).

Témata článku: Friends

reklama