reklama

Cílenou internetovou reklamu objevují už i velké firmy

Cílená internetová reklama, jejímž největším dodavatelem na českém, slovenském a maďarském trhu je společnost ETARGET, je tradičně vnímána jako vhodný nástroj komunikace pro malé a střední firmy. Poslední trendy ale ukazují, že nenahraditelnou součástí marketingového mixu je také pro velké společnosti – v USA právě giganty jako Daimler Chrysler či telekomunikace Sprint do cílené internetové reklamy investují 20 až 30 procent z jejich on-line reklamních rozpočtů.

Praha, 17. května 2006 – Americký poradce pro digitální komunikaci Organic minulý týden uvedl, že z reklamního rozpočtu pro internetovou reklamu jejich klienti investují 20 – 30 procent právě do placeného vyhledávání. Organic zastupuje velké klienty jako např. Daimler Chrysler nebo Sprint. Podle organizací eMarketer či Interactive Advertising Bureau dokonce až 40 procent všech financí proinvestovaných v internetové reklamě jde právě do PPC systémů.

 

Společnost ETARGET předpokládá tento rok nárůst investicí do placeného vyhledávání i ve středoevropském regionu. „V České republice velcí klienti objevují cílenou internetovou reklamu zatím opatrně. S přihlédnutím na globální trendy ale už příští rok očekáváme výrazný nárůst investicí do PPC systémů i ze strany velkých firem,“ říká Marcel Vašš, obchodní ředitel společnosti ETARGEET.

 

Internet jako prodejní kanál, to už nejsou jen e-shopy. Také v České republice se množství nákupů začíná získáváním informací na internetu. V tom případě je důležité umístění reklamy firmy na předních místech ve vyhledavačích a nebo u relevantních článků v on-line médiích. Internet se stává výborným prodejním kanálem nejen pro knihkupce či prodejce CD a DVD nosičů, ale je vhodný pro všechny produkty v soukromém i byznys sektoru. „Chování kupujících se mění, trhy jsou stále menší a specializovanější. Marketéři dnes vědí, že mnohokrát není efektivní oslovovat široké masy, ale je lepší cíleně zasáhnout klíčové skupiny zákazníků,“ řekl Marcel Vašš.

 

Cílená internetová reklama je efektivní marketingový nástroj, který je lehce měřitelný a umí jednoduše ukázat návratnost vložených prostředků. České mediální a reklamní agentury zatím PPC systémy teprve začínají poznávat a učí sej jich využívat. „Efektivní používání PPC systémů si vyžaduje zkušenosti a mediálka, která začne dříve, bude mít velkou výhodu před ostatními. Velcí klienti tuto službu budou žádat, a to na profesionální úrovni,“ poznamenal Marcel Vašš 

 

O společnosti ETARGET, a.s.

Největší dodavatel placených výsledků za klik na českém, slovenském a maďarském trhu. Společnost poskytuje svým klientům možnost přednostního zobrazení svého odkazu v síti svých partnerských informačních a vyhledávacích portálů. Klient má možnost zadat klíčová slova, na základě kterých se jeho odkaz zobrazí na jedné z prvních pěti pozic vyhledávání.

Témata článku: Internet, Daimler, Chrysler, Sprint

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama