reklama

Češi zvyšují mobilní provoz z ciziny hlavně díky internetu

6. listopadu 2009
Nové KDE 4.3.3 opravuje desítky chyb

Zákazníci Vodafonu své mobily v cizině během letních dovolených používali mnohem více než loni. Jednoznačně nejrychleji, 2,5krát, rostll objem stažených dat, o čtvrtinu vyskočil počet odeslaných SMS a o desetinu počet provolaných minut v cizině. Vodafone zároveň zaznamenal pětinový nárůst uživatelů služby Vodafone Passport, kterou si od května 2007 aktivovalo více než 350 tisíc zákazníků.

„V roamingu jsme zaznamenali největší nárůst zájmu o datové služby. Výrazně k tomu přispělo zavedení měsíčního tarifu Připojení ze zahraničí na stálo a Připojení ze zahraničí na den. Více než třetinu z celkového objemu stažených dat v cizině tvořili zákazníci právě těchto dvou tarifů,“uvedl Martin Chvátal, marketingový specialista na roamingové služby ve Vodafonu.

Meziroční srovnání roamingového provozu Vodafonu v červenci - srpnu 2008 a 2009 ukazuje, že:

  • Celkový objem stažených dat v cizině se zvýšil 2,5krát
  • Počet odeslaných SMS z ciziny vzrostl o čtvrtinu
  • Počet provolaných minut v cizině vzrostl o desetinu
  • Počet zákazníků služby Vodafone Passport se zvýšil o 20 %

Vodafone v červnu 2009 jako první operátor na trhu přistoupil k regulaci roamingu a nad její rámec:

  • Zavedl pouze tři cenová pásma pro všechny hlasové a datové služby
  • Upravil s platností od 19. června ceny za roaming i mimo země EU, včetně Chorvatska
  • Snížil cenu za 1 MB stažených dat ze 170 Kč na 60 Kč v zóně 1
  • Změnil účtování všech hovorů ve všech zónách u tarifu Vodafone Passport 60+1 (původně bylo 60+60)

Vodafone nabízí dva hlasové roamingové tarify - Vodafone World Roaming, který je výhodnější pro krátké hovory z ciziny a Vodafone Passport, který se vyplatí při hovorech delších než dvě minuty. Vodafone také kromě běžného datového tarifu nabízí praktické roamingové tarify Připojení ze zahraničí na stálo a Připojení ze zahraničí na den. Všechny tarify jsou přehledné a rozdělují ceny za služby z celého světa pouze do tří zón, které platí bez ohledu na to, přes jakého operátora se zákazníci v cizině připojí.

Témata článku: Roaming

reklama