Češi vzali internetové nákupní galerie útokem, jen na MALL.cz utratili před Vánocemi téměř miliardu korun

Jedna z největších českých internetových nákupních galerií MALL.cz zažila před Vánocemi nečekaný nápor. „Zatímco v předešlých letech gradovala vlna nákupů postupně, loni se vše soustředilo do čtrnácti prosincových předvánočních dní,“ říká Marek Liška, ředitel MALL.cz. Jasně byl také vidět trend preference levnějších a masovějších značek. Nejvíce patrné to bylo u elektroniky. „I přesto se tržby MALL.cz v porovnání s předchozím rokem zdvojnásobily,“ doplňuje Marek Liška.

MALL.cz jen v prosinci utržil téměř 330 miliónu Kč. „Za poslední tři měsíce roku 2009, což je standardně považováno za období nákupu vánočních dárků, naše tržby dosáhly téměř miliardy korun,“ upozorňuje Marek Liška a dodává že hodně lidí nakupovalo na internetu poprvé. „Každá třetí objednávka byla od nového zákazníka. Finanční krize tak paradoxně prospěla nákupům na internetu. Do internetových obchodů totiž přivedla nové zákazníky, kteří hledali alternativu levnějšího nákupu a díky nižším cenám vyzkoušeli elektronický nákup vůbec poprvé,“ upřesňuje Marek Liška.

Vánoce byly pro obchodníky specifické také tím, že se na rozdíl od minulých let předvánoční nákupy koncentrovaly do 14 dnů v prosinci (cca od 7. 12. do 20. 12.). „Mohlo to způsobit nevánoční počasí v listopadu nebo vytěsnění vánoční nálady jinými tématy ve společnosti,“ odhaduje důvody změny Marek Liška a objasňuje, že MALL.cz mohl i přes tento nápor uspokojit své zákazníky díky velikosti skladu, množství nakoupeného zboží a správnému odhadu nákupčích. „Enormní tlak byl letos na termín dodání zboží. Mnoho zákazníků již bylo z minulých let poučeno, že na mnoho e-shopů v tomto nelze spoléhat. Kdo neměl zboží skladem, nemohl prodávat,“ uzavírá.

Témata článku: Preference