reklama

Čechy na internetu láká multimediální obsah

Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum (SEKV) ukazuje, že mezi internetovými uživateli významně roste obliba sledování online televize a poslech online rádia. Z dalších multimediálních aktivit je populární také sdílení fotografií a videí. Nadále roste obliba účasti v komunitních sítích. Stabilní nárůst internetových uživatelů vykazuje také nakupování na internetu. Ve výzkumu bylo dotazováno 2 139 respondentů starších 10 let.

Šestá fáze výzkumu SEKV realizovaná v únoru a březnu 2010 společností MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu potvrzuje hlavní trendy v chování internetových uživatelů. Mezi jejich pravidelnými aktivitami na internetu nadále významně roste obliba multimediálních činností na síti. Již třetina internetových uživatelů z ČR uvedla, že sleduje online televizi a 31 % poslouchá internetová rádia. Stále více populární je také sdílení fotografií a videí, které na internet umísťují více než dvě pětiny internetových uživatelů (42 %). K nově dotazovanému sledování videí či ukázek na internetu (např. YouTube, Stream, iDnes, archivy TV stanic, apod.) se navíc kladně vyjádřilo 44 % internetových uživatelů.

Významně roste taktéž aktivní účast v komunitních sítích. Pro dvě pětiny internetových uživatelů jsou komunitní sítě již v podstatě běžnou součástí internetového brouzdání.

Nezastavil se ani nárůst podílu uživatelů, kteří přes internet nakupují. Množství lidí, kteří uvedli, že pravidelně využívají výhod online nakupování, dosahuje téměř poloviny všech českých internetových uživatelů (48 %). Obliba online nákupů roste aktuálně především u starších uživatelů ve věku 55 a více let.

V posledních dvou fázích výzkumu slabě klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost PC (26 %). Klesající trend vykazuje rovněž procento uživatelů, kteří mají pod kontrolou chod PC (24 %). Na druhou stranu však nadále roste procento uživatelů soukromých počítačů s nainstalovaným antispyware, který je aktualizován téměř denně (40 %). Zároveň klesá podíl uživatelů, kteří nevědí, o co jde (9 %), nebo žádný antispyware nainstalovaný nemají (2 %).

SEKV- Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum realizovaný společností MEDIARESEARCH k projektu měření návštěvnosti internetu v ČR. Zadavatelem je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Hlavním cílem projektu je popsat strukturu a chování internetových uživatelů na internetu a poskytnout data pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců. Sběr dat probíhá metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.

reklama