reklama

Časopis Computer otestoval e-books opět jako první v Česku

15. prosince 2009
ArsClip: Schránka 2.0 pro Windows

Časopis Computer otestoval jako první v České republice čtečky elektronických knih. Potvrdil tak pozici jedničky mezi počítačovými časopisy, kterou si vydobyl nejrozsáhlejšími a nejpodrobnějšími testy.

Počítačový časopis Computer potvrzuje postavení jedničky na poli tištěných magazínů nejen v oblasti informačních technologií, ale i spotřební elektroniky. Jako první časopis v České republice reálně otestoval čtečky elektronických knih. Z pozice tradiční jedničky tak reaguje na nové trendy v IT a pomáhá jim při vstupu na český trh.

Redaktoři Computeru podrobně otestovali čtečky dostupné na českém trhu s garantovanou podporou češtiny, a to značek Amazon, Booken, Hanlin a Sony, přičemž od některých výrobců bylo zastoupeno více modelů.

Přestože tzv. e-books jsou již u nás nějakou dobu dostupné, většina lidí o nich pouze slyšela, málokdo je viděl na vlastní oči a jen pouhý zlomek je držel v ruce. Rok 2010 přitom přinese nárůst zájmu o tato zařízení: obsah je k dispozici a zařízení již překonala tradiční „dětské nemoci“ novinek a nabízí jednoduché ovládání i příjemný pocit z čtení.

„Čtenáři Computeru jsou již zvyklí, že testujeme novinky jako první. Naše testy mají navíc několik ‚nej‘,“ říká Pavel Nygrýn, šéfredaktor časopisu Computer, a své tvrzení hned dokládá fakty: „Jsou nejrozsáhlejší, co do počtu testovaných produktů. Jsou nejpodrobnější, co do počtu měřených parametrů. Jsou nejtransparentnější, protože u každého testu zveřejňujeme použitou metodiku. Jsou nezaujaté a navíc původní české, jelikož nepřebíráme testy z ciziny, jež obsahují v ČR nedostupné produkty a nereflektují specifika českého prostředí – což bylo právě v případě čteček velmi podstatné“

„Majitelé současných čteček již nepotřebují k získání obsahu počítač. Prostřednictvím integrovaného GSM/3G modulu, jaký známe z mobilů, se prostě připojí k internetu a pořídí si knihu, o niž mají zájem. Toto pohodlí je pro zákazníka velkým lákadlem, a představuje tak nebezpečí, avšak zároveň i příležitost pro vydavatele novin či knih,“ předpovídá Michal Politzer, ředitel médií vydavatelství CPress Media, a v nahlížení do budoucnosti s úsměvem pokračuje: „Jako vydavatel časopisů tento trend pochopitelně sledujeme, nicméně hrozbu v něm nespatřujeme. Naše tituly jsou odborné a jako takové přinášejí čtenářům obsáhlá srovnání a spoustu infografiky. V přehlednosti bude papír velikosti A4 ještě hodně dlouho vítězit.“

Čtrnáctideník Computer vychází vždy s přiloženým DVD a vzniká s internetovým deníkem Živě.cz ve společné redakci. Tým jedenácti redaktorů tvoří největší a také nejzkušenější IT redakci v ČR. Časopis Computer patří k nejstarším počítačovým časopisům – v letošním roce oslavil již 15 let trvání.

Témata článku: Books

reklama