BT Global Services pomáhá firmám snížit spotřebu energie

Praha, 20.9.2007  -  Společnost BT Global Services oznámila, že její nově zřízené oddělení pro udržitelný rozvoj spustilo službu, která velkým organizacím ve firemním a veřejném sektoru pomůže snížit spotřebu energie a uhlíkovou stopu. Zhodnocení uhlíkové stopy umožňuje organizacím pečlivě spočítat, kolik se v důsledku použití síťových IT služeb uvolňuje emisí CO2. Rovněž nabízí řadu praktických řešení, které zákazníkům umožní snížit spotřebu energie a uhlíkovou stopu. 

Hodnocení uhlíkové stopy, které společnost BT zprvu nabízela jen v Británii a USA, bere v úvahu to, jak se svými pracovními návyky (například cestováním a využíváním IT) přispívají zaměstnanci k emisím CO2 a jak firemní operace, sdílené služby a budování infrastruktury zvětšují uhlíkovou stopu organizace. Lze otestovat celou řadu podnikatelských scénářů a vyhodnotit s nimi spojené úspory ve spotřebě energie a emisích CO2, např. „co kdybych virtualizoval celé své call centrum nebo jeho část?’, „co kdybych zavedl pružnou pracovní dobu?“ nebo „co kdyby lidé nemuseli cestovat na porady…?“

Dinah McLeodové, vedoucí oddělení pro udržitelný rozvoj ve společnosti BT Global Services, k tomu uvedla: „V jakékoliv organizaci se najde celá řada činností, které přímo či nepřímo vedou k emisím oxidu uhličitého. Společnost BT dokáže věrohodně a prokazatelně pomoci zákazníkovi pochopit, jakou roli hrají síťové IT služby jak při vzniku, tak při snižování uhlíkové stopy. Když zkoumáme klientovy emise CO2, analyzujeme nejen nutnou změnu chování, ale i přizpůsobení jeho infrastruktury. Mnozí naši zákazníci ještě musí v této oblasti mobilizovat zdroje a přitom mohou těžit z našich zkušeností a možností pomoci jim v rozvoji udržitelných podnikatelských řešení.“

Společnost BT si vydobyla vůdčí postavení v oblasti firemní společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje. Už sedmý rok za sebou se v Dow Jonesově indexu udržitelnosti umístila v oblasti telekomunikací na prvním místě a oproti stavu v roce 1996 dosáhla 60% snížení svých emisí CO2 v Británii.  Společnost si ovšem stanovila další cíl, a sice snížit tyto emise oproti stavu v roce 1996 o celých 80 %. Celofiremní strategie pro klimatickou změnu má čtyři klíčové prvky: snížení emisí CO2, přesvědčování dodavatelů, přesvědčování zákazníků a zapojení zaměstnanců.

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek