reklama

Barco ohromilo diváky Eurovision Song Contest

Letošní 52. ročník pěvecké soutěže Eurovision Song Contest ohromil velkolepým řešením scény. Kombinace nejnovějších LED technologií a digitálních projektorů zajistila nevídanou podívanou, jakou zatím evropská hudební scéna nezažila. Výhradním dodavatelem produktů Barco na český a slovenský trh je společnost Nowatron Elektronik, spol. s r. o.

Tento rok se pořádání prestižní soutěže Eurovision Song Contest (Pěvecká soutěž Eurovize) ujalo Finsko. Televizní diváci na celém světě sledovali po dva večery a to 10. a 12. května 2007 v přímém přenosu hudební vystoupení interpretů ze 42 evropských zemí. Přenosy zajistila veřejnoprávní finská televize YLE.

Kdo viděl letošní pěveckou soutěž, nemohl přehlédnout skutečně jedinečné řešení scény. Nádherné, plnobarevné, dynamické zobrazení zajišťovaly vizualizační systémy od belgického výrobce Barco. Hlavním dodavatelem systémů Barco pro Eurovision se stala švédská firma Massteknik, která je rental partnerem společnosti Barco.

Scénu tvořily LED obrazovka o velikosti 200 m2 sestavená z modulů Barco MiTRIX, 125 m2 LED modulů Barco OLite 510 a tři digitální projektory Barco SLM R12+. Součástí scény byla i zakřivená gigantická obrazovka „kobra“, která se tyčila za scénou do výšky 9,5 m a dosahovala až k divákům, kde vytvořila kreativní pohyblivé molo plné zářivých obrazů a světelných efektů. Téměř celé jeviště lemoval masivní pás o šířce 30 m a výšce 6,5 m složený z více než 200 m2  LED modulů Barco MiTRIX.

Volba designérů padla na LED systémy MiTRIX díky jejich nízké hmotnosti a vysoké „transparentnosti“. Xenonové světelné paprsky Syncrolite umístěné za obrazovkou prosvítily LED moduly a vytvořily neuvěřitelnou hloubku scenérie.

Ve chvílích, kdy zobrazení na modulech MiTRIX skončilo, se zdálo, že je obrazovka úplně neviditelná, čímž získala scéna naprosto odlišný ráz.
Kombinace obrazovek s nízkým a vysokým rozlišením umožňovala, aby se měnil obraz na LED systémech u každé písně. Každá země a její interpret zaujali jedinečnou vizuální identitou. Pouhým stiknutím jediného tlačítka se měnil obsah na velkoplošných obrazovkách.

Designéři pěvecké soutěže Eurovision Song Contest každým rokem zvyšují své požadavky na vizuální pojetí scény a ani v tomto roce tomu nebylo jinak. Trend, v němž se kombinují světelné i obrazové efekty, světlo a jevištní design, stále pokračuje.

Témata článku: Song

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama