AMD licencuje své grafické technologie

Společnost AMD nenechává nic náhodě, snaží se své postavení na trhu neustále upevňovat. Ani na poli grafických karet a u nich používaných technologií tomu není jinak. Odkoupením společnosti ATI získalo AMD práva, které je nutno řádně spravovat a zhodnocovat.

Architektura využívající technologii unifikovaných shaderů byla poprvé úspěšně použita v herním systému Xbox 360 od Microsoftu a je i součástí vyráběných grafických s podporou DirectX 10 včetně karet AMD-ATI. Nyní si tyto 3D grafické technologie od AMD licencovaly i společnosti Qualcomm a Freescale Semiconductor.

1.gif 2.jpg 3.gif 4.jpg 5.jpg 6.jpg 

Obě společnosti mohou dle uzavřených licenčních smluv grafické 3D technologie od AMD využívat pro svá mobilní a bezdrátová zařízení.

AMD se mimo jiné snaží výrazněji prosadit na poli nových grafických standardů, jako je OpenGL ES (OpenGL for Embedded Systems), které stále více pronikají do ultramobilních zařízení.

7.png 8.jpg 9.png

10.gif 11.jpg

Zdroj: InfoWorld,

Diskuze (2) Další článek: Stůl k počítači: Co jsme jim udělali, že se tak mstí?

Témata článku: , , , , ,