Také společnost Amazon představila aktuální finanční výsledky za poslední čtvrtletí, které skončilo ziskem 482 milionů dolarů v rámci příjmů 35,75 miliardy dolarů, byť se očekávaly mírně vyšší hodnoty.
Amazon je známý tím, že opravdu hodně investuje a dobře pracuje s velmi malou marží, což rozhodně netěší jakékoli konkurenty v různých oblastech, do kterých produkty a služby Amazonu zasahují. Stále lépe se daří cloudu od Amazonu (AWS), který za poslední čtvrtletí dosáhl na obrat 2,4 miliardy dolarů a marže se stále zlepšuje o 20 % až 30 % každé čtvrtletí.
Předplatné Amazon Prime s ročním poplatkem 99 dolarů si platí o 51 % více lidí než v roce 2014, přičemž v rámci této nabídky je nejen doprava do dvou dnů zdarma, ale také streamování videa a hudby a neomezené úložiště pro fotografie. Zatím není jasné, kolik přesně uživatelů už si Prime předplácí, ale odhaduje se kolem 54 milionů. Začíná se tak spekulovat, že Amazon chystá v rámci Prime Music vlastní obdobu „Spotify“ nebo Apple Music s mnohem větším katalogem a širší dostupností.
Amazon chce konkurovat Apple TV, přidá televizní kanály
Další vážnou spekulací je to, že si Amazon začíná stavět vlastní logistickou platformu. Před lety sice překvapil vývojem specializovaných doručovacích dronů, které už prošly několika generacemi a v nejnovějším případě se jedná o hybridní formu kluzáků. Amazon ale podle všeho buduje i letku nákladních letadel, vlastní kamiony a další formy přepravní infrastruktury zaměřené na různé vzdálenosti a použití.
Drony od Amazonu: superlevná dovážka zboží až k vám
Amazonu by vlastní logistika umožnila ještě více optimalizovat cenu za dopravu a nabídnout tak lepší a levnější služby zákazníkům. Znamená to problém především pro stávající logistické hráče jako je UPS, DHL, FedEx a další, kterým Amazon vyplácí přibližně deset procent příjmů, tedy kolem tří miliard dolarů za poslední čtvrtletí a patří tak mezi největší zákazníky.