reklama

Alza.cz - růst navzdory finanční krizi

Společnost Alza.cz a.s. dosáhla v uplynulém roce celkového obratu více než 3,2 miliardy korun. „Je to o 200 mil. Kč více, než jsme v roce 2008 odhadovali“, uvádí Jan Samko, marketingový ředitel společnosti. „Jen v prosinci si zákazníci odnesli zboží za více než půl miliardy korun“, dodává. Meziroční růst překonal hranici 40%. Alza.cz tedy potvrzuje svou pozici největšího internetového obchodu na českém trhu.

V současné době nabízí internetový obchod Alza.cz více než 18 000 produktů od 460 světových značek a v roce 2008 vykázal přes 792 000 vyřízených objednávek, což je oproti roku 2007, kdy bylo vyřízeno 512 000 objednávek, nárůst plných 55%.

Návštěvnost webových stránek www.alza.cz se pohybuje nad hranicí 3 milionů návštěvníků měsíčně (prosinec 2008). Denní návštěvnost překonává 120 000 unikátních uživatelů, kteří denně shlédnou až 2 miliony zobrazených stránek. Stránky www.alza.cz jsou nejnavštěvovanější stránkou v oblasti počítačů a elektroniky na českém internetu.

I přes probíhající finanční krizi vykazuje společnost Alza.cz a.s. stabilní růst. Ten je pod dohledem ekonomických expertů, kteří dbají na to, aby firma zůstala stát na stabilních základech. „Růst společnosti Alza.cz je založený čistě na obchodních výsledcích a není postaven na akvizici jiných společností. Společnost má nulové zadlužení a je zárukou jistoty jak pro zákazníky a obchodní partnery, tak i pro vlastní zaměstnance“, komentuje Jan Samko.

O společnosti Alza.cz

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994 a dlouhodobě je lídrem českého internetového trhu. Už v roce 2005 přesáhl obrat společnosti Alza.cz hranici jedné miliardy Kč. Na českém trhu šlo o první pokoření této hranice internetovým obchodem. Jedničkou na trhu je Alza.cz zejména díky bezkonkurenční skladové dostupnosti zboží, široké nabídce produktů a nadstandardním službám, které doprovázejí samotný prodej i poprodejní služby.

V minulém roce získala společnost Alza.cz a.s. za své obchodní úspěchy i řadu prestižních ocenění. Jmenujme například GE Money Multiservis Obchodník roku 2008 a HP Partner roku 2008 za absolutní prvenství v kategorii Dosažený obrat v prodeji notebooků. Touto cenou tak byla i formálně potvrzena pozice Alza.cz coby lídra v prodeji notebooků na českém trhu.

Společnost Alza.cz a.s. prodala za uplynulý rok 2008 celkem 78317 kusů notebooků, což je oproti roku 2007 nárůst o 122%. To zajišťuje Alza.cz dominantní postavení mezi prodejci mobilních počítačů. Z celkového počtu 720.000 prodaných notebooků v České republice vyplývá, že má Alza.cz podíl více než 10%. Hlavní nákupní stratég společnosti, Jiří Med k tomu dodává: "V roce 2008 prodala společnost Alza.cz více než 78 tisíc notebooků, a potvrdila tak svoji pozici jedničky na českém trhu. Z tohoto počtu bylo přes 9000 mini notebooků - nové třídy mobilních zařízení kombinující výhody klasického notebooku se snadnou přenositelností při zachování atraktivní ceny. V tomto progresivním segmentu přenosných počítačů očekávám letos výrazný růst prodejů a rozšíření nabídky modelů."

Témata článku: Med

reklama