Alza ukončuje rizikovou spolupráci s Heurekou

Alza po dlouhém zvažování ukončuje svou přítomnost na srovnávači Heureka. Tomuto kroku předcházely pečlivé analýzy přínosů, které srovnávač přinášel nejen Alze, ale především jejím zákazníkům. „V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době se jedná o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o „nezávislém srovnání,“ uvádí Karel Kučera, marketingový ředitel Alzy.

Může se tedy stát, že při nákupech na Heurece je zákazník nevědomky uveden v omyl. „Po zhodnocení přínosů pro Alzu a  na základě preferencí našich zákazníků, jsme se rozhodli více investovat do zkvalitňování vlastních služeb a zefektivňování našich procesů, než platit za přítomnost na tomto srovnávači,“ dodává Kučera.

Rozhodnutí Alzy urychlily i nedávné aktivity skupiny Rockaway, která Heureku vlastní. „Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost. Kdybychom nevystoupili z Heureky, podíleli bychom se na jednání, které má v konečném důsledku negativní dopad na naše zákazníky,“ doplňuje Kučera. Detaily uvádí Alza na stránce www.bezheureky.cz.