reklama

ABC Českého Hospodářství: Nový trend B2B tržišť – otevírat internetové nakupování i běžným odběratelům

Poptávku po jednotlivých druzích zboží mohou od dubna letošního roku vkládat na nejstarší a největší tuzemské internetové B2B tržiště i jednotlivci. ABC Českého Hospodářství tak vyhovělo zvyšujícímu se zájmu o tento druh služeb z jejich strany. Noví klienti mohou vyhodnocovat reakce firem na jejich poptávku po jakémkoli druhu zboží od deseti tisíc korun výše. Počet poptávajících se během prvního měsíce vyšplhal na 35 klientů denně.

„Zjednodušili jsme při této příležitosti celý systém. Člověk jen vyplní poptávkový formulář a vypíše své vlastní výběrové řízení. Formulář se zveřejní na našich stránkách a zároveň jsou jím osloveni i vhodní dodavatelé. Jednotlivci se vyplatí především větší zakázky – stavění domů, nová okna, zařízení kuchyně. Čím větší zakázka, tím větší úspora peněz,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Například při nákupu komodit pro stavbu rodinného domku lze ušetřit až 30 procent z celkových nákladů. Pro jednotlivce jde o úsporu v řádu několika set tisíc korun, pro stavební firmu pak v řádu milionů. Za zadání poptávky přitom zákazníci B2B tržiště ABC Českého Hospodářství nezaplatí ani korunu.

„Největší zájem očekáváme podle dosavadních signálů právě o práce související se stavbami chat, chalup a rodinných domků. Už z minulosti registrujeme zájem i o domky na klíč. Další silnou skupinu poptávajících tvoří zájemci o velké dovolené s širší rodinou. Typickým příkladem je jachtaření – zájemce jen zadá poptávku po jachtě například v Chorvatsku a vybere si z nabídek, které jsou z jeho pohledu nejatraktivnější,“vyjmenoval Dukič.

Podle odborníků se dají nakoupit pro firmy i domácí kutily veškeré potřebné komodity – počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, krby či schody přes veškeré stavební práce až přímo po domky na klíč. Velký zájem se očekává s příchodem léta i o typicky letní komodity. V loňském roce – ještě bez možnosti vypsat vlastní poptávkové řízení ze strany jednotlivců – stoupl v tomto období zájem o 15 procent. Venkovní grily, krby, bazény, sauny, pergoly nebo zahradní nábytek půjdou opět na dračku. Nákupem přes tržiště může u podobného zboží zákazník ušetřit i desetinu ceny.

„Upravili jsme celý web. Zjednodušili jednotlivé funkčnosti, přísnější specifikací lépe zacílili odběratele každodenních poptávkových a nabídkových e-mailů. Efekt musí být co nejvyšší. Během prvního měsíce fungování registrujeme více než 4500 uživatelů denně. Do konce pololetí odhadujeme navýšení až na 70 poptávajících každý den,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Realizovat obdobné nákupy přes B2B tržiště je pro poptávající velmi jednoduché. Stačí vložit poptávku a správně ji umístit do oboru, kterého se týká. Denně se rozesílá 22 tisíc e-mailů více než 29 tisícům aktivních uživatelů. Poptávku lze zadávat zdarma – stejně tak prohlížet nabídky ostatních klientů. Placené služby tržiště se vztahují jen na možnost zadávat do systému vlastní nabídku a dostávat relevantní poptávku z oboru klienta v předstihu.

Témata článku: Abc, B2B

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama