ABC Českého Hospodářství: Nákup firemních vánočních dárků přes B2B tržiště ušetří až 30 procent nákladů

PRAHA, 28. listopadu 2006 – Na nákup klientských vánočních dárků je poslední výhodný čas. Přelom listopadu a prosince je pro firmy nejzazší možnost, jak při nákupu firemních pozorností ještě mohou porovnat ceny, rychlosti dodání, další bonusy a konkurenční výhody dodavatelů a vybrat nejvhodnější nabídky. Díky poptávce po firemních dárcích stoupla na nejstarším tuzemském B2B tržišti poptávka po vánočních komoditách až o třetinu.

„Firmy si často lámou hlavu s originalitou, nechtějí už klasické dárky a je mnohdy těžké něco vymýšlet. Výhoda tržiště je také v tom, že si mohou nechat zasílat nabídky například na reklamní předměty a nechat se tak inspirovat zajímavou a originální nabídkou. Všechno probíhá nejen s úsporou až 30 procent nákladů, ale navíc z tepla kanceláře, minimem času a s maximální specifikací požadavků,“ vysvětlil Tomáš Multana, manažer obchodníků internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. Jen firem na výrobu reklamních potisků je v databázi tržiště více než šedesát.

 

Největší poptávka je v tuto chvíli na tržišti po zajištění veškerého typu tiskovin a reklamních předmětů. Tradičně je velký zájem o reklamní tužky, trička, čepice a podobně. V letošním roce se ovšem zvýšila poptávka po originálních předmětech na zakázku. S dostatečným časovým předstihem totiž nemusí klient vymýšlet originální dárky sám, ale vybrat si z nabídky specializovaných firem.

 

„Dobrým, včasným, jednoduchým a časově nenáročným výběrem dodavatele se dají zajistit rozsáhlé výhody. Mnohdy se dostane klient do situace, že pro něj není důležitá až tak cena, ale například kdo zakázku udělá nejdříve. V jiném případě jde o netypická zadání – například výroba reklamních oblečení s logem na komplikovaném místě, jindy zase originalita,“ upozornil Tomáš Multana.

 

Pokud ovšem nechá poptávající nákup na poslední chvíli, tak mívají dodavatelé už plné kapacity a zakázka obvykle se nestihne v požadovaném termínu. Například firemní kalendáře rozesílané v půlce ledna už ztrácí smysl. V lepším případě si firma může přirazit ke standardní ceně jakoukoli přirážku, kterou je klient ochoten zaplatit. Takže se cena mnohdy i zdvojnásobí.

 

„Poptávky je možné zadávat zdarma – stejně tak prohlížet nabídky ostatních klientů. V současnosti registrujeme více než 28 tisíc aktivních uživatelů. Každý den systém tržiště rozesílá více než 21 tisíc e-mailů podle profesního zaměření klienta, které informují o aktuálně zadaných poptávkách a nabídkách. Více než 80 procent nabídek či poptávek je díky elektronickému systému B2B tržiště rychle spárováno,“ popsal Multana.

 

V případě B2B obchodování totiž stačí zadat poptávku do tržiště. Ta je rozeslána všem firmám, které jsou schopny danou poptávku realizovat. Přehledným a jednoduchým způsobem získávají firmy nové zákazníky a dodavatele. Díky pružnosti systému odpadají papírová výběrová řízení. Tedy sestavování nákladných inzerátů, sbírání papírových nabídek do výběrového řízení a organizace týmů lidí, kteří nabídky vyhodnotí. B2B tržiště www.abc.cz nabízí klientům dále i informace například o vypsaných výběrových řízeních.

 

„Typickým klientem našeho tržiště je menší firma od jednoho zaměstnance až po velkou firmu s tisícovkou zaměstnanců. Na tržišti realizuje obchody celý top management – od majitelů firem, přes jednatele, šéfy marketingu a obchodu až po office managery. U velkých firem pak většinu obchodů realizují zásobovači,“ shrnul Tomáš Multana, šéf obchodníků internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

 

 

Kontakt:

 

Jan Hlaváč, mediální konzultant ABC Českého Hospodářství

e-mail: jan.hlavac@rhmc.cz

tel.: +420 777 076 760

 

Tomáš Multana, manažer obchodníků internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství

e-mail: tomas.multana@abc.cz

tel.: +420 724 249 303

www.abc.cz

 

 

O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství

 

Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jedná se o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firmy začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.

 

V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty na firmy internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii wap. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá emailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendery firem z Česka i zahraničí.

 

V tuto chvíli má společnost více než 28 tisíc aktivních zákazníků. Za celý rok 2005 stránky ABC České Hospodářství otevřelo více než 97 354 unikátních návštěvníků.

Témata článku: Abc, B2B

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek