Inteligentní váha od IBM uhranula německé zákazníky bez rozdílu věku

Bilance obchodu Extra Future Store společnosti Metro group: Obchod budoucnosti je mezi zákazníky hitem již po půl roce své existence

Veggie Vision, inteligentní váha vyvinutá v laboratořích IBM, se osvědčila jako nejpopulárnější technologie v obchodě Future Store společnosti METRO Group v Německu.

 

To je jedno ze zjištění rozsáhlého průzkumu, který agentura Boston Consulting Group provedla mezi zákazníky. Průzkum ukázal, že jsou zákazníci velice vnímaví k maloobchodním inovacím IBM v tomto obchodě. Od té doby, co byl obchod v Rheinbergu letos v dubnu otevřen, použilo nové technologie téměř 80 procent zákazníků. Studie také ukázala, že se zákazníci díky novým technologiím vracejí do obchodu častěji.

 

Inteligentní váhu Veggie Vision od IBM, jež automaticky rozpoznává ovoce a zeleninu a podle toho tiskne příslušné cenovky, využívají dvě třetiny zákazníků v obchodě. Více než polovina zákazníků, kteří pravidelně váží na této váze, je starších 60 let. Technologie inteligentní váhy je licencována společnosti Mettler Toledo.

 

Až 90 procent zákazníků, kteří přišli do kontaktu s těmito inovacemi, hodnotí přínosy jednotlivých technologií jako „vysoké“ a „střední.“ Další inovací IBM, která se osvědčila jako zvlášť užitečná pro zákazníky, je informační kiosek, který poskytuje informace o druzích vína a vinařských oblastech. 64 procent uživatelů hodnotí informační kiosky IBM jako „vysoce hodnotné.“

 

„Naším cílem je rozvíjet inovace v maloobchodě zaváděním užitečných řešení, jako jsou tato řešení IBM,“ říká Dr. Gerd Wolfram, projektový manažer Future Store Initiative společnosti METRO Group. „Toho můžeme dosáhnout jedině ve spolupráci se zákazníky – přitom užitek z tohoto experimentu bude mít celé odvětví.“

 

Studie ukazuje nejen to, že roste počet stálých zákazníků „obchodu budoucnosti“, ale i to, že uživatelé technologií v obchodě obvykle nakupují více než zákazníci, kteří inovace nevyužívají. Tito nakupující uvádějí, že Extra Future Store splňuje 70 procent jejich potřeb, zatímco nakupující, kteří technologie nevyužívají, uvádějí, že obchod splňuje 56 procent jejich potřeb.

 

„Výsledky dokládají význam zákaznicky vstřícných technologií pro budoucí úspěch maloobchodů,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Je to živý důkaz o tom, jak „e-byznys podle potřeby“ coby strategie společnosti IBM přispívá ke zvyšování prodeje a budování věrnosti zákazníků.“

 

Na virtuální cestu obchodem budoucnosti se můžete vypravit prostřednictvím odkazu: http://www.metrogroup.de/servlet/PB/menu/1005402_l2/index.html

 

Představu o technologiích využitých v obchodním domě Future Store si můžete vytvořit na základě následujícího odkazu:

http://www.future-store.org/servlet/PB/menu/1000462_l2/1056106974844

 

 

O společnosti METRO Group

METRO Group je investičně orientovaná maloobchodní skupina s mezinárodním profilem. Jako pátá největší obchodní skupina na světě provozuje přes 2 300 obchodních míst v 26 zemích – s koncepcemi, které odpovídají nejvyšším kvalitativním požadavkům. Do skupiny METRO Group patří strukturované portfolio společností: velkoobchody Metro a Makro Cash & Carry, hypermarkety Real, obchody s potravinami Extra, obchody se spotřební elektronikou Media Markt a Saturn, obchody pro kutily Praktiker a obchodní domy Kaufhof. V roce 2002 vygenerovala METRO Group, jež zaměstnává 235 000 lidí, tržby 51,5 miliardy eur. Další informace o skupině METRO Group najdete na adrese www.metrogroup.de.

 

 

STORE OF THE FUTURE A HIT WITH CUSTOMERS

 

IBM technologies at METRO Group’s Extra Future Store score top marks

 

 

Dusseldorf, Germany 10 Oct. 2003 – Veggie Vision, a “smart scale” developed in the IBM laboratories, has proved to be the most popular technology at METRO Group’s Future Store in Germany.

 

This was one of the findings of a broad-based customer survey by the Boston Consulting Group which has shown that customers are highly receptive to the IBM retail innovations in the store. Since the store opened in Rheinberg in April this year, nearly 80 percent of customers have used the new technology. The study has also shown that the technology has brought customers back to shop there more often.

 

IBM’s Intelligent Scale, which automatically recognises fruit and vegetables and prints out the appropriate price labels, is being used by two thirds of customers in the store.  Of the customers surveyed using the scale, more than half were over the age of 60. The smart scale is licensed to Mettler Toledo.

 

Up to 90 percent of customers using the innovations rate the benefit of the individual technology offers as “high” to “medium”. Another IBM innovation which has proved to be especially helpful to customers is the Information Kiosk or “Wine Assistant” which provides information about grape types and wine-growing regions. 64 percent of users rated the IBM information kiosks as “high value.

 

“It is our goal to advance the innovation process in retailing by offering useful solutions, like these from IBM.” Says Dr Gerd Wolfram, Project Manager of the METRO Group Future Store Initiative. “We can only achieve this in cooperation with consumers and the entire retailing industry is benefiting from this experiment”.

 

The study shows that not only has the number of regular customers visiting the store increased, but the technology users at the store tend to buy more than those who don’t use the innovations. These shoppers say 70% of their needs are met at the Extra Future Store, while those who do not use the technology say 56% of their needs are catered for.

 

“The results demonstrate the importance of customer-friendly technologies for the future success of a retailing enterprise” says Alain Benichou, IBM Distribution Sector Vice President for Europe, Middle East, Africa. “It is living proof of the effectiveness of e-business on demand to increase sales, while building customer loyalty”. 

 

 

About METRO Group

METRO Group is a capital market-orientated, highly-competitive retail group with an international profile. The fifth largest trading group in the world operates at more than 2,300 locations in 26 countries – with concepts that meet the highest quality demands. METRO Group has a structured portfolio of group companies: Metro and Makro Cash & Carry wholesale stores, Real hypermarkets, Extra food stores, Media Markt and Saturn electronic consumer stores, Praktiker DIY-stores, Kaufhof department stores. In the year 2002 METRO Group has generated sales of € 51.5 billion, employing 235,000 staff. For more information on METRO Group, please visit www.metrogroup.de.

 

 

###

 

 

Tiskové oznámeníO společnosti IBM

Společnost IBM je největším výrobcem produktů a poskytovatelem služeb informačních technologií na světě, s více než osmdesátiletou tradicí v inovacích, které mění náš svět. Převažující činností IBM ČR je prodej širokého spektra IT technologií, tedy všech typů počítačů, zálohovacích a komunikačních systémů, a to včetně programového vybavení a služeb.

K hlavním cílům IBM patří poskytování komplexních služeb systémového integrátora a prosazování výhod elektronického obchodování do každodenního života.

 

 

 

Pro další informace kontaktujte:

Mmd Public Relations Czech Republic

Radovan Suk  

Account Manager

Nitranská 6, 101 00 Prague 10

Tel.: +420 224 251 555

Fax: +420 224 254 364

e-mail: suk@mmd.cz

 

IBM Česká republika

Monika Pavlíčková

Integrated Marketing & Communication Manager

The Park, V Parku 2294/4, 148 00 Prague 4 - Chodov

Tel.: 272 131 315, Fax: 272 131 566

e-mail: monika_pavlickova@cz.ibm.com

 

Váš názor Další článek: První výměnná síť dostane legálně práva k archivu EMI

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,