Společnost Acer obsadila třetí místo v celkovém prodeji osobních počítačů v oblasti EMEA

PRAHA, 15. února 2006. Údaje o trhu informačních technologií ukazují, že celkový prodej počítačů v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) ve čtvrtém čtvrtletí 2005 zaznamenal průměrný nárůst 16,3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2004.

V těchto podmínkách dosáhla společnost Acer vynikajícího úspěchu: obsadila třetí místo v celkovém prodeji osobních počítačů v oblasti EMEA a zaznamenala nárůst 48,4%.

V prodeji notebooků si společnost Acer dále upevnila vedoucí postavení v této oblasti. Vykázala roční nárůst 49,1% (porovnání let 2004 a 2005) a posílila první místo v prodeji notebooků v oblasti EMEA, v níž její podíl na trhu ve 4. čtvrtletí 2005 činil v 20,4%.

„Rychle se měnící trh IT dokazuje nutnost konkurovat v oblastech, v nichž se osobní počítače ve stále větší míře prosazují jako centrum mnoha funkcí souvisejících s digitálním životem," prohlásil Gianfranco Lanci, president Acer Inc. "To také byl jeden z úkolů, který jsme splnili zavedením nabídky nových komplexních řad spolehlivých výrobků. Prodejní cíle však musí být podpořeny úsilím vynakládaným ve prospěch uživatelů,” doplnil Lanci. “Technologie musí být nenáročná na obsluhu a připravená k využití: Dali jsme si za úkol, že “budeme odstraňovat bariéry mezi lidmi a technikou”. Naše inovativní technologie Acer Empowering dokazuje, že tento závazek plníme, a naše úspěchy na celém světě jednoznačně potvrzují správnost této strategie.”

Společnost Acer posílila své vedoucí postavení v prodeji notebooků v oblasti EMEA a obsadila první místo v Belgii, České republice, Dánsku, Francii, Itálii, Polsku, Rakousku, Rusku, Španělsku a Švýcarsku. Dále získala druhé místo v Holandsku, Jižní Africe, Německu, Řecku a ve Švédsku a třetí místo ve Finsku, Maďarsku a Velké Británii.

Ve 4. čtvrtletí 2005 si společnost Acer upevnila své vedoucí postavení v Itálii v prodeji klientských osobních počítačů a dosáhla podílu na trhu 24,6 %, což představuje výrazný meziroční nárůst 19,7 %. Také v prodeji notebooků potvrdila a dále si upevnila první místo s podílem na trhu 31,8 % (s meziročním nárůstem 29,2 %). Společnost Acer Italy obsadila druhé místo v prodeji stolních počítačů a zvýšila svůj podíl na 16,4 %.

Ve Francii byly ve 4. čtvrtletí 2005 zaznamenány neobyčejně pozitivní výsledky a celkový nárůst 15,5 %. Společnost Acer France využila této příznivé situace: vykázala výjimečný roční nárůst 147,8 % a obsadila druhé místo v celkovém prodeji osobních počítačů s podílem na trhu 14,9 %. V prodeji notebooků společnost Acer France získala první místo s růstem 110,3 % a podílem na trhu 21,3 %.

Ve Španělsku společnost Acer uzavřela účetní rok 2005 s vynikajícími výsledky a potvrdila první místo v celkovém prodeji osobních počítačů (s podílem na trhu 21,5% ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím 2004 a ročním nárůstem 46,9 %) a udržela si ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 první místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 35,1 % (s meziročním nárůstem 34,4 %). Vynikající výsledky oznámilo také Portugalsko: Společnost Acer obsadila první místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 19,2 % ve 4. čtvrtletí 2005 a meziročním nárůstem 31,3 %.

Výsledky dosažené v Rusku jsou rovněž velmi pozitivní: celkový prodej osobních počítačů vzrostl o 25,4 %, přičemž společnost Acer zaznamenala nárůst 326,6 % a tím obsadila druhé místo v prodeji osobních počítačů s podílem na trhu 7,4 % (4. čtvrtletí 2005 vs. 4. čtvrtletí  2004). Dále si upevnila své vedoucí postavení v prodeji notebooků s podílem na trhu 28,2 %  a zaznamenala skutečně výjimečný nárůst 485 %.

Ve Velké Británii a Německu společnost Acer pokračovala v dosavadních vynikajících úspěších v prodeji notebooků a obsadila třetí místo (podíl na trhu 14,8 % ve 4. čtvrtletí 2005 ve Velké Británii) s meziročním nárůstem 36 % a druhé místo (podíl na trhu 14 % ve 4. čtvrtletí 2005) v Německu s meziročním nárůstem 5,3 %.

Úspěchy společnosti Acer jsou rovněž výsledkem neobyčejně efektivní, přehledné a flexibilní organizace, která se osvědčila především na trhu EMEA a umožnila společnosti dosáhnout pozitivních výsledků, ačkoli celková hospodářská situace není příliš příznivá. 


ZEMĚ UMÍSTĚNÍ PODÍL NA TRHU v % MEZIROČNÍ NÁRŮST %
 
ŠPANĚLSKO 1 35,10% 34,40%
ITÁLIE 1 31,80% 29,20%
ČESKÁ REPUBLIKA 1 29,50% 22,80%
RUSKO 1 28,20% 485%
RAKOUSKO 1 26,80% 8,30%
BELGIE 1 23,40% 23,10%
FRANCIE 1 21,30% 110,30%
DÁNSKO 1 20,00% 59,40%
PORTUGALSKO 1 19,20% 31,30%
POLSKO 1 18,60% 186,20%
ŠVÝCARSKO 1 18,10% -10,10%
       
NIZOZEMÍ 2 22,00% 40,10%
ŘECKO 2 20,30% 15,90%
JIŽNÍ AFRIKA 2 16,30% 54,50%
ŠVÉDSKO 2 15,40% 49,40%
NĚMECKO 2 14,00% 5,30%
       
FINSKO 3 18,80% 154,60%
MAĎARSKO 3 15,30% 38,20%
VELKÁ BRITÁNIE 3 14,80% 36%
       

 

Acer – profil společnosti
Společnost Acer patří mezi pět největších dodavatelů značkových osobních počítačů na světě. Navrhuje a nabízí snadno ovladatelná a spolehlivá IT řešení, která umožňují uživatelům dosáhnout jejich cílů a obohacují jejich život V roce 2000 společnost Acer osamostatnila výrobní činnosti, aby se mohla v celosvětovém měřítku lépe orientovat na prodej svých značkových výrobků, stolních a mobilních osobních počítačů, serverů, paměťových jednotek, displejů, periferních zařízení a komplexních řešení pro elektronický obchod, vládní instituce, školství a domácí uživatele. Společnost Acer, která byla založena v roce 1976,  má v současné době 5600 zaměstnanců a a síť dealerů a distributorů ve více než 100 zemích světa. Tržby za rok 2004 jsou odhadovány na 6,8 miliard US$. Pro více informací prosím navštivte stránky www.acer.cz.

Acer a logo Acer jsou registrované obchodní značky společnosti Acer Incorporated. Microsoft a Windows jsou registrované obchodní značky společnosti Microsoft Corporation. Intel a Pentium jsou registrované obchodní značky společnosti Intel Corporation. AMD, logo AMD se šípem, AMD Athlon, AMD Sempron, AMD PowerNow! a jejich kombinace jsou obchodní známky společnosti Advanced Micro Devices, Inc. HyperTransport je licencovaná obchodní známka konsorcia HyperTransport Technology. Ostatní obchodní značky, registrované obchodní značky a/nebo servisní značky, které jsou vytištěny nebo uvedeny jiným způsobem, jsou majetkem příslušných vlastníků.

Váš názor Další článek: Karneval začíná nabízet telefonní služby prostřednictvím kabelové sítě

Témata článku: , , , , , , ,