» Poradna » Web a internet

Výpadky internetu (UPC), diagnostika

 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Zdravím Vás,chtěl bych Vás požádat o radu ohledně diagnostiky náhodných výpadků internetu, případně nějakého způsobu logování těchto výpadků, abych mohl tyto výpadky podložit nějakými důkazy u providera. Problém jsem řešil pomocí UPC helpdesku, ale reálná pomoc byla nulová, vždy jsem dostal odpověď typu "u nás je vše v pořádku, vidíme, že máte připojení funkční".Mám internet od UPC v lokalitě Praha (45/5 Mbps), posledních zhruba 6 měsíců mě trápí výpadky internetového připojení obvykle 1x-2x denně v nepravidelných intervalech po zhruba 1-10minut. Na internetových stránkách nejsou hlášeny v mé lokalitě žádné výpadky ani poruchy. Včera výpadek v 22:36, dnes výpadek v 11:32, oba dva výpadky byly při rozdílném využití internetu. Včera byl výpadek zaznamenán při hraní online hry Dota 2 (ostatní kolegové byly bez problémů, server byl OK), dnes jsem měl výpadek náhodný při běžném prohlížení internetu. Při výpadku je situace vždy stejná, modemu od UPC zhasnou vždy indikační led diody, které indikují připravenost (Ready), přijímání packetů (RECV) a odesílání packetů (SEND), následně se snaží připojit do sítě, někdy, dle výpadku to trvá 1-10minut a poté internet jde. Nejsou to výpadky dlouhodobého charakteru, ale jsou to výpadky, které mě už vytáčí a nikdy jsem hlavně takovýto problém neměl.Aktivní prvky mé sítě:Ubee EVW 3230 - odkoupený modem od UPC (http://www.ubeeinteractive.com/products/cable/evw3230)Dlink DIR 645 - router (http://www.czc.cz/d-link-dir-645/100621/pro... )Dlink DGS 108 - switch (http://www.czc.cz/d-link-dgs-108/103512/pro... )Pasivní prvky mé sítě:Kabely - používám klasickou nestíněnou kroucenou dvojlinku cat 5e, kabely jsem zkoušel dočasně zaměnit za jiné, zda problém bude přetrvávat, ale situace je stále stejná. U jednoho jsem překrimpoval i koncovku RJ45 u které byl zlomený "zobáček", ale situace Ukázat celý příspěvek

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows XP Firefox 31.9

Pokud modemu UPC zhasnou ledky, tak chyba je mezi modemem a jeho napájením a isp.Dělat cokoliv s pc je zbytečné.Zkontroluj kabel zdroje k modemu UPC, taky kabel vedoucí do modemu na obou stranách.Pokud to nepomůže a UPC bude stále tvrdit že je vše ok, tak než jim zavoláš, vypni modem a až ti budou tvrdit že vše ok, můžeš si je vychutnat.Doporučuji dosáhnout výměny modemu dokud je v záruce.Něco málo k modemu http://www.upczone.cz/viewtopic.phphttp://41151.w51.wedos.ws/viewtopic.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Kabely jsem kontroloval všechny už asi 5x, prováděl jsem i komplet výměnu kabelů, dočasnou, zda se problém opraví, opět došlo k náhodnému výpadku.Oba dva přiložené odkazy jsem už četl dříve, ale děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

Prva zasada znie:vyskusat to s inym modemom inej znacky, pokial mozno takym, ktory ma dostatok vnutornej RAM.Druha zasada znie:pri testovani nepouzivat wifiVypadky mozes merat pingom, najlepsie na IP tvojho providera ak podozievas providera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Prvá zásada je u UPC na hov ... na nic. Druhý kabelový modem jednak není k dispozici a i kdyby byl, UPC se s ním nebude bavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

Porovnavacia metoda je stale na nieco dobra a bavit sa nemusi.Ked nieje druhy, tak sa vymiena medzi sebou (uzivatelmi), ale to urcite vies.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Pořád nechápeš, že UPC se bude bavit pouze a jen s tím jedním, nyní podezřelým kusem a s jiným modemem, byť stejného typu, se bavit nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Udělej reset modemu do továrního nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Fyzický reset jsem provedl, uvidím zda dojde ke zlepšení, díky.Softwarový reset není možný, protože se nedostanu do webového rozhraní modemu, tento modem ma blokovaný přístup do configu, alespoň co jsem pročítal diskusní fóra, tak plno lidí i ze zahraničí se nemůže připojit do configu tohoto modemu, je výrobcem ve firmwaru defaultně blokován přístup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

já tento modem mám a do webového nastavení se dostanu.Leží na adrese: http://192.168.0.1/ a přihlašovací údaje jsou klasika: admin/adminTady v sekci diagnostika můžeš nechat pustit ping ideálně na upc. Při výpadku by zde tedy měl být vidět i onen výpadek. Pak je můžeš prudit. Když jsem měl problémy, jaké popisuješ, donutil jsem upc, ať mi modem vymění. Od té doby je to ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

A ses si jist, ze se pripojujes na modem a ne na router? Protoze 192.168.0.1 je defaultni brana routeru, tento modem ma defaultni ip adresu 192.168.100.1. Tedy pokud sis je nemenil. Logovaci udaje admin/admin take nesedi, ba naopak sedi na router, tam se pouzivaji tyto univerzalni logovaci defaultni udaje, ale UPC a jiny provideri vetsinou pouzivaji jako password cislo klienta jako default, nebo pripadne jiny, ale ne admin/admin, aspon u starsiho modemu od UPC jsem to tak mel, i u O2. Resi se to na vice forech, ze ma blokovany pristup do tohoto modemu viz zde prikladam odkazy, nasel jsem mnoho lidi v Nemecku, kde si stezuji uzivatele, ze se nemohou dostat do configu tohoto modemu:http://www.upczone.cz/viewtopic.phphttp://www.upczone.cz/viewtopic.phphttp://forums.techguy.org/networking/1076501-xp-lim... http://community.upc-cablecom.ch/posts/ef9b97ff12Ja jako defautlní gateway mám 192.168.0.1 právě pro svůj router, a adresa, která by měla být modemu (viz nahoře) je nedostupná stejně jako píší uživatelé na fórech co jsem popsal výše . Jestli třeba nejsou nějaké firmwary starší / novější pouze blokované, to nevím, ale kdybys měl nápad jak se do něj dostat, uvítám to Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Lze toho najit na netu spousta prave, tak me udivuje, jestli ti to opravdu jde, nebo si teda v routeru?viz citace napr z rootu:"Nešuškají si v UPC taky o tom, kdy se konečně uráčí odblokovat svým zákazníkům přístup do modemu?K čemu mi je, že ta krabička umí SNMP, syslog, telnet, když jí to tím jejich firmware/stahovaným configem zakážou?"viz http://forum.root.cz/index.phpA ano, do modemu jsem se také zkoušel dostat při bootovaní modemu na 192.168.100.1 po odpojední kabelu, jak radí na německých fórech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Pravda, mluvil jsem samozřejmě o routru. Já naštěstí žádný modem nemám. Kabel od upc je píchnutej přímo do routru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 8.1 Firefox 38.0

Tak to nevím jestli lze vůbec mluvit o nějakém štěstí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 38.0

Nevim, co si slibujes od reseni problemu tady, misto na UPC.V prvni rade by melo byt zrejme, ze pokud zhasnou kontrolky na modemu, nema vubec smysl resit nejak RJ45 koncovky, kabely k routeru, k PC, wifi site a tak podobne. Proste se ztratilo spojeni mezi modemem a UPC. Bud z duvodu problemu na trase, ktera zacina tvym koaxialnim kabelem do zasuvky a konci v UPC centru, nebo vadnym modemem/jeho napajecem.Osobne jsem podobne zavady zacal resit tim, ze jsem si prohodil modem se sousedem, jestli se zavada nepresune k nemu (pak je to snad jasne). Pokud ne, jde o problem na trase/u UPC. Pokud to zvladnes, muzes zkusit vymenit ten koax. Zbytek uz urcite resi UPC. Nenech se odbyt. Posilej vsechny hlaseni o poruse pisemne z jejich webu. Rozpojovani, ktere popisujes, na centrale rozhodne vidi, jen se musis propracovat k technikovi, ktery bude ochoten to vubec nejak zacit resit. Ano, toto muze byt u UPC problem. Proste musis vydrzet, hlasit poruchy, otravovat, urgovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 43.0.2357.81

Vloni jsem řešil výpadky taky. U UPC samozřejmě bylo vše v pořádku, připojení funkční i rychlost odpovídala. Jenže technik nevidí dál, než do modemu. Problém byl ale v routeru za modemem, takže jsem se mu nakonec omluvil za planý poplach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 38.0

Je velmi nepravdepodobne, ze by popsane problemy (rozpojeni modemu, ktery se treba za deset minut zase sam spoji) zpusoboval router, pripojeny za modemem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows Vista Firefox 38.0

Když jsem měl net od UPC tak jsem měl podobný problém. Nech si od nich vyměnit modem (zdarma samozřejmě). Potom je dobré aby přijel technik přímo k tobě (přes helpdesk fakt nic nevyřešíš) a proměřil to v "bedně" ze které vede rozvod z ulice do domu. V mém případě to byl vadný nějaký zesilovač v té bedně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.152

Dobre, zkusim to, akurat se bojim, ze se jim kvuli me nebude chtit ztracet cas a budu nucen hledat noveho providera... preci jen je to problem, ktery se spatne prokazuje a muze se zdat jako kravina, ale je to hrozne otravne, kdyz neco delam a proste z niceho nic to jen tak vypadne, i kdyz na 10 minut, ale praci mi to prekazi treba predtim nekolika hodinovou (uploadovani bitove zalohy OS napr.) Jezdim do HK a do Olomoce, kde mi net (take od UPC) nepada vubec, takze je paradox, ze v hlavnim meste mi to takto blbne, doufam, ze je to chyba modemu a ze mi to vymeni a budu doufat, ze neni naky vetsi problem na me lince napr do baraku... coz pochybuji, ze by se jim chtelo resit...Kazdopadne diky vsem za prispevky... zitra rano se zkusim domluvit na technikovi a budu si trvat na svem no...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows Vista Firefox 38.0

Tak ať to dobře dopadne. Třeba ti pošlou opravdového technika a ne cvičenou opici jako v mém případě. Když ke mě jezdil 3x týdně jen díky vlastní neschopnosti, tak to byla krom ceny poslední kapka a ISP jsem změnil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Dota 2, Clarkson, Jeremy Clarkson, Diagnostika, Situace, Led diody, Nejnovější firmware, D-Link Dir, Připravenost, Aviry, Sandbox