Zatím je virtuální realita především otázkou obrazu a částečně i pohybu, řešení otázky zpětné vazby jsou zatím v počátcích a Oculus nebo Vive se snaží nejdříve o vizualizaci rukou. Microsoft prezentoval výzkum z oblasti zpětné odezvy právě pro virtuální realitu.
Jak lze vidět na videu, Microsoft vytvořil dva různé nástroje – NormalTouch a TextureTouch, které jsou v této fázi vývoje zaměřené pouze na jediný testovací prst.
NormalTouch se snaží o simulaci dotyku na různé objekty, které mohou mít i různé vlastnosti a tvary. TextureTouch se čtyřmi pohybujícími se piny naopak řeší samotnou texturu povrchu. Vše pochopitelně snímá i systém pro detekci pozice (OptiTrack).
Zpětná vazba je nutnou součástí budoucí virtuální reality, takže výzkum v této oblasti je jistě důležitý pro pokrok. Microsoft sice zatím nemá vlastní systém pro virtuální realitu, ale soustředí se na rozšířenou realitu v podobě dražšího systému Hololens. I u rozšířené reality lze ale zpětnou vazbu využít pro lepší uživatelský zážitek.