Intel kritizuje pomalý vývoj softwaru

Magazín EETimes zveřejnil velice zajímavý rozhovor s technologickým šéfem Intelu, Justinem Ratherem, který v něm otevřeně kritizuje vývojáře softwaru.

Podle Rathera nejde vývoj softwaru ruku v ruce s rychlým progresem v oblasti vývoje technologií. V případě Intelu pak konkrétně zmiňuje případ, kdy žádný software nedokáže naplno využít kapacity současných dvoujádrových procesorů, nemluvě pak o procesorech čtyřjádrových, na kterých dokonce některé aplikace „běhají“ pomaleji než na procesorech „obyčejných“. 

Z hlediska faktického se samozřejmě jedná o naprostou pravdu, z hlediska praktického už to však tak jednoznačné není. Vývojáři softwaru se totiž musí snažit vytvořit takový produkt, který bude co nejlépe optimalizovaný pro všechny možné komponenty. Logicky tak není možné dimenzovat daný kus softwaru pouze pro dvoujádrové procesory apod.

O tom, že jsou Ratherova tvrzení pravdivá, se můžeme přesvědčit například v případě herních konzol. První hry vydané po nástupu nové konzole vypadají vždy o poznání hůře, než ty, které vychází o nějaký ten pátek později. Důvod? Vývojáři postupně optimalizují svůj software pro daný hardware. Podobně jsou na tom například i grafické karty, jejichž výkon je postupně „zvyšován“ díky novým ovladačům, které dokáží využít jejich plného potenciálu.

Zdroj: EETimes

Diskuze (91) Další článek: Seagate začal dodávat první 250GB pevné disky pro notebooky

Témata článku: , , , , ,