Zvládněte Windows 8 a Metro na klasickém PC [video]

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 239

Názory k článku

15. 11. 2012 17:23

Opravdu vynikající video.. úplně jsem změnil názor na windows 8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2012 00:30

Je smutné, když mi nefunguje klávesa WIN :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2012 09:54

Na noťasu mám klávesu win v pravém horním rohu klávesnice, takže ty klávesové zkratky jednou rukou nedám. S tím soudruzi z MS nepočítali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2012 16:40

Na rychlé zobrazení plochy doporučuji win+d - shození všech aplikací do nabídky start

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2012 12:13

HM...Jako špatné to není ale klasická nabídka start je lepší Udělám klik na start a v nabídce mám ty hlavní programy napevno (nemyslím v nabídce všechny programy) a kliknu a je to takže ve finále potřebuju udělat dvakrát klik což je rychlejší než spustit metro, napsat tři písmena a klik Jinak vyhledávání aplikací, souborů atd... umí Win 7 taky když to v nabídce start napíšu Windows 8 je vyloženě o zkratkách, o vysouvacích charmech a o tom vnutit někomu celou obrazovku metra místo klasické nabídky Pro starší lidi výborný ty zkratky... Některé novinky jsou fajn, ale něco co je zaběhnuté tolik let a teď se to překope není dobrý krok...To je asi tak jako kdyby automobilky začly vyrábět auta s 5 koly...je to nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 11. 2012 17:00

Dost hruza, myslim ze applu stoupnou prodeje pocitacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2012 22:02

Ať už je situace jakákoliv, a že tu sám nemálo nadávám, myslím, že tohle video bude pro spoustu lidí užitečné, takže za něj patří dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2012 11:21

Vyhledávání programů a nastavení umí už Windows 7, tak proč je tato vlastnost vyzdvihována přes půl videa??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2012 11:40

Ale to najdôležitejšie nebolo povedané. Polovica tých klávesových skratiek sa dá robiť gestami myši alebo pravým klikom myši, takže nemusíte používať milión skratiek.win+x = pravý klik vľavo dole
všetky programy v metre = pravý klik a zobraziť všetky aplikácie
win+q = pošúchať myšou vpravo a kliknúť na lupu
...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2012 16:44

MS ma dojem, ze lidem narostla ctvrta ruka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2012 10:55

Na W8 jsem přešel v podstatě hned. Jediné co mi trochu vadí je to, že všichni tvrdí jak je to úžasně provázaný a funguje metro + desktop dohromady, ale tak to není. Když se mi spustí film a já přepnu do jiný aplikace, film se pauzne - což je jen můj subjektivní problém, ne každý si asi filmy pouští na pozadí. Jako mnohem horší se mi jeví dva módy prohlížeče. To se opravdu nemůžou panely v metro prohlížeči otevřit i v desktopu..??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 10. 2012 09:17

Nabídka Start se dá stáhnout jako samostatný program, který ale nemá s Microsoftem nic společeného. Stačí uživat Google "how to add start menu to windows 8".... a něco z toho tam je požadovaná aplikace...
Chtěl jsem dát 8mičky pryč, ale takhle už je to celkem v pohodě. Nenaistaluju tam Virtual PC a jiné věci, ale překonvertoval jsem imige XP do WmWare formátu a co dělá problém (většinou to nepoužívám často) pouštím s imagů.
Je divné, že si to Visual Studio 2012 přidalo do ikonek, ale z Office 2010 si to přidalo pouze Outlook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2012 07:04

Tak po příchodu Win8 jsem nad tím dost přemýšlel, znám pár lidí, kteří už mají systém nějaou dobu ve full verzi (registrovaní vývojáři), systém se mi začal celkem líbit, tak jsem to zkoušel v RC, nicméně.... Prostě mě to nějak nesedlo, takže si asi nechám stále svůj dualboot win7 X kubuntu - se kterým se zžívám mnohem lépe a rychleji než s Win8 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2012 02:13

Klávesový zkratky supr pokud potřebuji makat jak motorová myš, u moderního desktopu s GUI dva kroky zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 22:44

Díky Jakube za pěkné a přehledné video. Klávesové zkratky se naučit nebude problém, ale za ty léta naučené ovládání myší, které je na stejné úrovni nebo někdy i rychlejší než klávesnicí, se mi zdá teď nějak zazděné, upozaděné. Lítat po všech koutech (doslova)... pro mě nepohodlné. Už bylo dost blbé naučit se najíždět do pravého dolního rohu pro plochu v sedmičkách a teď tohle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 22:33

Nějakou dobu už s win8 dělám a i když se mi dost věcí líbí a i na klávesové zkratky jsem si zvykl (používám je standardně při práci), stejně mi vadí, že když si jen tak sednu k počítači a, jak se nyní s oblibou říká, konzumuji obsah, musím sahat na klávesnici, kterou mám v tomto případě zasunutou pod deskou stolu a nebo zkoušet lovit myší rohy a chytat vyjížděcí nabídky. Jinak souhlasím s více-méně negativním názorem na metro a celé ovládání win8. Nebudu tu opakovat již tisíckrát vyřčené. Opravdu se mi nelíbí, že nás MS nutí dělat na desktopu kompromisy, když stačilo tak málo... zůstávám na W7 a budu se časem těšit na můj první dotykový notebook .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 22:29

pujde GOD MODE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 21:37

měl jsem na chvilku možnost s win 8 dělat ,je to prostě jiný systém než dosud ,je to jen otázka zvyku ,je to zatim na pohled lepší systém než sedmička .uvidí se jak na tom bude pro profíky na práci, -časem,kdo je kritizuje ted neví co řiká,páč s nima nepracoval, nemám na mysli testery, kteří pracovali s testovacimi verzemi osmičky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 21:24

Hmmmm, Unity v kombinaci s Gnome shellem, ale hodně, opravdu hodně nedotažené A taky o pár let pozadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 20:56

Nechápu, když na něco v metru kliknu, otevře se program, půl vteřiny je tam stará obrazovka, a pak se to přeblikne na novou .. vůbec se mi ty 8 nelíbí, a to jsme spokojený uživatel Windows Phone .. :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 20:55

Super video, evidentne nebolo zbúchané narýchlo z údajov opísaných z netu, je tam kus pridanej hodnoty !
Mimochodom, ja vypínam svoj PC celkom prekvapivo tlačítkom Power

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 20:43

Byl jsem přesvědčenej, že si koupím WIN8. Teď o tom začáním hodně přemejšlet. Nechápu proč systém, kterej má léta stejný ovládání takhle rozjebali?! Proč "nabídka Start" překreslí celou obrazovku? Proč bych si měl pamatovat tolik klávesovejch skratek? A to schovávání věcí do rohů musel vymyslet taky vyloženě debil...
Děkuju bohu, že monitory maj jenom 4 rohy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 20:13

V příštích windows budou všechny aktivní rohy sjednoceny dopravanahoru, klávesové zkratky budou spřaženy s klikáním a místní osmičkáři si budou pochvalovat jak je to intuitivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 17:52

Prečo sa tento system vola nelogicky windows 8 ??
Mali to nazvat Windows-Klavesova skratka 2012 !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 17:36

Pěkné video od Jakuba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 16:47

Nechápu co se tu řeší. Ten OS není nijak složitý, vše lze snadno dohledat / upravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Díky Kubo, Tvé video mi velmi pomohlo. A už mám na Windows 8 zase o něco lepší názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 15:54

Upřímně řečeno, první věc, kterou jsem po koupení těchto Windows udělal, bylo nainstalování programu Start8, který mi vrátil zpět tlačítko start a nyní ani má přítelkyně kromě jiných oken nepoznala rozdíl oproti Windows 7. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 14:52

Video hezky, plen zkratek. Co jsem se bavil tedka na konferenci od Dellu (kdy byl i partner MS). Tak chlapci z ms tvrdi ze Win 8 jsou to same co win7. Napr. ovladace pro win 7 jsou pry kompatibylni s win 8. Nevim co je natom pravdy do te konference jsem nemel win 8 vruce. Co mi prislo jako zajmava informace, pry se nejak da udelat dalzdice s vypinacim tlacitekm primo do metra,jako je dlazdice na plochu (fakt to tam meli, ale nebyl cas na delsi povidani). Co me spis zajma je. Jak udelam zastupce na plochu aplikace kterou jsem nainstaloval (word,exel,atd) aniz bych slozite delal pravy na plochu zastupce a cestu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 14:06

Nerd je nadšený, že může blbcům vysvětlovat boží zkratky, chápe filozofii ovládání a má potřebu ji předávat dááál! Do p(háje)e s ergonomií a přirozeností. Vždyť by tolik lidí ztratilo práci! Pedagogové, lektoři, redaktoři… Hurá, jsem chytrý a můžu dělat ostatní chytřejšími!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 12:30

Těch pár zkratek se člověk naučí za chvíli. Pro běžné použití je jich opravdu minimum. Po instalaci jsem také naistaloval utilitku Start8. Už je pryč. Pár zkratek a Metro je daleko rychlejší než klikat na start, všechny programy atd. Kdo chce, hodí si základní programy na plochu nebo na spodní lištu, to přeci dovede každý.Pro mě jsou největším průserem notifikace. Když pominu, že MS uvolní Skype pro Metro, který neumí polovinu věcí toho desktopového vč. přenosu/odeslání souboru, chat s kontakt FB, je pro mě nepochopitelné, že v případě práce v desktopu jsem na novou zprávu Skypu, mailu atd informován krátkou dobu trvající zprávou v právém rohu obrazovky, ale pokud se zrovna nedívám na obrazovku, mám smůlu a musel bych se překliknout do metra a podívat se přímo na dlaždici programu nebo ho otevřít. Nikde na desktopu jsem nenašel trvalou notifikaci, že mi do programu v Metru přišla nová zpráva. Metro mi trošku připadá Androida běžícího ve virtuálním procesu, který sice nějak funguje, ale hostitelský OS naprosto ignoruje. Pokud jsem zase v Metru a přijde mail do Outlooku, nevím zase nic. Také neprovázanost stejných aplikací Metra a desktopu je opruz. Skydrive na desktopu běží a metro aplikace Skydrive po mě chce přihlášení.Škoda, že info o novém emailu a pod. v Metro aplikaci nezůstane na desktopu jako vyčnívající záložka na kraji monitoru. Člověk pracující třeba ve Wordu by se mrknul na kraj monitoru a hned by věděl, že se v Metru něco nového stalo. Kliknutím by záložka vyjela znovu, tak jak se ukáže klasicky notifikace a třeba by zde mohly být integrovány rychlé volby odpovědi, uzavření bez nutnosti přepnutí do samotné aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 12:14

Metro je na velkých desktopových LCD spíše nepovedený žert a fullscreenové aplikace z drtivé většiny také (nehledě na jejich často až velmi primitivní funkčnost, viz e-mailový klient nebo primitivní messenger, který vás hodí do 24'' fullscreen chatu s centimetrovým písmem). Zajímavé jsou snad jen obrázky a možná ještě ta mapa přes celý displej také, ale vzhledem k tomu, že nemá vrstvy, tak jse spíš tak jen pro zábavu.
Naštěstí se toho všeho dá poměrně snadno zbavit - aplikace se dají odinstalovat a metro se dá obejít pomocí utility z http://classicshell.sourceforge.net... Doplní se tím tl. Start dle preferencí i s normální volbou pro vypínání systému, vypnou se aktivní rohy a metro se obchází i při startu windows. V podstatě s ním pak člověk nemusí přijít vůbec do styku. Koho ale baví honění myši po obrazovce, zírání na obří jednobarevné pomrkávající čtverce, učení se samoúčelných klávesových zkratek a a chytání čtverců v rozích (zvlášť pikantní, pokud máte druhý LCD také nalevo - ta aktivní zóna je tak 2x2 pixely , tak ať si metro klidně užívá, to je každého soudruha věc. Změny mám rád, pokud to jsou změny k lepšímu a ušetří mi práci. Tohle je pro desktop nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 12:13

Win8 jsem po necelém dnu používání a jakýchkoliv klávesových zkratek s přehledem začal ovládat myší, ten kdo tady řve že to nejde a že je to neergonomické dle mého má zkušenosti mdlé, nebo žádné. Ano, některé věci se dělají jinak, ale s tím se tak nějak počítalo, ne? Pokud se naučím i těch pár zkratek, je to ještě lepší, ale není to nutné.
Za dva dny ostrého provozu musim říct, že už bych zpět na W7 nešel. Dokonce už projíždím store a občas použiju některou metro app.. třeba na rychlé odepsání na mail nebo zapsání věci do kalendáře (což jsou věci které dělám poměrně často) je to daleko pohodlnější, než z desktopu..
až bude nějaký pořádný hudební (s ekvalizérem, lepším hledáním a tříděním, jako např. media monkey) a video přehrávač (s podporou titulků apod.) pro metro, do desktopu už polezu jen kvůli aplikacím od adobe (photoshop, lighroom, indesign a aftereffects)
W8 maj skvěle našlápnuto a fakt mě bavěj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 11:46

Děkuji za video. Moc pěkně vysvětlené.Byl jsme k W8 spíše skeptický, ale když vidím jak pěkně a rychle ty klávesové zkratky fungují, tak se mi to zdá jako cesta dobrým směrem. Přeci jen klávesová zkratka bude vždy rychlejší než šudlání myší po obrazovce. A těch opravdu nepostradatelných není tolik aby si to nemohl kdokoliv zapamatovat. Myslím, že se tady strhla zbytečná hysterie. Komu to nevyhovuje, zůstane u W7, které budou mít podporu ještě dlouhá léta, a komu to vyhovuje přejde na W8. Osobně se divím některým lidem, kteří používají počítač, ale zároveň se nechtějí naučit nové ovládání. Software je věc tak proměnlivá, že se za lidský život změní UI operačních sytémů hned několikrát a je třebas tím počítat. A ne říct si, že už se nic nového učit nebudu. To si může říct člověk tak v osmdesáti letech. Ještě před 15 lety jsme dělali vše v DOSu nebo v UNIXovém terminálu, bez myši a každá aplikace měla své klávesové zkratky, rozdílné od ostatních aplikací. A za dalších 15 let může být zase vše jinak. Takže bych z toho nedělal žádnou vědu, berte Metro třeba jako fullscreen nabídku start.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 11:41

novy start s vyhladavanim je jasny progres, k staremu start menu by som sa nevratil ani za nic.
vo vyhladavani vidim ovela viac vysledkov a nemusim skrolovat ako blb v jednom krpatom okne.cely koncept vyhladavania v aktualnej aplikacii je vyborny.
vyhladavanie pre kazdu aplikaciu je vzdy na jednom mieste.
to iste plati aj pre nastavenia.
na rozdiel od klasickych win aplikacii, nastavenia pre metro aplikacie su vzdy na jednom mieste a to je dobre.
je to vyborna redukcia duplikovanych prvkov gui.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 11:16

Co s tím všichni máte, Používám W8 už cca půl roku od nějaké BETY a s Metrem jsem měl problém asi 2-3 dny, od té doby ho beru jako samozřejmost a na PC se používá naprosto bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 10:54

ŠKODA. Win 8 mohly být pro masy, takto asi nebudou. Anebo MS udělá Win 8b (Win 8 upgrade), kde bude klasické prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 10:50

Mně se nová Start obrazovka líbí a celkově by osmičky nemusely být tak špatné, kdyby byly trochu dotaženější a promyšlenější. Čím mi ale Microsoft podkopl nohy, je to, že nefunguje zkratka Alt+Tab přiřazená tlačítku myši. To je pro mě základ pohodlného ovládání počítače. Šmatat po klávesnici pokaždé, když se chci přehodit do jiné aplikace, to opravdu není dobrý způsob.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 10:44

Zbytocne zavadzanie pouzivatelov. Klavesove skratky bezne nikto nemusi pouzivat a v podstate ich pouzivaju ti, ktori aj v inych OS uprednostnuju klavesnicu.Tlacit ludom do hlavy potrebu pouzivania klavesovych skratiek je odveci. Aj ovladanie mysou je rychle a pochopit logiku metra snad dokaze aj male dieta.Ten kto ma nejake namietky na samotne pouzivanie je bud tak retardovany alebo si nedokaze vytvorit predstavu o fungovani a stale sa v pouzivani metra a desktopu mota.Ten kto si tu logiku osvojil mi urcite da za pravdu, ze aj mysou je produktivita vo W8 vyssia.Urcite by som nezavadzal beznych pouzivatelov tym, ze je potrebne pouzivat klavesove skratky, vacsinu to odradza, staci ak si to osvoja pomocou mysi. Mnoho veci je aj cez metro rychlejsich ako v pripade pristupu cez staru ponuku start.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 10:19

Možná mám "halušky", ale nějak mi to připomíná v určitých momentech prostředí gnome-shell nebo unity, vzhledově spíš gnome-shell, v linuxu...
Rozhodně to vyvolávání programů a míst přes vyhledávací políčko, kde se vepíší první písmena toho, co hledáme...
Jako jisté urychlení to určitě je, ale nějak si to neumím představit jako človíček, který o OS neví nic a je u něj prvně, to má asi v hlavě docela bzučák... Nicméně dneska se to dá velice rychle naučit a nebo si zvyknout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 10:16

Ano operátoři mají podobné ceny, na druhou stranu neustále snižují ceny svých produktů i přesto, že se stále zvyšuje průměrný měsíční příjem obyvatel.Ty ceny by mohly být o něco nižší, ale není to nic brutálního.
Mám však ve svém okolí minimum lidí kteří by si užili neomezené volání a sms.Jestli dám za měsíc operátorovi 250 nebo 350 Kč je už detail.
_______________________________

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Nastesti existuje projekt StartIsBack - neni to simulator start nabidky, je to opravdu ona...http://www.msfn.org/board/topic/158666-start-... ... Bez toho se to zkratka ovladat neda - respektive da, ale neuveritelne pomalu a neefektivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 10:07

Všem, kdo spěchali a ještě budou spěchat sdělit nám svůj záporný názor na Windows 8: Máte to marný, marný, marný, karavana jde dál. Radši si zvykejte na skutečnost, že svět málokdy zůstává trvale neměnný.
Stejně jako na ribbon, vyplatí se zvyknout si i na osmičky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 09:24

BFU a Osmičky to je přímo námět na film

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 09:09

Já jsem chtěl přejít z windows XP, koupil jsem si hned v pátek upgrade na windows 8. Přece jen XPčka jsou už dost stará a co nevidět končí podpora. Po třech dnech testování windows 8 jsem se s úlevou vrátil na XP, které je na ovládání mnohem pohodlnější a přehlednější. Metro se mi zdá na desktopu nepoužitelné a snažit se nahrazovat základní ovládání přes klávesové zkratky je velký krok zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 09:09

Pěkné a přátelsky zpracované video. Díky moc, ukážu to co nevidět rodičům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 08:58

Na tom, že vtíravost Metra desktopovým uživatelům je přehnaná, nezmění nic ani celá armáda klávesových zkratek. Mnoho negativních vlastností zůstává.1) když po použití instantního vyhledávání omylem zvolím nežádoucí položku v seznamu, celou proceduru vyhledávání musím zopakovat od začátku, protože původní výsledky vyhledávání zmizí http://goo.gl/0ndMf... 2) instantní vyhledávání mate tím, že vytváří dojem, že zadanému řetězci žádná položka neodpovídá, přitom opak je pravdou http://goo.gl/Gqksb... 3) ovládání Metra na desktopu působí jako kdyby šlo o betaverzi nějaké freeware aplikace http://goo.gl/Gqksb... 4) vestavěné metroidí aplikace jsou odfláknuté http://youtu.be/oaek5ZcCPhg... 5) nelze zobrazit seznam spuštěných aplikací pouze v desktop módu, aniž bych desktop uvedl do "pinned" módu http://goo.gl/GQkKD... 6) když v Metru smažu metroidí aplikaci, která není na Storu, tuto nelze snadno obnovit (jestli vůbec) http://goo.gl/TxzhA... 7) klávesové zkratky Win+[písmeno] už používám díky Active Keys jako zkratky pro otevírání specifických složekVycházím z RTM verze. Rád se nechám vyvést z omylu, pokud W8 v něčem křivdím. Více případně na mém blogu, YouTube kanálu atd.P.S.: Na konferenci k uvedení W8 byla zmínka o nějakém manuálu, který majitelé obdrží. Může mi ho prosím někdo ukázat/nalinkovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:51

Poněkud zmatené a dost nepřehledné ovládání. Stejně jako složité zavírání aplikací. "chytrý" telefon ani tablet nemám, čili nejsme na nějaké takové chování systému zvyklý. A pouhé uspání aplikace mi nevyhovuje, Je to prostě zmatené a příliš nepohodlné, aby to mohlo sloužit jako rychlý systém pro desktopové použití. Windows 7, které nyní mám velmi dobře a spolehlivě nahradily má Windows XP, které jsem měl tolik v oblibě. Windows 7 je pěkný, rychlý, stabilní a velice uživatelsky jednoduchý systém. Vše doslova jedním kliknutím myši. Nevidím rozhodně žádný důvod přecházet na něco podobného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:42

Proč se všichni snaží vehementně přesvědčovat, že "přece UI osmiček je určitě lepší, jen se při jejich používání musíte drbat levou nohou za pravým uchem", namísto aby uznali, že W8 je epic fail Jako programátor mám klávesové zkratky rád, ale používat je jako jediný dostupný rozumný postup pro ovládání OS mi připadá trochu ujeté. A ještě víc je ujeté celé UI, kdy výrobce uživatele mohutně tlačí k tomu, aby používali nejlépe jednou celoobrazovkou aplikaci Jojo, to je to slavné konzumování zábavy - všichni se chtějí bavit a nikdo nechce pracovat, takže pokud člověk počítač využívá k OPRAVDOVÉ práci, tak má smůlu. A navíc lidi nechápou, že ta celá slavná Post-PC éra je prostě jen nástroj, jak z nich vyždímat další peníze vzhledem k tomu, že trh s PC je de facto nasycen ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:32

Nechápu moc přístup MS "zprasíme operační systém všem PC uživatelům, protože jsou teď strašně cool tablety (které většina lidí používá jen na kraviny)"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:30

Klasicka start ponuka ja stale najrychlejsia a najprehladnejsia - hlavne pri serioznej praci ked mam otvorenych 5 okien / programov a hned potrebujem spustit nieco dalsie casto bez toho aby sa mi schoval obsah plochy.To len Microsoft spravi just napriek uzivatelom aby nove Windows vyzeralo cool.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:29

A naka zkratka, ktera by jako driv hledala jak v nastaveni, tak aplikacich, by nebyla? ta mi chybi nejvic. pokud mozno kdyby na to stacila win jako driv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:27

Osmičky jsem nainstaloval v pátek a spousta věcí se mi v nich líbí - tedy s výjimkou metra. Chtěl bych se zeptat těch, kdo ho na desktopu (!) obhajují na pár věcí:1. Co je dobrého na tom, že mám v PC dvě úplně odlišné GUI s odlišným způsobem ovládání, které se navíc v některých případech různě mixují.2. Co je dobrého na tom, zobrazovat metro na velkém, např. 27' monitoru, u kterého člověk normálně zrakem neobsáhne vždy celou zobrazovací plochu, ale metro jej k tomu nutí (resp. vše, včetně primitivních aplikací, je zbytečně ve fullscreenu, se zbytečně obrovskými ovládacími prvky).3. Co je dobrého na tom, že např. při otevření "nabídky start" vždy vizuálně přijdu o kontext. Např. u tohoto instruktážního videa chci vyzkoušet nějaké ty klávesové zkratky, ale kvůli velmi jednoduché akci (zapnutí aplikace, vyhledání souboru apod.) se mi vždy např. v tomto případě překryje prohlížeč. Co se týká času, tak samozřejmě (zvláště za pomoci klávesových zkratek) je třeba spuštění aplikace apod. i v metru rychlé. Ale mentálně mi to přijde zbytečně náročnější - vždy přijdu vizuálně o kontext, navíc dojde k úplnému překreslení obrazovky, takže mozek začne automaticky vždy "skenovat" kompletně nový obsah, což kvůli jednoduchým akcím mám dojem že je prostě zbytečně.Já netvrdím, že na tento nový způsob není možné si zvyknout. Ono člověk si je schopný zvyknout opravdu na kde co a rozumím tomu, že pokud bych to vydržel, tak za měsíc už mi to vůbec nepřijde. A metro nabídne uživateli zase některé vychytávky, které dříve neměl, nicméně to nic nemění na tom, že by mě stejně prostě zajímalo, v čem jsou ty výhody např. v těchto zmiňovaných bodech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:22

A bude tam fungovat Total Commander? Bez něj si netroufnu takovou šílenost ovládat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 08:12

Některé ty zkratky se podobají prostředí Unity na Ubuntu, i když tam mi přijdou o mnoho logičtější. Dobré třeba je, že jsou aplikace v launcheru automaticky číslovány (shora dolů) a Win+číslo spustí či přepne na příslušnou aplikaci. Při podržení Win se ukáže panel se všemi možnýmmi zkratkami. Spolu s vyhledáváním v menu aplikace přes levý Alt je to dost návykové.Rozdělení na "Metro" a desktop aplikace mi přijde dost nešťastné, podle mně ty zkratky klidně mohly fungovat i na ty staré, kdyby na tom hoši v Microsoft trochu zamakali a management nebyl proti (což asi byl, evidentně je zájem desktopové aplikace vytlačit, ale natvrdo je zakázat by neprošlo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 07:46

Win + Tab je šikovné, škoda že to nefunguje i na desktopu (tedy pro dospělé aplikace ale jen pro UiBahn -kravinky)Jinak bych očekával, že redaktor živě a velký propagátor windows nebude používat výraz metro, který je již v souvislosti s windows 8 pasé.
Jinak když na videu vidím, jak pan redaktor spouští kalkulačku jako kalkulačku, tak mně napadá, bude to fungovat i s původními anglickými názvy apliakcí? Tím myslím,, že spustím kalkulačku přes "řetězcem" calc jako v českých w7?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 07:00

Jak závidím lidem, kteří nebodou muset s tímto systémem pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 06:23

Zkouším ho od pátku a zatím ve mne převládá intenzivní pocit, že se Microsoft pokusil ve Windows 8 odradit uživatele od používání klasického ovládání. Ano, jde pomocí něj všechno co je potřeba, ale obvykle komplikovaněji a často nelogicky, třeba vyhledávání v hlavní nabídce, přepínání aplikací myší, nebo používání aktivních rohů na vícemonitorovém systému. Naštěstí už existují funkční doplňky, které do systému vrací z mého pohledu nezbytné věci, na pracovní počítače ho ale rozhodně nepustím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 02:19

windows 8 vypínám přes ALT+F4 , vyskočí nabídka jak ve windows 7. Kromě odhození vypínám metro aplikace take v seznamu poseldních spustení najetím do horního levého rohu a popojetí dolů a pravým myšítkem klepnu na aplikaci a v kontextu dám ukončit.Jinak vzkaz pro lidi co na w8 nadavají a ještě ho neměli v rukou: Až si jej vyzkoušíte pochopíte, proč jsme přešli.A kde jsou jeho výhody i nevýhody.Vzpomenul bych Backup a Recoveryzajímavost: Pokud máte vedle sebe nainstalovan W8, W7, Vista, tak pokud najedete do nabídky pro obnovu/opravu systému, tak funkci obnovit system bez ztraty dat a obnovyt čistý systém můžete využít i pro W7 a Vista (vyžaduje vložení správného cd)jinak Kubovy poradim další klavesove zkratky
win+ 1..9 spuštění aplikace v listě v pořadí od 1. z leva
win+ = lupa
win+enter předčítání
win+? nahled na plochu
win+šipka vlevo okno do leve poloviny
win+šipka vpravo okno do prave časti obrazovky
win+šipka nahoru maximalizovat
win+šipka dolu zmenšit, pak minimalizovat
win+m minimalizovat
win+x kontextove menu v leven dolním rohu
win+L lock/uzamikaci obrazovka
win+k obrazovka odesilani
win+h sdileni
win+p nastaveni typu zobrazeni druhe obrazovky
win+u usnadnění
win+t vyber aplikace z lišty
win+r spustit
win+e tento počítač
alt+F4 dialog vypnuti počítače/ukončení aplikace
win+break info o systemu
win+pintscr kdo vi co to dela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 01:45

Použitelné to určitě je, ale o nějaké intuitivnosti nemůže být ani řeč. Sdružené vyhledávání je třeba ve W7 lepší - hledá přímo všechno: nastavení, programy i soubory. Už vidím, jak si starší uživatelé pamatují nějaké klávesové zkratky nebo že odněkud vyjede nějaká nabídka. Toto zkrátka Microsoft posral a uživatelé mu to dají dost pravděpodobně pěkně sežrat. Škoda, jinak je to příjemně svižný systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2012 00:55

Tohle mi přijde tak šílené, že jsem se tu už musela registrovat :D. Když už jsem na notebooku, tak to je často ve škole nebo při jiné činnosti, kdy mám v jedné ruce tužku/kafe/cokoliv a druhou myší dělám, co potřebuji. Když je delší text, tak samozřejmě využívám obě ruce. Ale opravdu primární je ta myš. Představa, že všechno ovládám zkratkami, kterých je tolik, že bych si je stejně musela asi někam napsat, je směšná. Nevím, co je špatného na klasickém rozhraní. Tohle je dobré na tablety a ne notebooky/PC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 00:47

kolik Ti za to platí,že to propaguješ ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 00:30

mně by spíš zajímalo, jestli jdou ty windows 8 aspon už v plne verzi vypnout jinak než přes nastavení v charmu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2012 00:28

Nechápu co je tohle za přístup. Nejdřív se začne vše dělat myší a kyž už to každý umí tak se musí každý naučit miliony klávesových zkratek. Už vidím jak BFU si pamatuje klávesové skratky když maj někdy co dělat aby kliknuli kam mají. Co kdybyste ukázali všechny tyhle úkony pomocí myši? Já osobně proti klávesový zkratkám nic nemám, ale tohle už začíná být trochu moc... co takhle rovnou vyhodit myš z okna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor