Značka Brave má nového majitele: co to bude znamenat?

Diskuze čtenářů k článku

Dušan  |  15. 01. 2007 15:21

Kde je možno sehnat náhradní baterii do notbooku Brave, existují prodejny snahradníma dílmi ? Dopredu díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JardaK.  |  28. 11. 2005 08:31

Ve své statistice prodejů PC jste pozapomněl, že existují i jiné značky PC, které by řádně zamíchaly Vámi uvedeným pořadím (HP, Acer, Fujitsu-Siemens, DELL, v roce 2004 i IBM). První 3 jmenované lze také nalézt na pultech obchodů (i když u některých pouze notebooky, nicméně jsou tam).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ex  |  21. 11. 2005 23:49

Pánové, uvědomte si laskavě jednu věc, obchod s hypermarkety je něco úplně jiného než normální prodej PC (zbastlim pecku z néúplněšítozníchkomponent, narazim si na tom 30%, zákazníkovi tu cenu nějak vokecam a děj se vůle boží - to jsou ještě ty slušnější firmy). Z hypru vám přijde v říjnu objednávka na 1000 kusů pro akci PC k vánocům za 19 999,- s DPH. A v tom musí být 17" LCD, tiskárna, repro 5.1, webová kamera, 512MB RAM, 120GB HD, TV Tuner, DVD vypalovačka, čtečka flash karet (aby to všechno na letáku pěkně vypadalo) + marže hypermarketu + marže výrobce. Bohužel už ceny HW tolik nesleduju a dneska to bude jinak, ale myslím, že loni to tak nějak vycházelo. No a za tyhle peníze zkuste složit kvalitní sestavu s veškerým uvedeným příslušenstvím a ještě na tom vydělat. Desku za 4000 nebo za litr? Grafiku za 5000 nebo za 700? Zdroj za 1000 nebo za 300? A navrch třešnička, neprodaná PC vám v únoru vrátí !!!
Hypru jde o to prodat co nejvíc, s co největší marží (no to je snad jasný ). Je jim fuk, jestli počítačů, párků nebo jogurtů a v jaký kvalitě. Výběr dodavatele PC probíhá podobně jako výběr dodavatele párků. Malý příklad: cílová cena v letáku (až k vám domů do schránky) za kg párků 7,90. Dodavatel 1: 10% masa, 5% namleté vnitřnosti, kůže a chrupavky, zbytek sója, voda, sůl, koření, barvivo, éčka, cena za kg 6,50. Dodavatel 2: 13% namleté vnitřnosti, kůže a chrupavky, zbytek sója, voda, sůl, barvivo, éčka, cena za kg 5,30. A záludná otázka na závěr, od kterého dodavatele asi budou "Jemné lahůdkové párky v akci za 7,90" které skončí na pultě, potažmo ve vašem nákupním košíku?
Hypermarkety dělají hezký obrat, počty prodaných PC ve statistikách taky vypadají pěkně (započítávaly se tam i ty neprodané a vrácené?), ale tím čístým ziskem si moc jistý nejsem.....
BTW. dělaly se i kvalitní sestavy Brave, převážně zakázky pro státní sféru. Desky Intel, zdroje Fortron, boxované procesory atd. Ovšem za jiné ceny.....
Jeden z rozdílů mezi firmami "vyrábějícími" značková PC jako IBM, DELL, HP atd. a lokálníma bastličema značek AutoCont, Brave, Comfor, Leo, Lynx atd. je v tom, že ty značkové firmy investují do vývoje. Tak mají třeba otestováno, že tohle CPU v téhle skříni, s tímhle chladičem a s takovým diskem neuvařim ani když bude venku 45 ve stínu. Že PC splňuje takové a takové emisní limity elmag. vyzařování atd. A takové věci vám žádný bastlič nezaručí, ani kdyby měl třicet ISO certifikátů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  22. 11. 2005 10:42

"Jeden z rozdílů mezi firmami "vyrábějícími" značková PC jako IBM, DELL, HP atd. a lokálníma bastličema značek AutoCont, Brave, Comfor, Leo, Lynx atd. je v tom, že ty značkové firmy investují do vývoje. Tak mají třeba otestováno, že tohle CPU v téhle skříni, s tímhle chladičem a s takovým diskem neuvařim ani když bude venku 45 ve stínu. Že PC splňuje takové a takové emisní limity elmag. vyzařování atd. A takové věci vám žádný bastlič nezaručí, ani kdyby měl třicet ISO certifikátů."

No pod tu první část bych se klidně podepsal. Souhlasím s váma, ale tady v té druhé jste se trošku hodně spálil.

Dokonce i tihle vaši lokální bastlíři PC, které produkují jako sestavy testují, neboli podle vašich slov vyvíjejí. A tu teplotu vám někteří i zaručí.

A ti vaši značkoví výrobci se docela hodně často pěkně seknou. Viz třeba začátky HP s procesory AMD. Notebooky, které dokázali sami sebe upéct a podobné výstřelky. To že je to značka neznamená, že je to dokonalé a bez chyb. Některé značkové PC a notebooky mi nadělali hodně vrásek, díky dodrbané kontrukci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KSFJ  |  21. 11. 2005 15:05

Ono kdyz se mluvi o znackach, je nutne upozornit i na fakt, ze velke firmy drzi servis i pro starsi stroje. Tj. pokud mam starsi dell optiplex a odejde mi mb nebo neco, tak mi to vymeni za "kompatibilni" kus z te serie. Tj. pokud mam image disku nic se nedeje. Pokud mi po 1.999 roku odejde v skladanicich grafika (ktera uz tehdy byla vyprodej) pochybuju ze ji maji stale skladem na opravy (a to HP, DELL ma!!!). Takze dostanu misto historicke grafiky, mb, apod neco noveho a image resp. nainstalovane drivery jsou k nicemu a spravce aby delal nove instalace....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  21. 11. 2005 16:10

Ano, máte pravdu, ale teď jedna otázka do pranice.

Zaplatíte to?

To že seženete starší typové náhradní díly znamená, že třeba za MB do notebooku HP dáte 15 a více tisíc. To už je pomalu cena nového notebooku. A Dell je na tom cenově ještě hůř.

V podstatě kdyby jste chtěl obětovat stejnou částku jako polovina ceny nového počítače, tak by jste sehnal náhradní díly i na tu tři roky starou skládačku. Všechno je to o ceně. To co tu uvádíte jako výhodu značek HP a DELL zaplatíte dvakrát. Poprvé při koupi a podruhé při placení pozáruční opravy. Za to už si koupíte novou "skládačku".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IvoL  |  22. 11. 2005 08:50

Dovolím si Lamu obecnou upozornit,
že u DELLu neplatíte ani cenu komponent, ani dopravu technika na místo. Vše je v ceně nákupu. Navíc technik přijede druhý pracovní den po nahlášení. U serverů si můžete volit různé varianty od  popisovaného až k non stop, tj. 24hodin denně po sedm dní v týdnu přijede technik do 4 hodin po nahlášení poruchy a do dalších čtyřech hodin musí poruchu odstranit. Pár zkušeností mám (ani, světe div se, i DELLu se občas něco rozbije) a vždy to klaplo k plné spokojenosti.
Není to skvělé? Z pohledu správce IT je to velmi skvělé.
Ivo Löffler 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  22. 11. 2005 10:00

Taková drobnost. Mluvili jsem o pozáručním servisu.
U záručního servisu je DELL jeden z těch lepších. U pozáručního se nedoplatíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KSFJ  |  22. 11. 2005 12:54

Ano pozarucni servis je neco jineho. Ja opravdu mluvil hlavne o zarucnim, tj o napriklad 3y nbd (3roky druhy den) na pracovni stanice a desktopy. Ono jsou k tomu jeste k pozarucnimu ser. poznamka, pro firemni sferu, pokud to po 3letech odejde, tak se koupi novy. nebo se posklada z vice jeden... proste se to "opravi" ve firme. Ale podotykam stale jeste dily napr. u dellu s dp/n (dell part number). Tak to ve vetsich spolecnostech funguje. IT oddeleni je vetsinou skladiste a prekladiste starych plecek na opravy. Zkratka po dobu zaruky se na to vola servis jinak pomoc si sam. Nebo prosta ceska smelina. Odejde disk v pc po zaruce? Tak se najde pocitac ktery v zaruce je. a oprava se nahlasi na tento.... Takova je realita. Nikomu to nevadi. Dell, HP jsou vetsinou stejne radi ze se do te spol dostali, takze toto tise toleruji....
K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JardaK.  |  28. 11. 2005 08:42

Nadnárodní značky nabízejí za poměrně snesitelný peníz až 5-letý servis s tím, že při opravě dostanete původní komponenty (v jednom z příspěvků jsou výstižně uvedeny výhody). Myslím, že toto u tuzemských výrobců nehrozí (pokud se mýlím, tak mi to vyvraťte). Mám pocit, že jednou z příčin krachu nejmenovaných tuzemských výrobců byly i dumpingové ceny u velkých dodávek, které neměly šanci pokrýt náklady na následný záruční servis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  21. 11. 2005 14:19

Kvalita pocitacu Brave je hodne zoufala. Tezko se najde na trhu vetsi smejd.
Tyto pocitace si i pres varovani kopili 3 znami v ruznou dobu (tedy neslo o stejnou serii) a u dvou odesla zakladni deska, u tretiho grafika, cdrom a procesor do 3 mesicu od zakoupeni. Po pul az trictvrte roce nasledoval HDD v jednom z PC, pamet v druhem a zakladni deska v tretim. Vsichni se tech smejdu zbavili jeste pred konce zaruky a koupili drazsi HAL3000 a zatim naprosto bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 11. 2005 10:53

Můj názor na většinu "českých" značek PC - jsou to pseudoznačky, asi tak jako všelijaké ty značky na vietnamském tržišti. Kdo neví, o co jde, tak se nechá ukolébat a jde buď čistě po ceně, či po reklamě, která se mu zalíbila/dostala do schránky... Kdo ví, buď si sestaví PC sám z dílů, pokud ho to baví, nebo se poohlídne po skutečné značce. Jako je třeba HP nebo Dell... dalo by se jich ještě několik vyjmenovat, která je nejlepší, nevím. Vím jen tolik, že s těmito dvěmi jsme prakticky žádné problémy neměli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  21. 11. 2005 13:33

Opravdu? Uzasna informace, dekuji. Ted jeste prosim podlozit fakty. Napriklad nekolik zasadnich duvodu, proc je HP v pocitacich "znacka" a napriklad Triline nikoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  21. 11. 2005 14:25

Možná proto, že firmu (Triline), která v ČR vyrobí řádově 10.000 počítačů a firmu (HP), která prodává (nejen) PC po miliónech a má zastoupení ve 120 zemích světa prostě nemůžete stavět na stejnou úroveň. Triline jsem nikdy neměl, tak ho nehodlám hodnotit, nepochybuju, že jsou i opravdu kvalitní malí výrobci, jenže zázemí a zkušenosti obřích firem prostě vytvářejí náskok. V neposlední řadě jde o využití počítačů, když si někdo chce o víkendu zasurfovat po netu, kliďánko mu stačí nějaký krám třeba od Brave. Pokud vás počítače živí a potřebujete, aby jely 24/7, je situace zcela jiná. Já jsem do své malé firmičky (5 PC) nasadil Optiplexy a bylo to jedno z mých nejlepších rozhodnutí. Doma vesele jedu na vlastní skládačce, nikdy s ní nebyly problémy, ale to nestačí. V práci se musí jet na jistotu.

Fakta svědčící pro HP si jistě hravě najdete sám. Triline je zatím, jak říká Klaus, pod mou rozlišovací schopností. Až budou produkovat o 2-3 řády víc počítačů, budu se o ně seriózně zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  21. 11. 2005 16:03

No jste trošku mimo.

Firma Triline PC nevyrábí. Ty vyrábí firma, tuším že se teď jmenuje AT Compus (Výrobní část AT Computers.) Spolu se značkou Triline vyrábí taky AutoCont, Premio, Comfor, ?Mercury?, notebooky Premio, Asus a kdo ví co ještě. Chrlí toho docela dost.

Co se týče HP, tak těch počítačů o moc víc nevyrábějí. Hlavně když desktopy se sekají tady něke v ČR. Takže máte valmi špatnou "rozlišovací schopnost".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  21. 11. 2005 20:10

Hahahaha  .. prej " o moc víc nevyrábějí "  .. tak to je narez..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  22. 11. 2005 11:49

Víte, já vám neberu váš názor. Pokud je podle vás Triline stejně kvalitní jako HP, klidně si je nakupte a klidně si na nich postavte svoji firemní strategii. Je to jen a jen vaše věc. Říkám jen tolik, že Triline je, co se týče zkušeností a zázemí, oproti HP naprosto bezvýznamnou firmičkou.

A opakuji - až bude vaše podnikání závislé na tom, aby jakákoli závada na PC byla odstraněna v řádu několika málo hodin, nemáte jinou volbu než DELL a podobně. Pro domácí hraní ap. je pak naopak DELL nesmyslně drahým výrobcem a Triline ad. udělají dostatečně dobrou službu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  22. 11. 2005 13:31

Já se vám snažím vysvětlit, že Triline je jenom jedna z několika řad jednoho výrobce. Proto zkušenosti a zázemí je stejné pro všechny řady dohromady a opravdu není malé. Vím kdo je vyrábí a vím kdo je servisuje.

Oproti HP to není zase tak bezvýznamná firmička a co se týče kvality HP mi radši nemluvte. Já na ně dělám servisy (mám oficiální HP certifikát desktop, notebook, workstation) a co se u nich děje, to by jste asi nevěřil.

Jinak k těm servisům DELL. Třeba HP, IBM a z domácího trhu třeba AutoCont dokáže opravy do čtyř hodin. To je jenom o smlouvě a o tom, kolik zaplatíte. Skuste se o to trochu víc zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  22. 11. 2005 20:40

Já plně chápu, že Triline je jen jednou z několika řad téhož výrobce. I tak ovšem stále platí, že tento výrobce je oproti firmě formátu HP jen trpaslíkem. Již jsem psal, že to vůbec nemusí znamenat, že výrobky takovéto firmy jsou nekvalitní nebo méně kvalitní. Ale je pochopitelné, že pro účely podnikání člověk raději sáhne po produktech velké, osvědčené korporace, než po počítačích malého regionálního výrobce.

Rád vám věřím, že s HP máte špatné zkušenosti (a s Triline možná dobré), nicméně podnikání nelze stavět na dojmech. Až se výrobky českých producentů celosvětově prosadí a osvědčí tak, jako např. DELL a HP, budu se o ně "trochu víc zajímat" a zvažovat jejich nasazení. (A totéž udělají i velké firmy, o které jde především, moje minispolečnost nikoho nevytrhne.) Do té doby pro mě zůstanou sázkou do loterie, kterou nejsem ochoten podstoupit. Jejich velkohubé my jsme značka je pak v kontextu počtu prodaných kusů přinejmenším směšné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  22. 11. 2005 09:08

Hahaha, "fakta si jiste najdete sam". Takze jste (ani "znackovy" kolega pred vami) nam nesdelil jediny duvod, proc je HP v PC (nebavim se o milionu dalsich komodit, ktere maji v porfoliu) "znacka", zatimco Triline (To je znacka PC, ktere skutecne vyrabi AT Compus stejne jako tisice jinych PC) nikoliv. Krome mnozstvi vyrobenych kusu, coz je od jisteho poctu uz irelevantni a rozhodne nevytvari automaticky "znacku". Ono tech duvodu totiz opravdu mnoho neni. Dokonce nejsou temer zadne. :D Byva nekdy velmi obtizne popsat, co je to vlastne ten "znackovy" vyrobek, ale v obecnem chapani lidi plati, ze je to zavedeny vyrobek od renomovane firmy s dobrym zazemim, v kvalitnim provedeni a bezproblemovymi zarucnimi podminkami. A tak bych se Triline rohodne popsat nestydel. Nicmene porad plati, ze nikdo neni bez chyby (kupodivu ani HP, mohl bych vypravet) a problemy obcas nastanou. Vzdy je zde ovsem ochota a schopnosti je rychle resit. To jen pro ty stouraly, kteri by sem opet chteli psat svuj drasticky pripad s nefunkcni disketou, nebo necim podobnym a na zaklade toho odsoudit celou znacku, jak tu byva v diskuzich v oblibe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  22. 11. 2005 12:18

Ano, fakta si jistě najdete sám. Je to tak, nemám chuť hledat vám odkazy na stránky popisující tak evidentní fakt, jako že HP je spolehlivější firma než Triline. Pokud takovéto samozřejmé věci nevěříte, hledejte si podklady sám.

Já osobně množství vyrobených PC nepovažuji za irelevantní (dokonce ani za "do značné míry irelevantní"). Velký výrobce prostě má daleko větší zkušenosti. Pokud se určitá komponenta v 1 miliónu PC ukáže jako bezproblémová, pak je nejspíš skutečně v pořádku. Pokud se osvědčí ve 2 počítačích, neznamená to nic.

Ano, beru, že značkový výrobek je "zavedeny vyrobek od renomovane firmy s dobrym zazemim, v kvalitnim provedeni a bezproblemovymi zarucnimi podminkami". A jsem přesvědčen, že HP této definici vyhovuje podstatně více než Triline.

Nikdy jsem HP nepoužíval, pouze DELL. A opakuji, stejně jako kolegovi před vámi. Pokud chcete perfektní služby a naprostou spolehlivost, nemátea jinou volbu než tzv. značkové výrobce (DELL, HP...). V opačném případě jsou pro vás tito výrobci jen nesmyslně předraženým zbožím.

Rozhodně neodsuzuji značku Triline, pouze tvrdím, že pro corporate nasazení je prozatím méně vhodná než HP (a jiné zavedené značky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  22. 11. 2005 13:33

"Nikdy jsem HP nepoužíval, pouze DELL. A opakuji, stejně jako kolegovi před vámi. Pokud chcete perfektní služby a naprostou spolehlivost, nemátea jinou volbu než tzv. značkové výrobce (DELL, HP...). V opačném případě jsou pro vás tito výrobci jen nesmyslně předraženým zbožím."

Ano, protože jste nikjdy s HP nic neměl, tak nevíte o čem mluvíte. V podstatě je to ten váš opačný případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  22. 11. 2005 20:19

Pokud máte na HP tento názor, je to vaše právo. Já si myslím něco jiného. Ale docela by mě zajímalo vaše zdůvodnění faktu, že HP prodá rok co rok neskutečné množství počítačů a že desetitisíce firem používají řešení právě od nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  21. 11. 2005 10:39

Mimochodem, nejvetsi prodejce pocitacu v CR je, pokud vim, Acer. Pochopitelne budou hodne delat notebooky. Moc nechapu, proc se v tabulce prodanych pocitacu uvadeji jen cesti vyrobci. Alespon na to upozornete, protoze tohle je trochu matouci. Myslim, ze takovy Asus na tom take nebude zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fik  |  21. 11. 2005 10:30

Pracuju jako IT manazer v jedne pomerne velike firme s heterogenim prostredim (Windows, MAC, SUN) a po zkusenostech, ktere jsme kdysi meli s PC Brave, DTK, Tesco bych uz nikdy do skladaneho PC nesel. Od doby co mame HP - zacali jsme na HP Vectra jeste kdyz se delaly ve Francii a Holandsku, tak nemame nejmensi problem. Rady na sebe hezky navazuji, kdyz chci koupit pameti do 2 roky starych PC, tak se podivam do konfiguraku na Kingstonu a vse je OK. Pokud chci koupit neco do Brave, tak ten srak se musi otevrit a zjistit, zda nahodou pri jejim skladani nemela firma na sklade treba RIMM moduly a desky proste hruza... diky bohu za HP, DELL a dalsi solidni znackove vyrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
likso  |  21. 11. 2005 12:43

No s tou značkovostí bych to nepřeháněl. U nás ve firmě jsme koupili 25 značkových počítačů IBM (2 roky tomu,ještě žádná Čína) a teda nic moc, drahé jak ďas a poruchové možná více než ty skládané. Ono je to taky o tom, že i u těch skládaných musí informatik ( a potažmo se musí dát přesvědčit i vedení firmy ) vědět, jaké sestavy dát složit a z jakých dílů. Bohužel většina informatiků má zvládnutý pouze software ( někdy ani to ne ) a o hardware ví houby. Pak to taky podle toho dopadne. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fik  |  21. 11. 2005 13:03

no ja taky nerikam IBM - s temi jsou problemy Bohuzel nase firma jak expanduje tak obcas zhltneme nejakou mensi firmu a to vybaveni je des - treba jak jsem uvadel ty Brave PC - meli nekolik verzi, v kazde neco jineho nejradeji bych to prohodil oknem jinak aktualne jsme koupili asi 200ks HP dx6120 a absolutni spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
banana  |  21. 11. 2005 13:09

a HP jako nejsou skladany ???? u nas je mame taky (asi 900ks) je fakt ze s nima moc problemu neni, ale ty ramky co tam davali do chvile nez zacali s infinionama zadna slava nebyla a disky by taky mohli zvolit lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToTak  |  21. 11. 2005 18:02

A vite pane managere, ze Brave zejmena do Hyper. padalo ze stejne linky v FIC jako ty vase znackove HP, IBM,...  )
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
atulif  |  23. 11. 2005 00:15

Jestli FIC montuje IBM tak mi sem hodte link, o tom nevim. Jinak HP samozrejme ale pro podniky spis Foxconn a pro cesky trh ani jeden z jmenovanych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  21. 11. 2005 10:27

Znacky PC jsou nesmysl, vzdyt vetsina techto pseudo znacek je pouze smontovanim dilu vyrobenych nekde v cine a nalepeni znacky na skrin. Takove PC si kupuji pouze amateri a firmy. Lidi co si jdou koupit pocitac a kdyz se prodejce zepta, zda chteji AMD nebo Intel procesor, tak prohlasi, ze chteji pocitac. Takovym lidem je ale bhapuste jedno, zda si kupuji nejaky tzv. znackovy sunt, tito lide proste chteji pocitac a dale se rozhoduji uz jen podle ceny, nejaka znacka je nezajima. Neco jineho to je u firem, zvlaste u velkych, pro ty je vyhodne mit jednoho dodavatele a nemuset se vypocetni technikou vubec zabyvat. A pro tyto firmy je tedy vyhodne mit treba kancelarsky PC DELL nebo z ceskych treba PC od Autocontu. Nehlede na to, ze Autocontu dela nejvetsi trzby jejich dodavky pro skoly a podobne, kde se muzeme jen domnivat, proc ze prave drahy Autocont je jejich vyhradnim dodavatelem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janek  |  21. 11. 2005 15:37

Autocontu tedy určitě nedělají největší tržby dodávky vlastních PC do škol. Těch dodali více méně jednorázově 25 600 kusů v roce 2002 v tříleté zakázce převážně na služby. Navíc část těch PC byly HP Compaq.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  21. 11. 2005 15:54

Základní školy a některé učiliště. Zapoměl jste na vysoké školy. A to je počítačů a počítačů.... Každý rok, stále znova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  21. 11. 2005 10:07

Co mam zkusenosti, tak radeji si koupim pocitac od Autocontu nez od jinych. Sice nekdy maji o neco malo vissi cenu nez jini, ale zato je jiste, ze jejich sestava bude fungovat bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
banana  |  21. 11. 2005 13:04

ja beru PC od PVT cena astronomicka to rozhodne, ale zase maji super profilaxi ale kdyz to plati firma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiK  |  22. 11. 2005 09:16

Celé učebny s vypálenými zdroji nedávají moc dobrou vizitku. Compaq na tom byly ještě hůře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiK  |  22. 11. 2005 09:20

Celé učebny s vypálenými zdroji nedávají moc dobrou vizitku. Compaq na tom byly ještě hůře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
René  |  21. 11. 2005 10:06

Podle spotřebitelského výzkumu, který se ptal respondentů na spontání znalost značky PC, byl výsledek 1. Intel, 2. IBM a 3. Commodore. Podotýkám, že tento výzkum proběhl cca 1-2 zpátky a ukazuje jednu věc - Česko nemá značku Na stránkách živě.cz a podobných enzinů se střetávají lidé z branže a ti vědí, co je značka Brave a Lynx, Leo.., ale normálního spotřebitele to zajímá asi stejně jako kdo vyrábí vložky. Chtělo by se říct, že důležitá bude kvalita, ale to víme, že do hyprů nejde a nikoho to nezajímá. Takže co se děje ? BGS&Levi posiluje svou pozici a roste tu kolos, který začíná pěkně ohrožovat pozice eDečka. Podle posledních čísel za 3. čtvrtletí 2005 je Lynx zdaleka nejprodávanějším českým PC. Co se děje na severu ?
Zdá se mi, že ATC ztrácí dech. V kontextu příspěvků mi to připadá, že pan Vávře bude zase brzo oplakávat nějaký počítač.
Tak co se děje ? Víte někdo, proč ATC tolik neprodává ? Je to Indošem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
likso  |  21. 11. 2005 09:10

Tyhle obchoďákové sestavy si kupují pouze zoufalci a úplní amatéři. Ty sestavy bych neprodal ani svému nejhoršímu nepříteli. Měl jsem s nima několikrát čest to opravovat a tak šitózní počítačové díly uvnitř jsem už dlouho neviděl, zvláště základní desky a grafické karty. Jsou to šrotové výprodejové součástky už v okamžiku prodeje. Reklamace v záruce trvají 2 týdny až měsíc. No ale na nejhorší hrůzu jsem narazil v zaplombovaném Autocontu, připájený HDD k napájecím kabelům, protože měl vypálený napájecí konektor. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 11. 2005 09:22

Ty hotové kusy jsou shity, s tím souhlasím, ale na druhou stranu se daly koupit také na zakázku dle konfigurátoru, kde si zákazník sám určil, jaké komponenty budou použity. To už potom byly slušné standardní počítače, když konfiguraci stanovil technicky znalý uživatel nebo lokální prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
banana  |  21. 11. 2005 13:00

nikdy nezapomenu na jeden pocitac v tescu od nich co mel vzadu pod ps2 portem lepidlep prilepenej papirek a na nem napsano PS2 port nepodporovan - pritom to byla deska kde stacilo jen ten port do ni zastrcit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Balabán  |  21. 11. 2005 08:20

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  21. 11. 2005 22:08

To, co tady pozorujeme, je vytunelování zbytku AAC group. Brave v supermarketech a stím spojené dlouhodobé smlouvy byla jediná hodnota AAC (dřivě ProCA), o kterou věřitelé přišli. Pokud věřitelé urychleně nevyhlásí konkurz a nezvrátí rozhodnutí o převodu značky, tak mají smůlu.
 V Čechách je možné všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  21. 11. 2005 01:32

AutoCont, Triline, Comfor, Premio, Mercury - to všechno je AC Computers. Takhle ta statistika vypadá kdo ví jak pěkně pro Brave a Lynx, ale asi mnohem zajímavější by bylo srovnat to podle výrobců. Protože pod různým označením se pak skrývají stejné sestavy (viz AC Computers - z praxe víme, že Mercury, AutoCont, Triline a Comfor v oblasti serverů se liší jen nálepkou).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  21. 11. 2005 02:21

Ano, souhlas... Ještě si ale zapomněl zmínit že AAC měla za sebou LEO, Tesco a Brave. Takže po součtech to zase vypadá jinak... Víš co je ale hlavní? Kdo uvádí správná čísla a kdo lže... A ty můj kvítku medový, to se nikdo nedoví...
Každopádně, AAC je v kelu a ATC zatím považuju za nejlepšího (kvalita/kvantita) výrobce PC - proto jsme taky od LEO k nim přešli. Uvidíme co BGS...
LEO chcíplo, pokus IT Planet o znovuvzkříšení značky LIBRA by vyšel tak v roce 1992, Brave je u LEVI a Tesco? Ti mají ještě web z "neotřesitelné slávy AAC"
Škoda, už jsem to ale vobrečel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 11. 2005 09:20

ATC nám cpou tady do práce a v minulé dodávce byl jeden kus, co se samovolně restartoval (i v Biosu, takže to byla jasně HW záležitost). Servis se řešil půl roku, než to dokázali opravit. Celkem byl počítač v servisu dva měsíce. Předražený shit, nic jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  21. 11. 2005 10:32

Nepausalizuj podle jednoho pripadu, kolego. Prodal jsem PC od ATC stovky a maji asi nejlepsi servis v CR. Bohuzel se cas od casu objevi lidska chyba, jenze tak je to vsude. PC jsou rozhodne kvalitni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 11. 2005 07:32

Máme jich tady sice ne stovky, ale desítky a nejsem nadšen ani z počítačů, ani ze servisu. Třeba jedna dodávka měla skvělou "vlastnost" že se občas při startu počítače nezobrazovaly úvodní systémové informace. To bylo ještě v éře Win98, takže když například z důvodu předchozí chyby po restartu naskočil scandisk a očekával stisk nějaké klávesy, tak počítač zůstal "viset" na černé obrazovce. Super. Nikdy tu závadu nedokázali odstranit. Nebo série, kde pod Windows nefungovaly sériové porty v DOS programu. To bylo moc fajn, když se k počítači měl připojit nějaký laboratorní přístroj, který prostě jiným způsobem nekomunikoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  22. 11. 2005 08:43

To mi prijde trochu pritazene za vlasy s tou cernou obrazovkou pri nabehu. Parkrat jsem se s tim setkal, ale byla to vec ridke nekompatibility monitoru s grafickou kartou a jiste to nebylo v PC od ATC, ackoli to nevylucuji. Nikdo neni dokonaly. Problem se seriovym portem je obecne znam a nebyva to ani tak problem vyrobce PC, jako spis OS a uzivatelskeho SW. Za svym vyse uvedenym nazorem si stojim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  22. 11. 2005 08:45

Mimochodem, hodnotim pochopitelne dnesni situaci a ne historicky stav s W98, ackoliv ani driv to nebylo nijak spatne. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  21. 11. 2005 16:17

A nevymýšlíte si tak trošku? Servis se řešil půl roku? Počítač v servisu dva měsíce? To by mě opravdu zajímalo. Kdepak to bylo? Do servisu tak trošku dělám a docela by mě zajímalo, kde si nechají počítač na zaruční opravě dva měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 11. 2005 07:27

No, možná to trvalo ještě déle, počítač byl v servisu 3x v celkové době, která určitě byla okolo dvou měsíců. Nakonec po třetí neúspěšné "opravě" počítač vyměnili jako celek, ten už je plně funkční. Jo a bylo to v Brně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  22. 11. 2005 08:49

Cili naprosto spravny a legalni postup. Predpokladam, ze PC bylo v zarucni dobe opraveno, zavada se projevila znova, byla znovu opravana a po dalsim objeveni uz byl vymenen PC. Nejspis to slo resit rychleji, ale ono hodne zalezi na konkretnim servisnim stredisku, to snad neni nutne pripominat. Na to ma ATC a kvalita jim dodanych stroju vliv vskutku velmi maly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  22. 11. 2005 10:19

Tyhle závady znám. Docela by mě zajímalo, jak by jste se zachoval na jejich místě.

Úvaha:
Zákazník vám řekne, že se PC restartuje, vy ho zkoušíte týden, čtrnáct dní a pořád se nic neděje. Co tedy máte opravovat? No tak typnete nejpravděpodobnější součástku. Vzhledem k tomu, že se vám závada v servisním středisku neprojeví, tak si nemůžete ověřit, jestli jste závadu opravil. Předáte PC jako opravený.

Zákazníkovi se po čase projeví závada znovu. Tak PC zase testujete a zase se vám závada neprojeví. Ptáte se zákazníka, jestli nemá problémy se zásuvkou. Jestli nemá připojené další zařízení atd. On se vám dušuje, že ON určitě žádné problémy se zásuvkou nemá a další zařízení jsou taky v pořádku. Tak stále testujete a stále se vám závada neprojevuje. Tak se podíváte, co se měnilo a vyměníte další pravděpodobnou součástku. Opět předáte PC.

Po určité době se zákazníkovi závada opět projeví. Vám zase ne. Je to významný zákazník, tak mu necháte postavit nové PC. To je naštěstí v pořádku.

A přitom za to většinou můžou dom...ný zásuvky. Stačí PC připojit přes Smart UPS a restarty přestanou.

A teď mě pane "chitrí" napište, co by jste dělal na jejich místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medowin  |  21. 11. 2005 14:26

Problémy s Librou a Procou jsou však až v posledních měsících. Ještě si živě pamatuji, jak nedávno s vlekou pompou oznamovali vznik nové společnosti AAC Czech. Více jsem se současným problém této společnosti věnoval na svém blogu - http://medowin.blog.cz/0511/ma-majitel-pocitacu-brave-financni-problemy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor