Změřili jsme prohlížeče: Který je nejhladovější?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 138

Názory k článku

avatar
28. 11. 2015 23:04

Prej a co spotřeba toho nejcenějšího, paměti ram..... myslíte tu nejlevnější komponentu v PC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 11. 2015 15:48

Na starších počítačích s menším množstvím RAM si Chrome neškrtá. Harddisk pořád chrastí, není možné ani kloudně přehrát videa z Youtube. Jinde v klidku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 11. 2015 09:49

RAM? At si ji prohlizec veme. XFCE v plnem behu sezere cca 250 MB tak co s tema volnejma gigama ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 11. 2015 09:23

Mě se tam dost nelíbí ten časový posun u některých událostí.
Píšete, že klikání bylo simulováno programem, to je ok. Ale jak si vysvětlíte ten časový posun mezi grafy?
Např u toho CPU ten "zub dolu". V opeře byl v čase cca 5:10 a v chrome 5:25. 15 vteřin je opravdu celkem dlouhá doba, buď ten automat na klikání nefunguje správně a v chromu kliknul o 15s později a nebo se tam děje něco divného

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 11. 2015 03:01

"Každý test trval přesně 00:06:30"tu som prestal citat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM
28. 11. 2015 01:27

Názor experta na zrychlení počítače a srovnání prohlížečů vždy potěší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 11. 2015 18:34

Ja bych se spis zameril na to, jak takovej prohlizec a jeho narocnost vypada po x hodinach prace ... xy otevrenejch zavrenejch zalozek ... xy soubezne otevrenych zalozek s videem ... s flashem ... atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 11. 2015 18:21

Testy na Androidu nebudou? Nedávno jsem vyměnil Firefox za Maxthon a docela příjemné překvapení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 11. 2015 13:13

Bude i článek o desíti kotvách, které táhnout prohlížeče ke dnu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 11. 2015 12:07

Můžete z článku odstranit tu fotografii Čížka jak se cpe tím hamburgerem? Je to dost nechutné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 23:22

Největší prase je u mě jednoznačně FF. Ostatní mu ale nemají co vyčítat... A za názor "máte dost RAM = kašlete na to" bych fackoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 19:01

No, test dokonalý není a ani být nemůže, to se mi zdá jasné.
Já to vidím tak, že je lepší informace nějaká, nežli žádná.Nicméně v praxi si to zkuste nejlíp snadno sami - sežeňte si někde nějakej slabší pc, na kterým na výkonu prohlížeče ještě záleží a kde zároveň snadno poznáte rozdíly. Já tu možnost v práci denně mám a řekl bych, že na takových pc chrome jednoznačně a na celé čáře prohrává nad firefoxem i IE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 18:47

teda tipoval jsem chrome, ale potěšil - naopak bych nečekal takovou nenažranost od FF, který načítá, čím dál tím pomaleji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 18:42

"Otevři Živě.cz a článek věnovaný Xeonu Phi; otevři poslední obrázek v článku"To musel vykon CPU vyletet prudce nahoru, kdyz videl ty miliony reklam a musel analyzovat, kde vlsatne zacina clanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 18:29

Proč ten test vlastně děláte, když ho na konci označíte za naprosto zbytečný? Stačilo by napsat závěr na začátek a bylo by míň práce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 14:17

to nevim jak se jim povedlo vyhnat firefox u té 3D mapy na 1,4 GB sem byl v těch mapách 5 minut a nedostal se přes 1 GB, většinou se držel kolem 850 MB a to sem měl v dalšim panelu otevřenou stránku žive.cz.
A i kdyby tak firefox je pro mě nejlepší a navíc to 1,4 GB je zanedbatelná hodnota pro můj PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 14:06

Mozno by si firefoxaci mali spravit nejake vlastne testy s vlastnou metodikou, aby uz ten Chrome konecne porazili, lebo tu nikdy nebude klud. Tolko vresku pre nic - za nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 11. 2015 13:17

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/des... ... Prestudujte a mozete test opakovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 12:47

Nikdy jsem nepochopil, proč se o Chrome a jeho odnožích říká, že jsou rychlé. To dost možná platí když máte v prohlížeči jeden panel. V případě, že máte panelů víc, pak se pro každý panel v Chrome spustí samostatný proces. Výsledek je ten, že třeba v mém případě, kdy PC nevypínám a pouze uspávám mívám v prohlížeči někdy i 60 a víc panelů a Chrome je tím pádem zcela nepoužitelný, protože se PC v podstatě zadrhne a nedělá nic jiného než že swapuje z disku. V tomhle je Firefox zcela výjimečný, protože absolutně nezáleží na tom, kolik máte otevřených stránek najednou a vše funguje stále stejně rychle. Takže když to přeženu ... i s 200 otevřenými panely jste schopní hrát bez omezení výkonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 11:38

test vytížení procesoru se mi zdá chybně vyhodnocený, jedná se mi o ty zuby.
Pokud nějaký proces spotřebuje cpu a pak se ukončí (to je asi důvod těch zubů) tak přeci čas cpu spotřebovaný tímto procesem musím započítat do celkového času. Neboli není možné že čas cpu bude klesat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 10:44

Chrome: typická sračka. to se dalo čakat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 10:41

Nějak jsem nepochopil ty skoky dolů, které jsou v grafu využití CPU.
Žil jsem v přesvědčení že spotřebovaný čas na procesoru se vždy udává v kladných číslech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 10:38

Ten graf spotřeby času CPU mě opravdu pobavil - jak to může proboha u Chrome a Opery klesat? Vždyť to je logicky blbost. Nebo snad ten prohlížeč cestoval zpět v čase? Že si ty prohlížeče vytvoří a později i ukončí nějaký proces a v tu chvíli se jeho čas přestane započítávat do grafu, to je zásadní chyba. Celé je to tímpádem špatně.
Ono vůbec celý tenhle test je dost nesmyslný a nicneříkající. Některé prohlížeče např. pro video můžou používat flash, jiné HTML5 video. Některé ho akcelerují přes GPU, jiné ne. Některým to během testu na živě vyblije celostránkovou reklamu ve flashi, jiným ne. A tak dále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 09:21

Škoda, že si tady asi nikdo nepamatuje testy v časopise Bajt!To ještě totiž takové testy prováděli lidé s inženýrským vzděláním, všeobecným rozhledem a znalostmi z metrologie.Co jste předložili vy, není test, ale blitka. Věřím, že při druhém spuštění "testu" by graf každého prohlížeče vypadal úplně jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 09:16

Pamet je od toho, aby se pouzivala, prazdna pamet je vam k ho*nu Me vic vadi, ze mi Firefox jednou za cas zacne vytezovat procesor na 100%, takze mi zacne hucet vetrak NTB a musim FF restartovat ... pak zase 2-3 dny drzi a znovu. Uz jsem zkousel, cisteni profilu, vypinani doplnku, zakaz flashe a porad stejne. I po prechodu na 64bit Firefox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 08:50

tak ja vam nevim, skusmo jsem si otevrel stejna okna ve firefoxu a chrome, na win7 a 3GB ram mi firefox 42 bere 417Mb v jednom procesu a chrome 46 cca 564Mb v 13 procesech, ja sem sice nikdy nebyl v matice dobrej, ale furt mi to nejak nestymuje, jeste budete muset na ty propagande zapracovat... ts ts ts

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 08:28

Živě, jste naprosto regulérní teroristi!!! Terorizujete uživatele odpornými řvoucími celoobrazovkovými reklamami. Rozhodně se tomu nebudu přizpůsobovat, tzn. abych chodil jinam nebo si něco instaloval na blokování reklam. Nemívám ve zvyku ustupovat teroristům. Žádám vás důrazně, abyste skončili s tou celoobrazovkovou vyskakující řvoucí reklamou. Nežádám vás, abyste skončili s reklamou obecně, chápu, že je třeba, z něčeho žít musíte. Ale dělejte ji v rámci nějaké etiky a slušného chování!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 07:49

Mám AMD Athlon 1,9 GHz jedno jádro 2GB RAM, když jdu na web "http://novaplus.nova[tečka]cz" což je statiská stránka bez videa, jen reklamy vytěžují CPU na 100% a PC je dále nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 07:22

Mne osobne hodne vadí prehnané nároky na pamäť Firefoxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 06:05

Mě by zase zajímalo, jak se měří takový IE nebo Edge. Je napevno zadrátovaný do systému, dost věcí mu už vlastně běží v rámci OS....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2015 03:54

No čekal jsem lepší test vám povím. No co tento odpovídá kvalitě zdejšího bulvárku Jinak Jakubové sefíčko je paráda jinak si myslím, že to vytížení CPU/GPU by bylo větší pokud muselo vykreslit soulož Míši s nějakým mládencem, takže to její uspavací kecání naštěstí moc PC nevytěžuje ani taku plečku co mám já Jen jsem si všiml, že můj Firefox x86 si pří více 1,4 GB docela zpomaluje a to si bere více RAM jak WOT. CPU si bere do těch 20%. Je dobré, jednou za den to spustit a zapnout znova. Protože to uvolňováni RAM je také slabší, no uvidíme co přinese ta nová architektura, kdy bude pro záložku speciální proces. Možná to bude ještě více nenaražrané jako vyhlášený Chrome

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 01:57

Vůbec mě nevadí, že je můj milovaný Firefox v tomto testu poslední. Víc mě vadí, že ve verzi 42 mi nějak nezobrazuje zdrojový kód stránky, otevírá to pouze nové prázdné okno, zvláštní, že kód výběru ve stránce zobrazit dokáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 01:10

Co konečně, aby místní systém živě rozpoznal rozdíl mezi Chromem a Operou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 01:05

Měřit spotřebu RAM prohlížeče je nepochopení práce programů obecně a také toho, jak funguje operační systém. Z hlediska uživatele by měl prohlížeč obsadit co nejvíce NEvyužité paměti RAM, protože když se uživatel bude chtít vrátit, případně přepnout mezi panely, bude vše připraveno a nic se nebude muset tahat znovu (a uživatel nebude muset čekat). Na stroji se 4GB RAM je nesmysl řešit obsazení paměti, zejména pokud je prohlížeč jedinou spuštěnou aplikací (s velkými nároky). Prohlížeče načítají také stránky, na které by uživatel "mohl kliknout", čímž dále zpříjemňují práci, avšak je k tomu potřeba hodně RAM. Problém je, že současné operační systémy neumějí aplikaci říct, kolik paměti může obsadit bez toho, aby omezovala jiné aplikace (trochu to umí řešit virtuální stroje, např. pro Javu na Androidu), takže prohlížeč se musí "sám kontrolovat". Jenže kvůli takovýmhle "recenzím", které podstatu problému nechápou, má i Chrome implementovánu funkci, díky které zahazuje dále využitelné objekty z RAM, jen aby nebyl "tzv. nenažraný", což však vede k tomu, že se pak musí ty věci dodatečně dotahovat (např. při návratu na předchozí stránku nebo překliku mezi taby). Pikantní na celé té šaškárně okolo měření RAM je, že ve Windows se velmi efektivně dá spotřeba RAM skrývat do knihoven, což se také v případě MS Exploreru (a dalších aplikací Microsoftu) děje. Jinými slovy - vidíte, že aplikace "žere málo", ovšem ve skutečnosti žere mnohem více, což je pak silně nefér a taková "měření" postrádají ještě více smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 11. 2015 00:39

No tak ten závěr pobavil. Ta neuvěřitelná "politická korektnost" aneb nikoho nenaštvat, se všemi zadobře už začíná být k smíchu (jen tak namátkou mě napadá nedávno čtený pomalu pochvalný článek na "vánoce O2", což všichni víme, že je uplně k smíchu, ale holt velký inzerent to je, o tom žádná).
Opravdu nevím, proč není možné napsat závěr, že pokud budeme brát v potaz kombinaci vytížení CPU a RAM, tak je vítězem Chrome? Z těch grafů je to poměrně jasné, tak proč takový přizdi..... závěr???? A že zrovna tohle je jen malý výsek toho co dělá prohlížeč prohlížečem (ostatně třeba mně s přetočenou i5 a 16GB je ukradená spotřeba RAM i CPU) tam mohlo zůstat klidně taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2015 00:24

Docela by mne zajímalo, jak by se v testu projevil Palemoon, který používám již přes 4 roky a zdá se mi za celou dobu mnohem lepší, méně náročnější a možná i rychlejší než konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor