Ovladače má a měla ATI/AMD o mnoho lepší než nVidia.
Nvidia je jako internet explorer, brzdí vývoj. To co funguje na ATI, bude fungovat na nVidii, naopak ne, jejich GLSL kompilátor je stejná prasárna jak MSVC. ATI má alespoň striktní implentaci přesně podle specifikace, tak je radost v tom vyvíjet, alespoň tedy v OpenGL. ATI alespoň popíše zařízení, ale nVidia to vyrábí snad pomocí magie.
A proč na ATI vycházejí patche? Kvůli nVidii. Studio hru vyvíjí a testuje na nvidii, která jim dovoluje psát prasárny typu zápis do varying proměnné ve fragment shaderu, a když to pak lidi spustí poprvé na ATI, tak se shader nezkompiluje a driver je s tím pošle do p*dele, a proto pak studio musí hnedka vybalit patche, aby to šlo i na ATI.
NVidia driver je taková děvka, že to ani nemá obdoby, když do GLSL kompilátoru v nvidia driveru pošlete GLSL program, tak ho to zkompiluje (nečekaně), ale když mu pošlete Microsoft DX HLSL program (úplně jinej jazyk), tak ho zkompiluje taky, a ani nevypíše warning. NVidia si to u mne podělala dostatečně.