Zemětřesení v ADSL a exploze sub-broadbandu

Diskuze čtenářů k článku

JJJ  |  04. 06. 2005 19:07

no tak ako pozeram na ponbuky vsetkych adsl operatorov u vas ste na to o dost horsie ako slovaci ....
ja mam napriklad od SLOVAK TELECOM ADSL BASIC FLAT tj 512/128 NEOBMEDZENE ( bez datoveho limitu)za 392+399 +dph 19% tj 941 SK mesacne ... a je to bez agregacie(oficialne 1:50 ale kedze ST je monopol tak ako jediny adsl operator agregaciu nepouziva) .... mesacne mavam trafic tak 35-65 GB a nezaplatim ani korunu naviac .... u vas sa na takuto ponuku netu nikto nechyta ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
charge  |  06. 06. 2005 19:09

392+399 +dph 19% tj 941 SK mesacne +hlasovy pausal napr. ST Pohoda (v akcii do konca roka) 249,- +19% =296,30 tj cca1337,50Sk mesacne. A to je uz dost penazi. Chcelo by to dat ten hlasovy pausal prec a bolo by to OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJJ  |  08. 06. 2005 14:34

mnoo mavam mesacny ucet okolo 1600 sk ... mam ST naxi a pretelefonujem toho dost vela ... (o mobile radsej ani nehovorim )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok, Lovok  |  04. 06. 2005 11:00

Chybi mi v clanku poznamka o pripade, kdy zakaznik ma Optimal, ale jen na 512kbit (pak je FUP na 1,25 a 2,5GB tydne) ...

"skončila akční nabídka služby Internet Expres Optimal (512/128 kbit/s, nebo 1024/256 kbit/s), za 799 Kč měsíčně (bez DPH). Tato služba již nebude nově nabízena ani zřizována, ale bude možné ji používat i nadále. K žádné změně jejích parametrů (zlevnění, zrychlení či změny limitů) nedojde."

Z toho jasne plyne, jak se v tomto pripade stava nevyhodnym. Za stejnou cenu 799 lze poridit Sprint na 1024/256 s 2 resp. 4GB limitem (ovsem pokud vam CTC nedal Optimal na 1024, tezko vam asi zridi Sprint, leda ze by jste meli stesti a nova mereni urcila vasi linku jako kvalitnejsi, nez byla drive papirove urcena podle vzdalenosti) a nebo za 599 Ideal s 512/128 a 1 resp. 2GB limitem (pokud si nemyslite, ze 0,25GB resp. 0,5GB limit vam stoji za 200,- navic).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaMi  |  04. 06. 2005 20:01

nooo ono to neni jenon "papirove podle vzdalenosti", jestli ti to rekly usmrkanci na technicky podpore (znam ty lidi a vetsina z nich je opravdu banda usmrkancu, idiotu a diletantu) tak to vycetly ze zazracny aplikace, ktera dle lidi z poruchovky (coz je defakto instalacnici + "posledni zachrana") je hodne nepresna a i kdyz ti technici zmerej 1024 tak ti daj jenom 512, protoze k tomu jsou duvody, to ze ti nekdy po mesici pri prvnim problemu reknou "muzeme to dat i na 1024" neni tim ze by to predtim odflakly, ale ze se neco na siti zmenilo (trebas se nekde vyndal Shrack ci jak se tomu nadava), proto ti tam muze bezet lepsi sluzba. Ti rvouni jak vsude pisou "musis je prudit a oni povoli" je blbost, jen maj to stesti ze sou nekde na lajne ktera je nejlip uprostred mesta, takze z komercniho hlediska neustale vylepsovana . Asi tak to je

Peace - EX Tech Support IOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg, mobilemikedotorg  |  02. 06. 2005 23:20

protoze to se jako uz v nekterych pripadech fakt neda...cesko degeneruje v tomto od paty az po posledni vlas

uz i kabelofky sou snesitelnejsi se svymi limity ale zas kabelofku do 300 domove obce tezko dostanes...takže asi snad jen Wifi...v tom vidim rozlet do budoucna

MMike



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  03. 06. 2005 00:11

Ač mám wifi (freenet), tak vidím budoucnost taky v kabelu. Kvůli rušení. Ve větších městech už je to dost problém najít volný kanál. Kabelu je po celém státě plná prdel, ale než by se konečně začal pořádně využívat za rozumné prachy, tak ho raději nechávají hnít v zemi. Skutečné využití optiky je minimální. Za to musíme pořád jen poslouchat dokolečka žvásty politiků o informační společnosti atd. V praxi třeba předvedenou loňskou změnou sazeb DPH. Zrovna včera byl v rádiu nějaký žvanil co mluvíl o elektronické státní správě, jak vše půjde přes internet. S takovou cenovou politkou těžko. Ještě, že mám wifi á 160 měsíčně. Sice sdílená, ale v reálu pořád rychlejší než ta agregováná akční ADSL a hlavně bez nesmyslného limitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJM  |  03. 06. 2005 06:51

Znova to opakuji!Z cen ADSL v cesku bych zvracel do bezvedomi!!!!    Zlaty WiFi: 512/256 bez limitu, bez agregace, verejna IP, za krasnych 1200kč s DPH!!!!
Nez se ADSL dostane na takovou uroven jako je dnesni WiFi, tak budu mit fousaty decka (a jako ze bejby zatim neplanuju)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  03. 06. 2005 11:38

Je to dany ciste poskytovatelem - a nebo do te dby az zasene vic lidi a rychlost se zasadne snizi.
Sou i zcela opacne pripade rychlost i cena v podstate na urovni ASDL a k tomu jeste ustanoveni ve smlove,ze pokud pripojeni bude nadmerne vyuzivano tak poskytovatel si vyhrauje pravo rychlost postupne snizovat az na uplne zabraneni pristupu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  02. 06. 2005 21:50

Dovoluji si nesouhlasit s nazvem sub-broadband, pane Peterko! Jendak si clovek pri bezne mluve vylame zuby (...b-b...)a za druhe tohle nema vubec co delat s broadbandem. Coz takhle mnohem vystiznejsi (a MNOHEM pohodlnejsi) "modem+" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  02. 06. 2005 22:00

Nebo spis ISDN+.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  03. 06. 2005 09:30

Spís ISDN-. Protoze u ISDN není smesný datový limit 250MB, který by patril spís nekam na GPRS k tarifum Oskar Nakrátko. Ten limit se nechá prekrocit i za 5hodin poslechu web rádia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AXIM  |  02. 06. 2005 21:05

Prosím o radu, moc se v tom neorientuji a uvažuji o TISCALI ADSL 1024 / 256 Plus za 599Kč
Je to dobrá volba????dík za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  02. 06. 2005 20:52













Služba
Rychlost
linky
v kb/s
Limit dat
Limit času
Datový
okruh
10Mb/s
Měsíční paušál

Cena
bez DPH
Cena
s DPH 19%

NETBOX SPEED GOLD
4096/10241)
ne
ne
ano
419,-
499,-

NETBOX SPEED
2048/5121)
ne
ne
ne
419,-
499,-

NETBOX EASY
512/1281)
ne
ne
ne
215,-
299,-

NETBOX START
64/641)
ne
ne
ne
83,-
99,-nabidka pro Prahu 13

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  02. 06. 2005 18:02

strašná nabídka, všechno aby člověk hlídal, bud limity, nebo zasranej výmysl v podobě FUP
a ještě jedna věc mě na článku štve a to je většinou na začátku věty "Pravdou je"... TO NEUMÍ AUTOR POUŽÍT NĚCO JINÉHO???sakra, vždyť tohle všechny učili už na ZŠ že by se slova neměla opakovat, působí to děsně...
 
čest práci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bert  |  02. 06. 2005 17:41

A co se bude dít s tarifem internet expres start 256/64 ? Bude se navyšovat rychlost a nebo snižovat cena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour, kanour  |  02. 06. 2005 14:27

Zajimalo by me proc je Cesko tak zaostale v ADSL nebo v Broadbandu vseobecne. Tady v Australii uz muj operator www.iinet.com.au mensi plan jak 1500 download nema. Dokonce kdo si od nej vezme i pevnou linku ma rychlost 8000 download. Muj plan je za 79 australskych dolacu, coz je priblizne asi 1600kc a mam 1500 a 20GB.

Si myslim, ze to u nas akorad jen brzdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  02. 06. 2005 14:43

Proto ze za 1600 Kc si to muze u nas strcit tak kamsi - limitem je  500 Kc mesicne a to jeste si muze dovolit pouze nekdo !! Jinak naklady na vybaveni jsou vsude stejne a tak laskave neargumentujte kupni silou. Auto jsou una vyrabena jsou rovnez porodavana za stjeniu cenu.
My nepotrebujem zadne zavratne rychlosti - o poslechu radia nikdo nestoji - staci Web + mail !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  02. 06. 2005 14:47

U nas je totiz spousta rodin - kde si nemohou dovolit nove PC a jsou radi za Pentium 166 Mhz z bazaru. A placeni za internet ??  Jakoukoliv sumu tak nad 100 Kc/mesic je nad jejich moznosti !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Logen  |  02. 06. 2005 15:08

Jo kdyby třeba tatínek přestal hulit, tak mají hnedka na internet a možná i PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  02. 06. 2005 18:08

a kdyby začala hulit mamina, tak mají i na ten za 1 600,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  03. 06. 2005 01:44

ROFL
to bylo fakt dobry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour, kanour  |  02. 06. 2005 15:34

No ja jsem to tak nemyslel. Jsou i rodiny, ktere tech 1600 maji, bohuzel za 1600 takovy ADSL u nas nedostanete!! Tak jsem to myslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  02. 06. 2005 20:16

Nesmysl, nové Škodovky se v Polsku prodávají výrazně levněji než u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Odie  |  02. 06. 2005 13:24

Proc taky nenavysi rychlost uploadu? Co jsem se tak dival, tak neni problem mit v jinych zemich upload 512 kb/s a nekde i 768 kb/s... Proc to neni mozne u Telecomu?

A jelikoz mam IOL Broadband 1024, tak jsem pekne na...ny, ze se zrovna s timhle tarifem nic nedeje . Kdyz kouknu k Telenoru, tak bych za levnejsi peniz mel 2x rychlejsi linku... Jenze to bych musel byt v jejich dosahu ze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ozzy  |  05. 06. 2005 20:01

U TARIFU EXPRES OPTIMAL SE RYCHLOST ŽÁDNÝM ZPŮSOBEM NEUPRAVOVALA-JEN PŘI MIGRACI NA TARIF INTERNET EXPRES SPRINT -TI VZROSTE LIMIT FUP Z 1 NA 2 GB/TÝDEN,ALE MUSÍŠ O TO OSOBNĚ POŽÁDAT-NENÍ TO AUTOMATICKÉ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlado-lenin, vlado-lenin  |  02. 06. 2005 13:16

Jsem pro zavedení speciální xDSL tarifů pouze pro členy KSČM

Tarif Mladý komunista ( od 18 do 40 let věku )
-----------------------------------------------
Měsíč ní poplatek = 499,- Kč/bez DPH
Rychlost = 512/256 kbps
Agregace = 1 : 60
Datový limit = 1 GB
Datový limit = 6 GB ( vztahovalo by se to jen na přenesená data při poslechu rozhlasového broadbandu - Čína, Kuba, Vietnam, KLDR )
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- --------------------------

Tarif Starý komunista ( od 41 do 60 let věku )
----------------------------------------------
Měsíčn í poplatek = 1 000,- Kč/bez DPH
Rychlost = 1024/512 kpbs
Agregace = 1 : 50
Datový limit = 10 GB
Datový limit = 12 GB ( vztahovalo by se to jen na přenesená data při sledování televizního broadbandu - Čína, Kuba,Vietnam,KLDR,Bělorusko )
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- ------------------------------

Tarif Komunistický Veterán ( od 61 let výše )
---------------------------------------------
Měsíční poplatek = 2 000,- Kč/bez DPH
Rychlost = 2048/1024 kps
Agregace = 1: 20
Datový limit = 20 GB
Datový limit = 24 GB ( vztahovalo by se to jen na přenesená data při poslechu a sledování televizního a rozhlasového broadbandu - Čína, KUba, Vietnam, KLDR, Bělorusko, Rusko, Mongolsko, Venezuela )
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- ------------------------------


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  02. 06. 2005 13:51

Myslím, že hlavně těm nejstarším by v pohodě stačilo vysílat nonstop nějaké záznamy ze sjezdů a budovatelské písně a filmy rovnou z proxy servru, takže by žádná volná data ani nepotřebovali. Pak by to mohli mít za hodně dostupnou cenu (takových 20 předrevolučních piv).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Verča  |  02. 06. 2005 12:36

Může mi někdo vysvětlit, proč u řady Expres se zvyšuje rychlost jenom u 512/256 a ostatní zůstávají beze změny????? Nechápu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Verča  |  02. 06. 2005 12:38

Oprava....512/128

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeorgeSK  |  02. 06. 2005 12:35

128 kbit je krokom späť, všade naokolo sú najmenšie rýchlosti 512 kbit, dokokca v Maďarsku po zvýšení rýchlostí (druhýkrát v tomto roku) v rámci rebrandingu na T-com je najnižšia rýchlosť 1024/128 kbit, samozrejme bez limitu!!! za asi 650-680,- Kč, čo je menej, ako za obmedzenú 512/128 od ČTc. Tu sú nové rýchlosti - nepotrebujú preklad, snáď len to, že vľavo sú staré týchlosti a vpravo nové

512 / 96 Kbits-ról 1024 / 128 Kbits-ra,
1024 / 160 Kbits-ról 2048 / 192 Kbits-ra,
1536 / 224 Kbits-ról 3008 / 384 Kbits-ra,
3008 / 480 Kbits-ról 4096 / 512 Kbits-ra.

viac na
http://www.magyartelekom.hu/uj_ajanlatunk.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 06. 2005 14:04

hromada lidi je porad na dial-upu nebo na grps, ty "kroku spat", 128kbit je dobra rychlost na surfovani, IM, maily, apod. kdyz to daji za rozumnou cenu, spousta lidi do toho pujde
co je mi platny jak to maji jinde - Francie, Svedsko, Norsko, Kanada, Korea, Japonsko,... to se tam mam odstehovat kvuli netu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeorgeSK  |  02. 06. 2005 15:47

To nie, ale tvoj postoj mi pripomina casy komunizmu, nic sme o okolitom svete nevedeli, vsetky informacie boli cenzurovane a my sme mali dojem, ze nas socialisticky system je ten najlepsi na svete.

Pravda je, ze na bezny net 128 kbit staci, ale vsetko na svete je o porovnani - kto kolko preda za aku cenu, na kolko hodnoti svoj vyrobok. V socializme to bolo naplanovane dopredu, teraz mam moznost ist ku konkurencii. CTc asi pocita s tym, ze aj tak je monopol a asi si mysli, ze ma tu najlepsiu ponuku a ze vie lepsie, nez my sami, aky internet potrebujeme a kolko GB nam MUSI stacit za mesiac, predsa net je na maily a web, nie na multimedia a internetove radiaa aktualizaciu XP. Naozaj mi to pripomina patronarsky system socializmu.

A ta veta, ze hromada ludi je stale na dial-upu - na to mozem odpovedat, ze nepouzivaj telefon, hromada ludi (indiani) pouzivaju digitalnu dvojkovu sustavu kourovych signalu. Nepouzivaj auto, lebo este hromada ludi chodi na konoch. V konecnom dosledku to znamena zastavenie vyvoja, potom nechci nikdy viac, bud vzdy spokojny zakaznik, ktory zozerie vsetko, co mu ponuknu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 06. 2005 16:48

to je jak u blbejch - kdo nemusi, tak na dialu neni, napadlo te nekdy, ze krome drahyho adsl ty lidi treba ani pouzivat nemuzou? ja treba osobne jsem na karnevalu (od nedavna) a znamenalo to pro me vysvobozeni z dialu a mistni hrozivy varianty wifi (nikdy vic). co je mi platny, ze maji v norsku nebo svedsku bezne 6-10Mbit nebo ze Korea ma bezne jeste vic za prijatelny ceny? mam se tam odstehovat? myslis, ze kdyz pekne u CT/karnevalu/upc/... poprosim, tak to zavedou i tady? proste to takhle nejde, to by to museli vsichni najednou odhlasit a to se nikdy nestane - i kdyz to treba pujde postupne, tak to ma znamenat, ze se nektery lidi ocitnou treba na 2-3 roky bez netu? (nez se CT/... umoudri) tebe zrovna bych chtel videt jako prvniho, co to dela
ad limity: pokud vim, tak je to, spolu s neverejnou ip, u nas bezna praxe - a znovu - mam se odstehovat do norska? jit brecet/prosit/vyhrozovat na CT/karneval? myslis, ze nevedi, ze to lidi se*e? vi to moc dobre, ale taky vi, ze krome odhlaseni s tim nemuzou lidi nic delat - vsichni to nikdy neodhlasi (kdyz nemaji hned pri ruce dostatecnou alternativu - a tech je HROZNE malo) a jsme tam, kde jsme byli
jedina alternativa je takova, ze sem prijde nekdo ze zahranici, nebo na to nekdo ze zahranici da penize, investuje penize do infrastruktury (a to je nepravdepodobny, ale jinak to nebude dostupny pro dost lidi a nikdo nad tim ani nevzdechne - viz. netbox a jejich 20 uzivatelu) a nasadi klidne i dumpingovy ceny tak, aby se z toho vsichni mistni poskytovatele totalne po**ali (ale to driv vyhraju prvni ve sportce)
na co zlevnovat, kdyz ti to ty lidi stejne koupi a zaplati? nechces maly limity? jdi jinam (kam?) nebo zaplat vic a budes mit o neco vyssi limity. co je to verejna ip? neklad zbytecny otazky a bud rad, ze muzes surfovat. vitej v realite....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  02. 06. 2005 12:33

Zajímalo by mě jak je to s přenesenými daty u tarifu Sprint Max. 1024/256 kb/s.Píši tam že se tato rychlost sníží po 2GB na rychlost 512/128 kb/s.A teď mě zajímá za jakou velikost přenesených dat se to dál sníží na 64/64 !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  02. 06. 2005 11:20

> významné snížení rychlosti ADSL, hluboko pod spodní hranici broadbandu, jen aby bylo možné o něco snížit koncovou cenu.

Což dost dobře nechápu, protože "rychlost" je pro prodávajícího v podstatě zadarmo. Neušetří ani na modemu, ani na infrastruktuře. Mírně ušetří v nákladech na konektivitu, ale ta je dnes dosti levná a na koncové ceně se podílí minimálně.

Prostě tomu nerozumím. Je to někdo schopen vysvětlit? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  02. 06. 2005 12:21

Tomu se říká Kocourkov. Srát na ně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  02. 06. 2005 15:37

To je tím, že všechna zařízení a linky mají určitou kapacitu, takže když je nižší rychlost na jednoho uživatele je potřeba i míň kvalitní vybavení, ale cena je pořád dost vysoká, tímpádem ISP získá kombinaci "hodně peněz za málo muziky", která se mu velice zamlouvá...
--
Nemusím to složitě rozepisovat, jak to funguje ve velkých sítích, ale uvedu Ti příklad na domácí síti - propojených jen dvou počítačích... limit na data je ti taky jedno, ale pokud Ti stačí přonosy 10Mbit/s, tak musíš koupit jen 10Mbit síťovky a v pohodě jedeš - jejich cena je minimální a dokonce jsem už pár takových dostal úplně zdarma (páč jinak by šly do popelnice a dál jsem je nainstaloval lidem, kteří si chtěli zasíťovat PC jen kvůli tomu, aby mohli surfovat nebo posílat maily i z druhého počítače a jestli je to mezi nimi 10Mbit nebo 100 je majitelům jedno

No ale pokud bys chtěl mít doma 100Mbit síť nebo dokonce 1Gb/s, tak tyhle karty stojí už pěkný peníze... (u ISP i další zařízení, switche, routery atd.)

A o tom to je... takže, když si mě někdo objedná, ať mu "zařídím internet i na PC v druhým pokoji", tak vezmu ze skříně 10Mbit starý síťovky, který jsem dostal zadarmiko a náklady mám vlastně jenom kabel, takže i když mi zaplatí jen malou částku, krásně vydělám - kdybych mu to ale měl zasíťovat 100Mbit/s, tak by byl výdělek malinkej a kdyby 1Gb/s, tak za to, co dostanu bych to ani nezaplatil ( A podobně funguje "ta větší síť" - internet )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  02. 06. 2005 23:19

Nedivím se, že máte tak zkreslený pohled na náklady ISP*, když se neorientujete ani v cenách síťových karet. Už jste slyšel, že třeba nejlevnější (ale dobrá) FaEth PCI síťová karta od Edimaxu stojí 101Kč i s daní (GEth od stejného výrobce 350Kč opět s DPH)? To jsou opravdu "pěkný peníze".. :o))))))

*Ty rychlosti opravdu nikomu žíly netrhají. Jenže tímhle ČTc umlčí remcaly a nemusí příliš zlevňovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  03. 06. 2005 09:22

LOL dealer fy Edimax se prave ozval Spousta dobrych sitovek se da nakoupit za pakatel po bazarech, protoze se jich podniky po upgradu zbavuji, sam jsem si takove nakoupil (a to rovnou 100mbit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
technoid  |  02. 06. 2005 10:30

Tak jsem to nevydržel a odhlásil jsem linku. Přede mnou byli pouze tři nespokojení uživatelé, takže to šlo poměrně rychle. Položil jsem jim tam telefon, sice mě přesvědčovala, že do konce měsíce to mám zaplacený, ale nepřistoupil jsem na to. Vypočítal jsem si, že přes mobil mě to vyjde levněji.
Jsem svobodný! Už se nevážu žádnejma drátama!
Takovou dobu jsem o tom mluvil, ale jenom mluvil. Chtělo to nějakej čin. Já vím pořád jsem o tom jenom remcal, ale na to abych to odhlásil jsem neměl dost síly, přesto že jsem věděl, že ušetřím spoustu peněz. Tak teď jsem to udělal. Možná i s tim Telecom počítá, že plno lidí se nechá ukecat: "Počkejte, máte to zaplacený do konce měsíce." nebo i jinejma metodama.
Takže KONEC!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  02. 06. 2005 12:23

Dobře si udělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  02. 06. 2005 21:11

Jejda ty telefony se musi vracet. Ja ho mam ve sklepě už 4 rok a nikdo ho po mě nechtěl. Jo vlastně pani mě řikala " když půjdu kolem jejich prodejny tak jim ho mam přinést" ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boss-ivoss, boss-ivoss  |  02. 06. 2005 10:27

Chci si do bytu zařídit ADSLko. Chello a podobný vychytávky tam nejsou, dial-up jsem zamítnul, Wi-fi v okolí nikde žádný. Mám dostupnost Telenoru...
 
No a teď v tom mám pěknej zmatek, někdo uvádní ceny s DPH, někdo bez DPH...
Takže jestli jsem to dobře našel, tak je výhodný zvolit si od CT tarif Telefon Expres za 329,- s DPH.
K tomu když si vezmu třeba od Nextry FUN 1M, tak to stojí dalších 690,- bez DPH (pro Telenor Networks)
Celkem tedy 1150,- včetně DPH. Je můj výpočet správnej... ?
 
Mimochodem, dnes jsem si poprvé všimnul, že Nextra začala rozlišovat ceny, jestli se člověk připojí přes TN nebo ČT. Platné od 1.6. No ještě že mám ten Telenor, podle mapy snad jo, tak uvidím.
 
Mimochodem, nevíte někdo, jak dlouho trvá zřízení pevný linky (kabel od ČT fyzicky mám, není aktivovaná linka), a jak dlouho trvá zřízení ADSL FUN od Nextry ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 06. 2005 16:11

Zřízení ADSL od Nextry přes server DSL.cz mi trvalo přesně týden (doručení routeru i aktivace služby na lince).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  02. 06. 2005 09:33

"jak je mozne ze telecom nechal bez povsimnuti tarif broadand 512/128 za 899?" - myslim, ze odpoved je jednoducha - a je tu jasne "bohuzel!" pro nas uzivatele teto sluzby - Telecom urcite zjistil ze nejvic uzivatelu ma prave tento tarif a pokud chteji prejit na levnejsi variantu, tak podle obchodnich podminek musi zaplatit "pokutu" 999Kc - takze Telecom tim padem "podoji" jeste takto sve nejvernejsi uzivatele - z meho pohledu uzivatele je to fakt pekna cunacina!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghostman  |  02. 06. 2005 10:36

presne tak, je to ocividny zamer a svinstvo, ten cenový rozdil je tak veliky ze to bude ty chudaky (ucastniky) vyslovene nutit. je to taky svinstvo vudci Tem kdo nakupuji od CT velkoobchodne. Proste tohle je sila a UOHS nebo CTU nez zareaguji tak se telecom stihne pekne napakovat a nejaka smesna pripadna pokuta ho nerozhodi, stejne ji se odvola a nezaplati. Proste panove z CT uz zjistili to ze mohou delat cokoli a kdyz to udelaji dobre a vi ze pokutu riskuji tak se jim to diky neschopnosti regulacnich organu stejne vyplati. ONI UZ S POKUTAMA DOPREDU POCITAJi A SMEJI SE VSEM DO OCI !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  02. 06. 2005 14:49

Nikdo nepodporuje konkurenci dobrovolne !!! Pokud chce nekdo konkurovat, mel by si podobne jako kabelove TV natahnou svou vlastni sit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haur  |  02. 06. 2005 13:13

Chci prejit z IOL broadband 512/128 3GB za 899,- na IE sprint 1024/256 za 799,- tak jsem volal na call centrum CT a tam mi bylo receno, ze se jedna o zmenu z pomalejsi sluzby na rychlejsi a tudiz se 999,- neplati. Jde to objednat i po telefonu, do tri dnu to pry zprovozni a veskere nastaveni se dela u nich na ustredne. Takze vlastne po objednani nic nedelate, pouze cekate na zrychleni. Problem je vtom, ze si obcas v call centrech nevidi do huby a placaji nesmysly. Zkuste se taky nekdo nekde informovat a vim jestli jsem dostal pravdive informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  02. 06. 2005 15:00

Nevidím jediný důvod být u Telecomu. Nextra má 1024/768 za 699 bez DPH, zřízení, modem a první měsíc za korunu, 10 GB limit. Za 50 Kč se mohou přikoupit 2 GB dat a ty se převedou do dalšího měsíce, když je člověk nevyčerpá. Telecom má 1024 s limitem 12 GB za 1700 Kč, to je více jak jednou tolik...

goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haur  |  02. 06. 2005 16:08

Ta nabidka vypada zajimave. Rychlost uploadu je tedy "jen" 256 Kbits, ale vsechno ostatni je dost dobre. Jedine co me trochu zarazi je informace, ze cena je od 690,- Kc bez dph podle toho jestli te zapoji pres CT nebo TN. Asi se to dozvim, pri kontaktu na infolince. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  02. 06. 2005 21:08

Dik nechci, mam 400/200 kbps za 360,- neomezene mesičně a sám pro sebe. Měsíčně sosnu v poho 40Gb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  03. 06. 2005 09:25

ano, presne tak - posileni smerem nahoru je samozrejme zdarma a je to logicke ze to tak maji, zpomaleni smerem dolu je ale naopak zpoplatneno a to temi 990... Je to stejne svinstvo, jako kdyz plati clovek u banky za zruseni uctu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puki  |  02. 06. 2005 09:32

Tak to zkratka dopadne, kdyz vlci zerou kozu, ktera ma zustat cela. Jsem zvedav na slozeni Sub-fora - vlastne ani ne, stejne to nebude mit zadne pravomoci, cili zase dalsi z vykriku do tmy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  02. 06. 2005 09:09

Dlouho jsem se tak nepobavil, naposledy jak ČTU pomohlo Telecomu (Telefonice) upravit zisky . Jsem rád, že jsem uživatelem internetu, ale kabel používám jen k propojení linuxového serveru a mého PC . Samotné připojení mám na technologii WI-Fi . Všem čekatelům na ADSL doporučuji, dejte se dohromady a vykašlete se na kabeláře (Telecom a spol.) nic pro Vás neudělají jen se na Vás živí a služby skutekutek. Jsem na Wi-Fi už 3 rok a po pravdě, byla to rozumná investice a bez čekání. Sice na začátku byly nákladnější investice, ale počáteční náklady jsou už dávno vrácené. Nečekejte, že se kabeláři zblazní a dají Vám připojení k internetu bez omezeni a agregace do 1000,- za měsíc. Možná tak za 2-5 let a kdoví jestli. Nicméně, kdo chce platit atˇplatí, kdo nechce jde si zazpívat k sousedům nebo hledá jinou alternativu. Už i v Pyšné princezně to bylo . Proto ADSL zdar a kabelářům zvlášť..............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Texx  |  02. 06. 2005 11:59

Mam WiFi 500 Mbit/s neomezeny datovymi limity za 500 korun mesicne s DPH. Presto bych vsemi ctyrmi skocil po kabelu, pokud by nejaky kvalitni do domu vedl - pokud mozno od kabelove televize. WiFi neni stavene na last mile, ale na last step a podle toho to potom vypada, kdyz na ni povesite ctyri, pet uzivatelu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_H  |  02. 06. 2005 12:49

no pokud mas 500Mbit wifinu tak se nediv :) a rovnou si ji bez patentovat :) jinak souhlasim, wifi je dobra vec, ale tak na 3-4 uzivatele na 1 AP...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  02. 06. 2005 23:07

Ono jich to snese víc než 3-4, záleží na rychlostech..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  02. 06. 2005 23:06

Mohu se zeptat, jaká verze wi-fi (tedy 802.11) má linkovou rychlost 500Mbps? A pokud to není tajné, jaký typ zařízení používáte? Ne že by neexistovala zařízení k bezdrátovému přenosu na obdobných rychlostech, ale k wi-fi mají opravdu daleko jak technicky, tak i cenově..
PS: Machrovat se dá různě, ale nesmí se to přehánět, jinak je člověk za vola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
supergo, supergo  |  04. 06. 2005 09:39

500 MBit/s dovol abych se zasmal...pokud vim tak zadny ze standardu wifi nema takovou propustnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  02. 06. 2005 08:31

Jak to tak vypadá, tak tyhle připojení si pořizují lidé domů, čili to nejsou firmy a tak by se autor mohl trochu namáhat a přidat tam i ceny včetně DPH. Jenže to by nevypadaly tak pěkně, že jo.
Stejně tak by mohl i ČTU, když už tak pěkně mává trhem donutit ČTc, aby mi domu chodilo vyúčtování a byly tam ty položky s DPH, protože jako domácnost mne zajímá, kolik mne to stálo a ne nějaká ořáezaná cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  02. 06. 2005 08:43

Presne tak! Uz me to se.. vsechny ceny bez DPH ikdyz domacnosti zajima cena konecna i s dani!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petzed  |  02. 06. 2005 11:47

To by stalo moc, to by se dostali pod vyrobni naklady ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  02. 06. 2005 08:22

...jak je možné, že Telecom sám požaduje o dost nižší cenu než je ta, kterou mu stanovil on (a kterou musel počítat jako nákladovou, tj. vycházející z oprávněných nákladů)? ... 
To jako, že to ČT dotuje? Dobrý fór po ránu.. O výrobních nákladech si opravdu nedělejme iluze. Jen z měsíčního pronájmu linky vývar nemají. Když tak obecně každý skuhrá, že musí jít s cenou pod výrobní náklady, tak ať to teda rovnou zabalí.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paul  |  02. 06. 2005 06:25

Ano, bohužel nesmyslných 329,- Kč navíc (za nic) to skutečně sráží dolů. Čekám až někomu konečně cvakne v bedně (nebo odejde a přijde někdo rozumnější) a zruší to. Čekám a ruším pevnou. Na Slovensku již dostal Telecom nařízeno zrušit tento nesmyslný poplatek a vyfasoval několik pokut za to, že to neudělal. Spočítal si, že si těch pár milionových pokut může v klidu dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  02. 06. 2005 09:43

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  02. 06. 2005 09:43

Já si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  02. 06. 2005 09:43

Já si taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boryš Bohata  |  02. 06. 2005 16:35

Ty si taky polib prdel .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newtek, Newtek  |  02. 06. 2005 03:01

Internet Expres Profi 256 999 Kč
Za stejnou cenu 1Mb pri odberu 100Mb a s agegaci 1:4 u nejmenovaneho operatora.
Timhle tempem budeme na evropskych cenach a rychlostech za 10let
A když dosahneme současného stavu Jižni Koree tak budeme stale treci od spoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  02. 06. 2005 09:50

Srovnavat cenu za port nekde na pateri s cenou navysenou o naklady na posledni mili muze snad jen i*t.
Tak to vemte a nabizejte na trhu, voni kecalisto!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newtek, Newtek  |  02. 06. 2005 16:29

Jaky naklady na posledni mili mas na mysli? Vybudovany za penize danovych poplatniku CTc?
Nezapomen ze ta posledni mile stale jede na starych metalickych kabelech, ktere ti domu natahly za 3500Kc, ktere si musel zaplatit! Nebo nakaldy na instalaci ADSLAM do ustredny, na jednu pripojku to vychazi asi na 3000Kc. Poradny naklady na posledni mily vzniknou teprve az bude CTc nabizet digitalni televizi via VDSL, to ti pak budou tahat do bytu nekolik dratu pokud budes dal nez 1km. Nedlede na to ze budes muset vymedit modem za jinej a ustredna se bude muset upgradovat na VDSLAM.
Kdyz se nad tim zamyslis tak naklady na posledni mili jsou opravdu minimalni. A v podani CTc neplatis naklady na posldeni mili ale naklady vybudovani patere k ustredne, kterou tak jako tak vybudovat musely protoze ustredny jsou digitalni, protoze v ustredne probiha analogove digitalni prevod na cislicka. ADSL je jenom By-pass mezi pateri a ustrednou ktera je uzkym hrdlem pro vysokorychlostni data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  02. 06. 2005 17:36

Za 3000 Kc ti vedeni nikdo domu ani v te dobe nenatahl - vzadlenost i nekolik km !!
Jinak linky do bytu byly bezne i z roku 1956 - vse bylo vymeneno jinak by se dnes ani nevolalo. Jinak linky jsou majetek CTc a byly soucasti prodeje (cast majetku) statniho 51% podilu.
" naklady vybudovani patere k ustredne, kterou tak jako tak vybudovat musely protoze ustredny jsou digitalni" Jenze jen na telefonovani by stacila nizsi kapcita - 1 hovor potrebuje 64kb/s !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newtek, Newtek  |  03. 06. 2005 00:47

Jj souhlasim ta cena byla drazssi a cekalo se na to pekne dlouho a negde nejsou ty linky ani ted. Jinak vymeneny byly draty az k rozvodne napr. v panelaku a pak uz to je starejma kabelama ktery tam jsou od doby stavby. A vzhledem k tomu ze CTc neni ve strate, ale v zisku tak se jim to uz davno zaplatilo!!! By byly sakra blby kdyby delaly pater jenom na kapacitu telefoniho hovoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
supergo, supergo  |  02. 06. 2005 10:37

jak korea...v japonsku maj optiku 100MBit az do baraku za 30 euro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bugege  |  03. 06. 2005 22:45

Ale zapomnel jsi dodat, ze tato nabidka je dostupna jen diky obrovske hustote obyvatel. Do Kozojed by to asi za tyhle penize nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
supergo, supergo  |  04. 06. 2005 09:36

nj to je pravda...i kdyz mame tady CT a CTU tak by se meli novy technologie jen rozvijet ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jim  |  02. 06. 2005 02:27

Minulý týden už jsem myslel že do ADSL půjdu. Líbily se mi tarify FUN u Nextry. Dokonce jsem zjistil že jsem i v dosahu. Nakonec mě z příjemného očekávání chvil trávených na kvalitním a levném připojení vytrhlo zjištění, že pokud chci ADSL, musím navíc Telecomu platit mesíčně 329 Kč za nic. Takže jsem si to zase rozmyslel. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  02. 06. 2005 08:39

No tak za nic to urcite neni. Tady se da bavit jenom o tom jestli je nutny platit tolik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  02. 06. 2005 22:58

Pro člověka, který nechce telefon je to za nic. Měl by platit pouze těch 158Kč za nadhovorové spektrum. Pokud to ČTc neumožňuje, tak měl už dávno dostat mastnou pokutu od ÚOHS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  03. 06. 2005 11:46

A Pronajem dratu se zaplati z ceho ??? Za to se plati tech 329 Kc !!!!!  Poplatek za ADSL je za DSLAM , za kvalitnejsi vedeni (po starych dratech ASDL nebeha !!!) a za pripojeni do Internetu od DSLAMu !!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  02. 06. 2005 09:02

No na to jste teda přišel brzo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  02. 06. 2005 11:28

Jo, ze stejnýho důvodu jsem si ADSL rozmyslel taky. Cpát jim navíc 329 Kč za nic, mi přijde naprosto šílený. Takže zatim ADSL sbohem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tokaj  |  06. 06. 2005 18:20

Moje řeč, pane kolego, já jsem byl ještě dál, měl jsem již podepsanou objednávku na zřízení ČTc linky, ale chvíle v knihovně na netu mi otevřela oči. Raději nic, než vyděračské tarify!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G  |  02. 06. 2005 01:46

Jakýpak je ČTÚ regulátor? Je to jen ocásek ČTc, v ČTc jsou na Stádníka vyhrazeny speciální fondy, ze kterých je placen ... zrovna tak byl dotován Gross, odtamtud pocházejí ty neznámé finance, které si nebyl schopen doložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  02. 06. 2005 09:47

Pokud to muzete dolozit, podejte trestni oznameni.
Pokud to dolozit nemuzete, hrozi trestni oznameni Vam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a8n  |  02. 06. 2005 13:04

Mohl bys specifikovat za co? Za pomluvu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  02. 06. 2005 14:13

Zásah do osobnostních práv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 06. 2005 14:49

Na *melkora* bacha, ten tady browsí za Český telecom

Ono by stačilo zpětně zjistit, kterým politickým stranám apod. ČTc vyplatil "sponzorské příspěvky" jako firma se státní majoritou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  02. 06. 2005 21:48

ale má naprostou pravdu. O tobě mohu tedy říci, že jsi starý zloděj, co ukradne i kliku od kostela?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 06. 2005 17:26

Technet.Idnes.cz:

ČR je banánová republika - ve vysokorychlostním internetu

02.06.2005 - Podle údajů Evropské komise je Česká republika v zavádění vysokorychlostního internetu z hlediska poměru počtu obyvatel a přípojek na třetím místě od konce mezi členskými státy unie. Počátkem roku na tom hůře bylo už jen Slovensko a Řecko.

http://technet.idnes.cz/tec_aktuality.asp?r=tec_aktuality&c=A050602_095258_tec_aktual ity_psp&t=A050602_095258_tec_aktuality_psp&r2=tec_aktuality

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.Europe  |  02. 06. 2005 01:08

Největší rána je konec volných minut.
Tím se cena přípojky významně prodražuje ať už máte telefon od kohokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
2D_KL  |  02. 06. 2005 00:52

.. jeste ze sem si nevzal sluzebni Internet Expres ... ted si vezmu profinu 256/64 za 999 berz DPH .. pripocitam tri kila za telefon ... a firma mi zaplati z toho 600 ... takze sem na 700 sakumprask se vsim ... hura

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor