Ze světa: souboj efektivity ARM vs. Atom

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 41

Názory k článku

avatar
29. 12. 2012 19:05

ARM je "krok vedle", nejede na něm většinový užitečný SW. Nesmysly / hračičky jsou k ničemu! Nakonec budu mít pravdu, ať se to "ARMařům" líbí nebo ne. Běžné a již zaběhnuté apky, nikdo nebude za velké $ předělávat do ARMu, vlastně znova psát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 12. 2012 08:11

Zvláštní, ja má xperiu t, tam je 2x1,5GHz 28nm technologie už. Tak proč porovnávají 40nm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2012 01:52

doteraz sme tu mali prvu generaciu smart zariadeni (nulta bol Pocket PC). podla kuloarnych info bude 2. generacia zariadeni prevazne na platforme Intel a vykonom sa plne vyrovna dnesnym lowendovym PC s Core i5. ja som hovoril ze je len otazka casu kedy Intel prerazi aj na mobiloch ARM je technologicky 30 rokov za Intelom. ak si chce apple udrzat prvenstvo mal by prejst na Intel inak nemaju sancu ARM sa vrati tam kam patri (na kalkulacky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2012 00:50

"Zmíněné testy se týkají efektivity a spotřeby hlavní výpočetní části mobilního zařízení, ve výsledku jde ale o celé zařízení, které je z pohledu uživatele nutné hodnotit. A tam mají výrobci využívající procesory od Intelu ještě mezery. Celý počítač má řadu komponent, které se podílejí na celkové spotřebě i rozměrech a v této oblasti má ARM mnohem lepší portfolio a integraci."-- Ale ne. Právě že tenhle nový Atom má v sobě úplně všechno a jeho koncept je stejný jako u ARMů v mobilech/tabletech. Není tam vyvedená PCIe sběrnice, nejsou tam SATA porty a další věci typické pro PC. Je tam jen několik I2C sběrnic pro konkrétní prvky (GPS, senzory), eMMC řadič a SD I/O. Tj. není to rozšiřitelné a s tímhle atomem se prostě nemůže objevil "klasická základní deska", ale je to právě ten důvod, proč má tento Atom tak malou spotřebu.Když se podíváte na datasheet Atomu, zjistíte, že to je sice x86, ale vůbec se to nedá označit za PC procesor. Nějaká emulace PC tam běží na úrovni firmware, ale jen velmi omezená. Na druhou stranu, to je jediný způsob, jak bojovat s ARMy a Intel to ví. Atom možná působí výkonem jako šunt, ale výkon ARMů je ještě nižší. Myslim, že se tohle Intelu povedlo. Pokud jde o platformu Windows (8/RT), rázem je nákup zařízení s ARMem úplná hloupost (všechna omezení RT verze).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 12. 2012 23:27

Jako porovnání samotné je fajn, ale kontextově mi přijde trochu mimo mísu. Tegra 3 je rok stará technologie, která je už téměř "výběhová" a montuje se i do velmi levných zařízení. Naopak onen Atom je čerstvá věc. S tím také souvisí cena: nehledal jsem přesná čísla, ale řekl bych, že řešení na Tegře budou levnější jak řešení na zmíněném Atomu (byť Surface je pochopitelně výjimka). A last but not least, Tegra je poměrně solidně multiplatformní, zmíněný Atom je zatím hodně svázán s Windows, což vzhledem k (ne)oblibě Windows 8 není zrovna super zpráva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 12. 2012 21:10

Dovolim si oponovat, vyvoj technologie vyroby kupredu frci, to je pravda, ale vykon? Kdeze... Aby moderni procesory meli vykon jako Athlon, ktery jsem si kupoval pred dobryma 8 - 9 lety (Atom)? Nebo aby frekvence modernich procesoru byly na urovni starickeho Pentia 4 ? Tak to vubec... Vykonove bych ocekaval za tech nekolik let, ze uz budeme standardne alespon na 8 - 10 GHz. A ono houby s octem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 12. 2012 18:27

jak se na to dívam jde to tu do kytek … váš článek vůbec nevysvětluje jak funguje architektura x86 a arm … instrukční sady, datové, instrukční, adresové sběrnice nic není vysvětleno a to si říkáte odborný IT web? Mám pocit že tady je to už jenom pro stádo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 12. 2012 13:39

Já se těším, kdo první syntetizuje procesor na logiku QCA. Údajně to vyžaduje asi 6nm přesnost výroby, no intel už se pomaličku blíží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor