Ze světa: Fable Legends a test výkonu v DirectX 12

Nové rozhraní DirectX 12 ve Windows 10 je stále čerstvé a první kompatibilní hry se teprve blíží. Jak je na tom výkon grafik od AMD a Nvidie ve hře Fable Legends?

Nedávno jsme se podívali na výsledky testů z prvního technologického dema hry Ashes of The Singularity, která už využívá rozhraní DirectX 12 (včetně podpory DirectX 11) a tak jsme se mohli poprvé podívat na srovnání výkonu populárních grafických karet mezi starším a novým API.

Tentokrát tu máme ale testovací ukázku ze hry Fable Legends, která je postavená na Unreal Enginu 4 a vyjde jak na počítače, tak i na Xbox One. Za hrou stojí Microsoftu a vývojáři ze studia LionHead, takže kdo lépe by měl vědět, jak využít nových vlastností DirectX 12 než právě oni.

Hra je ale stále ještě ve vývoji, tvůrci se tak rozhodli pro vydání samostatného testovací dema, které zahrnuje průlety skrze nádherný svět obsahující spoustu objektů.

Testy ze světa

K prvním měření se dostalo několik zahraničních redakcí z celého světa, jejich konfiguraci počítačů a nastavení si můžete prohlédnout detailně na jejich stránkách:

Protože bylo možné herní demo testovat v různých konfiguracích, podíváme se většinou na vybraná rozlišení v podobě klasického Full HD, 4K Ultra HD a v obou případech při nastavení Ultra detailů.

Demo prezentuje výkon jak v celkovém skóre, ze kterého lze vyvodit průměrný počet snímků za sekundu, tak i čas zpracování grafické karty u jednotlivých operací jako je dynamické osvětlení, průhlednost a efekty, postprocessing, renderování nebo obecné výpočty.

Ukázka celého testovacího dema:

Králem testů je v tomto případě GeForce GTX 980 Ti, která tento test zvládne mnohem lépe, než Radeon R9 Fury X. Karty Radeon R9 Fury, Radeon R9 390X a Radeon R9 Nano dopadly více méně stejně a těsně za nimi je i GeForce GTX 970. To je vzhledem k porovnání Fiji a Hawai architektury trochu ostuda pro AMD.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je vidět, že Nvidia dokáže s GeForce GTX 980 Ti poskytovat vysoký výkon i v DirectX 12, ale slabší modely už jsou poměrně srovnatelné s konkurencí. Nutno ale podotknout, že v případě karet od Nvidie je spotřeba při hraní výrazně nižší, než u srovnatelných karet od AMD.

Vyrovnanější boj

Z další hry, která ale ještě není rovněž dokončená, můžeme vidět, že grafické karty od Nvidie i AMD jsou na tom poměrně srovnatelně a neopakuje se tak výrazný náskok AMD jako u hry Ashes of The Singularity, proti kterému měla Nvidia značné výhrady.

Finálního rozřešení se tak stejně dočkáme až u hry, která bude v prodeji. Nesmíme ani zapomínat na to, že je vždy lepší porovnávat v rámci více her, běžně asi těžko hrajete jen pouze jednu nebo dvě hry. A na dostatečné množství her s DirectX 12 si ještě nějakou dobu počkáme. Do té doby ale už vyjde zase nové generace grafik.

Trailer ze hry

Témata článku: Hardware, Microsoft, Technologie, Windows, DirectX, Legends, Directx 11, Demo, Trailer, Fury, Vulkan, Fiji, Go Pro Hero, PC Games

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • miser 26. 9. 2015 11:13:45
    Trailer k Fable pobavil: "May contain content inappropriate for...
  • Pety 25. 9. 2015 15:33:01
    A kde je tam srovnání DX11/DX12?
  • r4in 25. 9. 2015 14:09:40
    Teď jestli Fable Legends používá asynchronní shadery, což byl ten důvod,...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 57

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 8

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Jak funguje Apple Liam: Robot, který umí recyklovat staré iPhony

Jak funguje Apple Liam: Robot, který umí recyklovat staré iPhony

** Apple zveřejnil detaily, jak funguje robotický systém Liam pro recyklaci iPhonů ** Jeden Liam zvládne rozdělat i na ty nejmenší díly 1,2 milionů iPhonů ročně ** Liam je důležitým prvkem k tomu, aby Apple mohl vyrábět pouze ze stoprocentně recyklovaných materiálů

24.  4.  2017 | Karel Javůrek | 21


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5