reklama

Začínáme s Flash MX 2004 – 25. díl – streaming videa

Dnes si ukážeme jednu z velmi zajímavých funkcí Flashe, kterou je zobrazení a možnost streamování videosouborů.

Flash a video

Do Flashe můžeme prakticky načíst veškeré, běžně používané videoformáty. Videa můžeme přímo vkládat do prezentací, nebo je můžeme streamingově přehrávat. První možnost je vhodná pro velmi malé videosoubory, videa nad 1MB bysme už měli streamovat.

Důvodů je hned několik. Za prvé, při přehrávání videa, které máme vložené přímo v projektu, dochází k velkému zatížení procesoru. Tomu se chceme v našich prezentacích vyhnout, proto raději volíme cestu streamingu.

Druhým, neméně významným důvodem je velikost výsledného souboru. Pokud vložíme videosoubor přímo do swf, máme z něho nepoužitelnou prezentaci, kterou nám na webu bude moc prohlížet jen pár šťastlivců s velmi rychlým připojením k internetu. Proto využijeme možnost soubor streamovat – zobrazovat již stažené části, aniž bychom museli mít načtené celé video.

Vkládání videa do animace

Otevřeme si nový dokument a zvolíme: File – Import – Import to Library.

Klepněte pro větší obrázek

Zvolíme jakýkoliv videosoubor. Následuje několik oken, které nás provedou různými možnostmi importu videa.

První okno nás informuje, jestli chceme video vložit nebo na něj pouze odkazovat – výsledná animace by pak musela být exportována v MOV formátu.

My ale zvolíme první možnost, vložení do dokumentu.

Klepněte pro větší obrázek

V druhém okně můžeme zvolit kompletní načtení videa, nebo máme před importem možnost provést základní editační úpravy. Opět zvolíme první možnost.

Klepněte pro větší obrázek

Asi nejzajímavější a nejdůležitější je další okno, ve kterém volíme rychlost linky, na které asi bude video zobrazováno. Prakticky se jedná o nastavení úrovně komprese výsledného videa. Je tedy zřejmé, že zvolením DSL/Cable 786 kb/s dostaneme nejlepší ale i největší videosoubor.

Rozumný kompromis bývá na hodnotě 256 kb/s.

Klepněte pro větší obrázek

Následuje už jen informační okno o průběhu importu videa.

Klepněte pro větší obrázek

Po úspěšném importování se nám video zobrazí v knihovně symbolů.

Klepněte pro větší obrázek

Z knihovny můžeme video klasicky přetáhnout na scénu, pokud nemáme na scéně dostatečný volný počet snímků, zobrazí se informační hláška, která umožňuje automaticky prodloužit snímky na potřebnou délku, vzhledem k trvání videa.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud video přímo vložíme na scénu, můžeme jej posunem po časové ose prohlížet a případně tak na něj synchronizovat další děje v našem projektu.

Klepněte pro větší obrázek

Streaming videa

Jak jsem ale již předeslal, nejlepším řešením je streaming videa. Flash nám ale nebude streamovat jen tak ledacos, můžeme používat pouze FLV formát videa. Ale nemusíme se obávat nějakých složitých postupů. Export do tohoto formátu se provede velmi jednoduše.

Stačí, když v knihovně klikneme pravým tlačítkem myši na objekt vloženého videa a zvolíme „Properties“. V zobrazeném okně máme jako poslední tlačítko „Export“, pomocí kterého vytvoříme z videa soubor ve formátu FLV.

Klepněte pro větší obrázek

Pro streaming můžeme využít opět jednu z komponent ve Flashi, ovšem jen pokud máme verzi „Professional“. Následující řádky jsou tedy pro vlastníky těchto verzí.

Zobrazíme si knihovnu s komponentami, otevřeme si skupinu „Media Components“ ze které na scénu přetáhneme komponentu nazvanou „MediaPlayback“. Ta nám umožní jak zobrazení, tak i ovládání streamovaného videosouboru.

Klikneme na scéně na vloženou komponentu a otevřeme si panel vlastností. Klikneme na tlačítko „Launch Component Inspector“.

Klepněte pro větší obrázek

Tím si otevřeme okno pro podrobnější nastavení vložené komponenty.

Klepněte pro větší obrázek

V okně nastavíme délku videa a především cestu k videosouboru ve FLV formátu.

Klepněte pro větší obrázek

Nyní už jen stačí otestovat animaci a můžeme sledovat náš první streamovaný videosoubor.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud ale nevlastníme „profi“ verzi Flashe, nemusíme z toho být rozladění, i tak máme k dispozici nástroje pro zobrazení videa. Jen je s tím trochu více práce.

Zobrazení bez komponent

Otevřeme si knihovnu symbolů a v pravé horní části klikneme na tlačítko, pomocí kterého zobrazíme nabídku akcí, ze které zvolíme „New Video“.

Klepněte pro větší obrázek

Objekt, vložený do knihovny symbolů, přetáhneme na scénu a na panelu vlastností jej pojmenujeme „my_video“.

Klepněte pro větší obrázek

Klikneme na snímek, ve kterém máme objekt vložen, otevřeme si panel akcí pro tento snímek a vložíme následující kód:

var netConn:NetConnection = new NetConnection();
netConn.connect(null);
var netStream:NetStream = new NetStream(netConn);
netStream.onStatus = function(infoObject) {
  stat = infoObject.code;
};
my_video.attachVideo(netStream);
netStream.setBufferTime(5);
netStream.play("video.flv");

Z tohoto kódu nás dnes bude zajímat jen jeho poslední část, ve které učíme zdrojový soubor videa a o řádek výše nastavujeme počet sekund, které se mají načíst do bufferu, než se začne video přehrávat.

Klepněte pro větší obrázek

Tímto jsme pro dnešek skončili, příště se podíváme podrobněji na další zajímavé funkce v ovládání s videosoubory.

Zdrojový soubor dnešní ukázky ke stažení zde.
Náhled dnešní ukázky zde.

Témata článku: Software, Video, Programování, Flash, Import, Stat

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • filo 5. 5. 2007 10:32:42
    Dobry den, zajimalo by me, jak nastavit, aby video bezelo porad dokoloa....
  • gully, gully 7. 9. 2005 10:05:19
    Myslim, ze autor clanku nema tu pravomoc editovat jiz uverejneny clanek -...
  • Petr 7. 9. 2005 9:20:33
    Kua to, ze to po svych redaktorech necte zadny editor bych chapal, ale ze...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 132

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 40

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama