Microsoft | Globální oteplování

Za klima protestují i zaměstnanci Microsoftu, Alphabetu nebo Amazonu: „Musíme pracovat společně“

Píše se pátek 20. srpna a po celém světě se pořádá další série protestů, které mají upozornit na problematiku klimatických změn. Tentokrát je stávka otevřená všem lidem, nejen studentům, a zaměstnanci velkých technologických firem včetně Amazonu, Facebooku a Alphabetu oznámili, že se přidají. Mimořádně velký hněv panuje mezi zaměstnanci Microsoftu, jelikož firma jen před pár dny oznámila velkou spolupráci s ropnými společnostmi.

Zaměstnanci Microsoftu kvůli tomu dokonce poslali vedení dopis, ve kterém vysvětlují, že zrovna ropa není průmysl, který je vhodný v dnešní době podporovat. Rovněž se jim nelíbí, že tím stali zaměstnanci firmy, která je ke klimatickým změnám komplicitní. „Pokud chceme věci skutečně změnit, všichni se musíme zmobilizovat, pracovat společně a požadovat úpravu priorit Microsoftu,“ uvedli v dopise.

Jde o zaměstnance vystupující v rámci pracovní skupiny Microsoft Workers 4 Good (Pracovníci Microsoftu pro dobro). Podobné organizace vznikly i u dalších technologických firem, například Google Workers for Action on Climate Change (Pracovníci Googlu pro změny v oblasti klimatickzch změn), Amazon Employees for Climate Justice (Zaměstnanci Amazonu za klimatickou spravedlnost) a Facebook Employees for Climate Action (Zaměstnanci Facebooku pro opatření v oblasti klimatu).

Všechny tyto skupiny se pátečního protestu účastní. Zda podobná aktivita vzniká i mezi zaměstnanci Applu, není jisté. Stávka se nicméně koná k příležitosti klimatického summitu Organizace spojených národů, jenž proběhne 23. září a na kterém se bude problematika řešit. 

Řada firem již své vize, jak chtějí podnikání ve vztahu ke klimatu upravit, zveřejnila. Amazon se například nechal slyšet, že do roku 2030 plánuje, aby podstatná část jeho objednávek nepřispívala k emisím. Poněkud obecnější cíle představil i Facebook. Apple zas několik let přechází čistě na solární energii. 

Samozřejmě nabízí se otázka, natolik to společnosti dělají proto, že skutečně mají zájem věci změnit a nakolik kvůli marketingu, ale pokud budou čelit tlaku i zaměstnanců, tak je možné, že se budou snažit ještě více. 

Diskuze (22) Další článek: Českou eObčanku půjde využít pro přihlašování k online službám i v dalších státech EU

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,