Na YouTube se nyní začaly objevovat dvě úvodní reklamy za sebou. Zatím v rámci širšího testu, ale už prvotní experiment ukázal, že to z pohledu YouTube dává smysl. Provozovatel chce pochopitelně vydělávat a zájem o reklamu roste, jenže zároveň jsou tu uživatelé, kterým příliš reklamy vadí. Dvě reklamy za sebou se však ukazují ještě jako menší zlo.
„Pokud uživatelé uvidí dvě reklamy v bloku, mají menší pravděpodobnost, že budou reklamou vyrušeni později," obhajuje postup produktový manažer Khushbu Rathi na blogu YouTube. Podle zjištěných měření je častějším důvodem přerušení sledování videa výskyt reklamy v průběhu videa než druhá reklama v bloku.
Cílem YouTube tedy bude zajistit, aby tvůrci šetřili s reklamními přestávkami, které si u videí delších než 10 minut mohou sami určovat, ale o to častěji se budou ukazovat dvojité reklamy. Kýženým výsledkem je pochopitelně celkové navýšení zhlédnutých reklamních spotů.
Více reklamy se bude zobrazovat i na úvodní stránce YouTube. Ta je přizpůsobena každému uživateli tak, aby zde našel doporučená videa, která by ho mohla zaujmout. Zjevně to funguje a YouTube si pochvaluje daleko větší využívání úvodní stránky, proto ji také chce více nabízet inzerentům.