YouTube

YouTube Rewind 2018 překonal Biebera a stal se nejnenáviděnějším videem historie

Tak jako posledních sedm let, i letos YouTube vydal svou tradiční rekapitulaci uplynulého roku nazvanou YouTube Rewind, ve které vystupují nejznámější youtubeři a tvůrci sítě. A jako každý rok, i letos video vzbudilo emoce. Tentokrát ale takové, že stačilo pár dní a stalo se videem s největším počtem dislike v historii YouTube.

Z pomyslného trůnu nejnenáviděnějšího videa tak sesadilo skladbu Baby od Justina Biebera, která se titulu těšila několik let. V době psaní článku má Baby 9,8 milionů palců dolů a YouTube Rewind 2018 10 milionů. Čísla ale v tuto chvíli ještě poměrně divoce skáčou, protože vypukla virtuální bitva o to, které video se v pozici udrží.

Vývoj můžete živě sledovat například zde, čísla pod samotnými videi se aktualizují s mírným zpožděním a nejsou zcela přesná.

Co je poměrně překvapivé, je rychlost, jakou YouTube Rewind 2018 palce dolů nabíral. Byl zveřejněn 6. prosince a titul nejvíce dislike videa získal již 13. prosince, takže v podstatě za pár hodin. Justinu Bieberovi to trvalo mnohem déle, jeho číslo je navíc vyrovnané podobným počtem like. To letošní YouTube Rewind říci nemůže.

Jaký je důvod náhlé masivní nenávisti k letošnímu Rewind, není jisté. BBC spekuluje, že je to absencí nejznámějších tvůrců jako je PewDiePie nebo Shane Dawon, místo toho je plné náhodných výjevů, jako telefonující herec Will Smith (co má společného s YouTube?).

PewDiePie dokonce vytvořil reakční video, kde popisuje, jaký problém s letošním Rewind vidí. YouTube jej podle něj už druhým rokem o účast nepožádal, ale letos ho o tom server alespoň informoval. Kritizoval přemíru motivů z populární hry Fortine a navrhl, aby YouTube příští rok do svého videa použil jen nové, teprve začínající tvůrce. „Všechny, co se objevili letos, bych už nepoužil, “ uvedl.

YouTube si ale stojí za tím, že video splnilo účel. „Každý rok vydáváme Rewind a naším hlavním cílem je, aby na něj lidé reagovali,“ uvedl mluvčí serveru ve vyjádření pro Metro.co.uk. „To zahrnuje jak like, tak dislike. Jelikož již video nasbíralo miliony komentářů a reakcí, a více než 100 milionů zhlédnutí, jsme s výsledky spokojeni,“ pokračoval.

Diskuze (9) Další článek: Google One začíná fungovat v Česku. Nabízí nové paušály na úložišti Drive a lepší servis

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,