Yahoo | Web | Kalendář

Yahoo znovu vynalézá kolo. Tedy kalendář. Jmenuje se Day a chce se prosadit proti Googlu a Microsoftu

Už to vypadalo, že Yahoo vyklízí pozice, ale podle TechCrunch chystá novou kalendářovou aplikaci. Má se jmenovat Day a firma kvůli ní najala Jeremyho Le Vana, který v roce 2013 založil kalendářovou aplikaci Sunrise, aby ji o dva roky později prodal Microsoftu za více než 100 milionů dolarů.

Vstup do segmentu kalendářových aplikací lze vnímat jako odvážný krok. Přece jen v tomto odvětví dominují Kalendář Google a Outlook od Microsoftu. Fanoušci dnes již neexistujícího kalendáře Sunrise ale doufají, že by novinka od Yahoo mohla navázat tam, kde skončil předchozí projekt.

Kalendář od Yahoo

„Zkoumáme různé způsoby, jak lépe sloužit spotřebitelům, a to včetně nových nápadů týkajících se správy času, kalendáře a událostí v mobilních zařízeních,“ odpověděl na dotaz mluvčí společnosti Yahoo. Služba je v současné době v uzavřené alfa verzi pouze pro zvané a připravuje se na spuštění. Na úvodní stránce lze zadat e-mailovou adresu, na kterou budou zasílány informace o novinkách.

Kalendáře jsou pro mnohé uživatele středobodem plánování, ať už jde o práci nebo volný čas. Ruku v ruce s tím, jak se aktivity i jejich správa přesouvají na digitální platformy, získávají na významu cloudové služby, propojující desktop a mobilní telefon.

Úvodní stránka kalendářové aplikace Day od Yahoo 
Úvodní stránka kalendářové aplikace Day od Yahoo

Kalendáře a podobné aplikace jsou jedním ze způsobů, jak udržet uživatele zapojené do širší platformy. Pro provozovatele platformy je to také cesta, jak získat více informací o chování uživatelů. Například Kalendář Google je velmi těsně integrován s dalšími nástroji pro produktivitu a informace.

Samotné Yahoo již má k dispozici malý widget kalendáře, který je přístupný prostřednictvím služby Yahoo Mail. Není však jasné, jak moc je populární. Jednou ze zásadních otázek je, čím a jak se Day bude lišit od podobných služeb a jak jim bude chtít konkurovat.

Integrace nebude tak zásadní

Zatímco konkurence sází na integraci, Yahoo se rozhodlo jít jinou cestou. Kalendářovou aplikaci vytvářejí vývojáři, kteří mají na starosti e-mail, ale údajně je s ní zacházeno „jako se startupem“ a bylo jí uděleno svolení k nezávislému vývoji – nenese tedy značku Yahoo, a poněkud překvapivě není ani integrována s dalšími službami.

V plánu je ponechat Day jako samostatnou aplikaci, ne nepodobnou dalším kalendářovým aplikacím (jako byl kdysi Sunrise), které existují v obchodech s aplikacemi, a vytvořit z něj něco, co bude možné integrovat s jakýmikoli dalšími e-mailovými nebo jinými nástroji, které uživatelé používají.

Rozhodnutí přijít s vlastním kalendářem naznačuje, že Yahoo, které fakticky prohrálo s Googlem v oblastech, jako je vyhledávání, e-mail, video a reklama, věří, že se správným přístupem je i na takto přeplněném trhu stále prostor pro další inovace.

Váš názor Další článek: Napadne vás ještě slavnější značka, než je Apple? Jony Ive bude pracovat pro ikonickou automobilku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,